03:54 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورهای در حال توسعه

صدور اولین اوراق قرضه مبتنی بر بلاک چین در جهان
پایگاه خبری راد: بانک جهانی اعلام کرد در حال برداشتن گام‌های لازم جهت عرضه اولین اوراق قرضه مبتنی بر فناوری بلاک چین جهان است.
چالش بزرگ "انتقال خون" برای متمرکزسازی فعالیت‌ها/جمع‌آوری خون ساماندهی می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان انتقال خون با تاکید بر لزوم متمرکزسازی فرآیندهای تولید، پخش و فرآوری خون و فرآورده‌های خونی، گفت: طبق برنامه‌ریزی ما با متمرکزسازی انتقال خون، تست‌های مرتبط با خون و فرآورده‌های خونی در هشت منطقه از کشور ایجاد می‌شود.
حمایت جدی وزارت ارتباطات از پروژه‌های فضایی/مشکلی برای تامین بودجه وجود ندارد
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام حمایت جدی وزارت ارتباطات از برنامه‌ها و پروژه‌های حوزه فضایی کشور گفت: از نظر اعتباری مشکلی برای تامین بودجه مورد نیاز پروژه های فضایی وجود ندارد و در تعامل با سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی، از لحاظ برنامه ای دغدغه کمتری داریم.
92.5 درصد آب ایران در کشاورزی فرو می‌رود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: میزان مصرف آب در بخش های مختلف در ایران نیز به این گونه است که بیشترین مصرف با 92.5 درصد در بخش کشاورزی است و همچنین در بخش شرب و صنعت نیز به ترتیب 6 و 1.5 درصد مصرف می‌شود.
لزوم توجه به افزایش کیفیت در حوزه معماری و سازه ساختمان
پایگاه خبری راد: رئیس نخستین رویداد بین‌المللی توسعه و مهندسی ساخت بر لزوم توجه به افزایش کیفیت در حوزه معماری و سازه ساختمان تاکید کرد.
با ساختارهای اقتصادی قدیمی نمی‌توان مسیر آینده را پیمود
پایگاه خبری راد: یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه ما بعد از انقلاب همیشه با جنگ اقتصادی روبرو بوده‌ایم گفت که برای پیروزی در این جنگ علاوه بر ساختارهای اقتصادی، ساختارهای سیاسی و اجتماعی هم باید دچار تحولاتی شوند.
مخالفت آمریکا با قطعنامه "تغذیه با شیر مادر" و حیرت مقامات بهداشتیِ جهان
پایگاه خبری راد: قطعنامه‌ای که برای تشویق شیردهی مادران در بهار امسال در ژنو برای مجمع جهانی بهداشت سازمان ملل تهیه شده بود و انتظار می‌رفت به راحتی و سرعت با موافقت صدها نماینده کشورهای مختلف به تایید برسد با مخالفت ایالات متحده روبرو شد.
تا صنعت به جای نفت نیاید وضعیت همین است
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه اگر صنعت قدرتمندی داشتیم وضعیت فعلی در بازارهای سرمایه‌ای اتفاق نمی‌افتاد حوزه‌های گاز، پتروشیمی، معادن فلزی، کانی‌های غیرفلزی، نساجی، کفش و پوشاک را از جمله صنایع رقابتی نام برد.
آیا واقعا باید کاهش فقر در دنیا را جشن گرفت؟
پایگاه خبری راد: بانک جهانی در آخرین گزارش سالانه‌ی خود، اعلام کرده است که بنا بر آخرین تخمین‌ها که مربوط به سال ۲۰۱۳ میلادی است، تنها ۷/ ۱۰ درصد جمعیت جهان، از فقر مطلق رنج می‌برند. اما آیا این تخمین، با واقعیتِ جهانی که در آن زندگی می‌کنیم سازگار است؟
میلیون‌ها دلاری که بین استان‌ها توزیع شد
پایگاه خبری راد: جذب سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه برای کشورهای در حال توسعه می‌تواند برگ برنده‌ای برای شتاب و حرکت سریع به سوی توسعه و رفع مشکلات اقتصادی باشد؛ بدون شک با جذب این سرمایه‌ها و راه‌اندازی واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مشترک می‌توان به بهبود وضعیت معیشیت مردم و اشتغالزایی بیشتر نیز امیدوار شد.
علت افزایش سرطان در ایران /بروز 40 درصد مرگ‌ها پیش از 70 سالگی
پایگاه خبری راد: رییس اداره سرطان وزارت بهداشت با اشاره به مهم‌ترین عوامل خطر بروز بیماری‌های غیرواگیر، علت افزایش بروز سرطان در ایران و جهان را تشریح کرد.
مسئولین به مردم برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه اعتماد کنند
پایگاه خبری راد: همایش ورزشی روز ملی المپیک در آستانه روز المپیک با شعار"به سوی جاکارتا" و با حضور ولی‌الله شجاع پوریان، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری،علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲، برخی مسوولان المپیک آسیا و جمعی از مدیران شهری منطقه ۲۲ در دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.
سهم تولید و عمران در هدفمندی یارانه‌ها هنوز پرداخت نشده است
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت سال‌های مدید هنوز سهم حوزه تولید و عمران از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده و دولت‌ها دوست ندارند این قانون را به شکل درست و واقعی اجرا کنند.
فروش دور از ذهن جدیدترین پرچمدار وان پلاس
پایگاه خبری راد: گوشی هوشمند و پرچمدار وان پلاس ۶ در کمتر از یک شبانه روز توانست به فروش یک میلیون دستگاه برسد.
علت ترقی سهم خدمات در رشد اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با اشاره به سهم بالای بخش خدمات در رشد تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی، این سهم بزرگ را لزوما معادل با ایجاد ارزش افزوده‌ی بیشتر ارزیابی نکرد.