10:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یارانه نقدی

26شهریور، یارانه نقدی واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: 26شهریور ماه جاری، یارانه نقدی مشولان واریز خواهد شد.
در صورت دخالت کمتر دولت، بازار ثانویه ارزی اقدامی درست است
پایگاه خبری راد: ‌بی‌تردید یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد ایران در چند دهه گذشته پدیده تورم بوده است. این معضل اقتصادی از طریق تأثیرگذاری بر رشد اقتصاد، سرمایه‌گذاری، اشتغال و توزیع درآمد و حتی سیاسی و اجتماعی یک کشور و به‌صورت کلی‌تر بر زندگی همه شهروندان کشور تحت تأثیر قرار دهد.
اختصاص ۶۰ میلیارد تومان یارانه مسکن مهر
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان یارانه نقدی برای مسکن مهر و ۵۰ میلیارد تومان اسناد خزانه برای پردیس خبر داد.
پردیس در قحطی بودجه!
پایگاه خبری راد: هشتاد و دو هزار خانوار که عمدتا در فشار اجاره نشینی قرار دارند منتظر اتمام پروژه مسکن مهر پردیس نشسته اند و این در حالی است که این طرح از کمبود شدید منابع مالی رنج می برد.
علل ورشکستگی آبی در کشور/ آب مصداق حقوق بشر است
پایگاه خبری راد: در این روزها که محدودیت‌های آب و قطعی وقت و بی‌وقت آن بیشتر شده است، بیش از هر زمان دیگری وجود بحران آب را در ایران درک می‌کنیم. در این شرایط یک متخصص مدیریت منابع آب اعتقاد دارد مشکل آب ایران از مرحله بحران گذشته و دچار ورشکستگی شده است.
یارانه تیرماه با معوقه خانواده‌های هدف واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: یارانه نقدی تیرماه به روال ماه‌های قبل در ساعت ۲۴ امروز۲۶ تیرماه واریز خواهد شد.
 راندمان نیروگاه‌های تولید برق پایین است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ما نه تنها در کشور از تکنولوژی‌های لازم برای بهینه‌سازی مصرف انرژی استفاده نمی‌کنیم بلکه به طور نرمال انرژی را هدر می‌دهیم. این هدررفت صرفا خواست مردم نیست بلکه دولت نیز بخش قابل توجهی از انرژی را هدر می‌دهد.
چرا با وجود دلار ۴۲۰۰ تومانی، قیمت‌ها بالا می‌رود؟
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است که فاصله زیاد نرخ ارز دولتی و آزاد در بازار عامل افزایش قیمت کالاها و خدمات است. به گفته وی اختصاص یارانه نقدی برای اقشار آسیب پذیر می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند.
صنعتگران پنجه در پنجه بازگشت تحریم
پایگاه خبری راد: با بازگشت تحریم‌ها، صنعتگران و واحدهای تولیدی فضای جدید و سختی را تجربه خواهند کرد و به طور حتم برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند از کاهش فشارهای اقتصادی در این حوزه بکاهد.
امسال ۳ دهک دیگر از یارانه‌ نقدی حذف می‌شوند
پایگاه خبری راد: طبق تصویب هیات وزیران نحوه پرداخت یارانه‌های نقدی و غیرنقدی در سال جاری اعلام شد که براین اساس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها به استثنای روستاییان و عشایر اقدام کند.
هنوز لیست کالاها و نرخ دلار برای واردات اعلام نشده است
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران ضمن اعلام اینکه هنوز لیست کالاهای اولویت‌بندی شده برای تخصیص ارز اعلام نشده است، گفت: در شرایط فعلی اولویت‌بندی برای واردات کالا و تعیین نرخ‌های مختلف برای واردات آن‌ها بهتر از تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات همه کالاها و خدمات به طور یکسان است.
معادلات اقتصادی ما بر هم نخورده است
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطمینان داد که ثبات در شرایط اقتصادی برقرار خواهد شد و گفت: همچنان کنترل تورم، ایجاد یک میلیون شغل و رشد اقتصادی با اتکا به زنجیره‌های داخلی در دستور کار است و تداوم پیدا خواهد کرد.
سهم تولید و عمران در هدفمندی یارانه‌ها هنوز پرداخت نشده است
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت سال‌های مدید هنوز سهم حوزه تولید و عمران از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده و دولت‌ها دوست ندارند این قانون را به شکل درست و واقعی اجرا کنند.
یارانه خرداد زودتر واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: بر خلاف ماه‌های گذشته یارانه خرداد ماه دو روز زودتر و در روز پنجشنبه همزمان با ۲۴ خردادماه واریز می‌شود.
تاثیر یارانه‌ها بر نحوه هزینه‌کرد خانوارها
پایگاه خبری راد: حدودا ۸ سال از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها می‌گذرد و در طول این سال‌ها، اجرای این قانون، موافقان و مخالفان بسیاری را به خود دیده است. اما به واقع، اجرای این قانون تا چه حد بر ترکیب هزینه‌ای خانوارها در ایران اثر گذاشته است؟ محققان در صدد پاسخ به این سوال برآمده‌اند.