16:44 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته

دولت در بازار ارز موضع‌گیری کند
‌پایگاه خبری راد: یک دکترای اقتصاد گفت: دولت در بازار ارز موضع‌گیری کند.
بازی دو سر باخت در بازار لوازم خانگی
پایگاه خبری راد: بازار لوازم خانگی چند وقتی است که نه سودی برای فروشندگان خرد به همراه دارد و نه نیاز مشتریان به لوازم خانگی را رفع می‌کند.
وزارت صنعت و نمایندگان رسالت اصلی خود را فراموش کرده اند؟
پایگاه خبری راد: گاهی احساس می کنیم که جایگاه نمایندگان مجلس و وزرای دولت با مردم عوض شده زیرا به جای اینکه ایشان نگران وضع بازار و گرانی ها باشند، مردم باید نگران این شرایط و برخی مدیران بی کفایت کشور شوند. گویی نمایندگان مجلس و وزرا، رسالت اصلی خود که خدمت به مردم است را با کمک به گرانفروش اشتباه گرفته اند.
رشد چند برابری قیمت بلیت هواپیما ادامه دارد
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی پس از فعال کردن جدیدترین بسته ارزی خود به سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌ها اعلام کرد که از این پس باید ارز مورد نیاز خود را از سامانه سنا دریافت کنند. موضوعی که مبنای ارزی آنها را تغییر می‌دهد.
بازار موبایل همچنان تب دارد
پایگاه خبری راد: با گذر از مجتمع های خرید و فروش موبایل به راحتی رکود بازار را می توان به راحتی دید چرا که نوسان نرخ دلار بازار موبایل را آشفته کرده است.
افزایش پلکانی مالیات می‌تواند قیمت‌های مسکن را کنترل کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش پلکانی مالیات می‌تواند اجاره‌بها را کنترل کند اما این قانون باید به صورت مدیریت شده اجرا شود و نظارت جدی بر آن اعمال شود.
رانت «ارز مسافرتی» را چه کسانی ایجاد کردند؟
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی که این روزها صنف‌اش به ایجاد «رانت ارزی» متهم شده، به عنوان یکی از مخالفان شیوه کنونی پرداخت ارز مسافرتی خواستار آن شد که دولت سریع‌تر تکلیف ارز مسافرتی را مشخص کند؛ ‌چون معتقد است، آن‌هایی که عامل این رانت و فساد بوده‌اند، مسافر و گردشگر واقعی نیستند.
صادرات مواد اولیه بطری ممنوع شد/خلاء نظارتی برای مقابله با جولان دلالان داخلی
پایگاه خبری راد: شاید ممنوعیت صادرات مواد اولیه بطری در راستای کمبود و گرانفروشی این مواد اثر گذار باشد اما به طور حتم مهم‌ترین مشکل صنعتگرانی که مواد اولیه بطری مهم ترین ملزوم آن ها برای فعالیت است، داخلی بوده و مربوط به گرانفروشی و احتکار سودجویانی است که از بورس اقدام به خرید "پت" می‌کنند.
سورپرایز ارزی در راه است؟
پایگاه خبری راد: وعده‌های پر رنگ و لعاب و مانوری که در روزهای اخیر از سوی مسئولان دولتی و البته نمایندگان مجلس درباره بسته بانک مرکزی برای ساماندهی اوضاع آشفته ارزی داده شده، همگان را در انتظار اتفاق تازه‌ای در حوزه ارزی قرار داده است؛ اما این‌که این بسته تا چه اندازه متفاوت از سیاست فعلی بوده و سیگنال‌های مثبتی با خود به همراه دارد را باید در رونمایی از آن دید.
درخواست نماینده قائم‌شهر برای برخورد جدی با شایعه‌پراکنی درباره توزیع بنزین
پایگاه خبری راد: نماینده قائم‌شهر در مجلس گفت: نسبت به توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه بنزین در استان‌های شمالی «شایعه‌پراکنی» می‌شود.
بازار غیرطلایی اصفهان!
پایگاه خبری راد: تحولات ناگهانی ایجاد شده در بازار طلا و ارز از اواخر سال گذشته تاکنون سبب جهش عجیب و باورنکردنی نرخ ها شد و از سوی دیگر با خروج آمریکا از برجام و تحریم های دوباره علیه ایران، بازار سکه و ارز نیز از ثبات قیمت فاصله گرفت و حباب بزرگی در آن شکل گرفت.
سوءاستفاده از نام لیزینگ‌ها در ثبت‌نام خودرو
پایگاه خبری راد: در شرایط فعلی و در حالی با افزایش قیمت خودرو و داغ شدن بازار ثبت نام برای پیش فروش، سوء استفاده‌هایی نیز در این میان انجام می‌شود که انجمن ملی لیزینگ هشدار داد که مشتریان در زمان خرید خودرو نسبت به اعتبار شرکت‌ها و اشخاص آگهی دهنده تحت نام لیزینگ دقت کنند.
رئیس‌جمهور برای ترمیم کابینه تعلل نکند/ مردم تحت فشارند
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: تیم اقتصادی دولت کارآیی لازم را برای مدیریت وضعیت کنونی ندارد بنابراین رئیس‌جمهور نباید فرصت را برای ترمیم تیم اقتصادی کابینه از دست دهد.
تبعات آزادسازی قیمت خودرو
پایگاه خبری راد: در صورت موافقت دولت با خواست خودروسازان و قطعه‌سازان اتفاقات بسیاری خوبی در صنعت خودرو رخ داده و این جریان کمک مهمی به تامین ارز کالاهای اساسی خواهد کرد.
صنعتی‌سازی چهار دهه خاک خورد و به سرانجام نرسید
پایگاه خبری راد: گفته می‌شود ایران، روزگاری پنجمین کشور جهان از جهت رشد ضریب ساخت صنعتی بود اما به تدریج سیاست‌های تولید مسکن از صنعتی به سمت آماده‌سازی و توزیع زمین تغییر کرد و این دوره آن‌قدر طولانی بود که تجربیات اجرایی با ارزش قبلی از حافظه جامعه مهندسی ما زدوده شد.