22:43 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورها

تغذیه گروه غذایی‌ از کرونا
شاخص صنعت مواد غذایی در بورس تهران طی یک ماه اخیر روندی صعودی داشته و با توجه افزایش نرخ فروش محصولات غذایی این روند ادامه خواهد داشت.
مزیت‌های بورس انرژی
وجود بازار رقابتی، عرضه انرژی الکتریکی موردنیاز جوامع بشری را به شکلی کارآتر میسر می‌سازد، زیرا در بازار رقابتی، شرکت‌های تولیدکننده انرژی الکتریکی سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند و به این منظور ناچار به ارائه برق با کیفیت بهتر و با قیمت مناسب‌تر هستند.
راهکارهای شش‌گانه بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
حامد سلطانی نژاد در «سلسله نشست های الگوی حکمرانی تولید» که با محوریت تامین مالی تولید برگزار شد، گفت: با توجه به تنگناهای تامین مالی تولید در کشور، هم اکنون ۶ مسیر هموار برای تسهیل تامین مالی تولید از طریق ابزارهای بورس کالا وجود دارد که شامل قراردادهای سلف، اوراق سلف موازی استاندارد، اوراق خرید دین کالایی، گواهی سپرده کالایی، صندوق های سرمایه گذاری کالایی و در آخر افزایش نقش بانک ها در اتاق پایاپای بورس کالای ایران می شود.
فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی، خط مقدم استفاده از لغو تحریم ها
تجربه اجرای برجام نشان دهنده این است که بیشترین تأثیر لغو تحریم ها در بخش انرژی کشور رقم می خورد بنابراین چنانچه احیای برجام به مرحله اجرا برسد به طور حتم این بخش در خط مقدم استفاده از لغو تحریم قرار می گیرد.
هموار شدن تعیین قیمت خوراک پالایشگاه ها از مسیر بورس
سودآور شدن صنعت پالایشگاهی کشور با تعیین قیمت خوراک از مسیر بورس محقق می شود. این تصمیم نه تنها دیگر مانع رانت می شود بلکه باعث رشد سود شرکت های پالایشی می شود.
«رییس دولت سیزدهم» به بازار کد مثبت داد
آقای رییسی همواره از بازارسرمایه حمایت کرده است. ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت و این موضوع حاکی از توجه رییس جمهور آینده به بازار سرمایه است.
سلطه بیت کوین بر امور مالی جهانی چه زمانی اتفاق می افتد؟
بر اساس بررسی جدید انجام شده، برخی از کارشناسان بر این باورند که رمزارز بیت‌کوین تا سال ۲۰۵۰، بر امور مالی جهانی سلطه خواهد داشت.
فصلی جدید در بین المللی شدن بازار سرمایه ایران
جانشین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور بین الملل در وبینار «ملاقات بازار» فدراسیون بورس های اروپایی-آسیایی (FEAS) بر بین المللی شدن بازار سرمایه ایران و تسهیل در دسترسی سرمایه گذاران خارجی به این بازار تاکید کرد.
سیر تا پیاز فروش متری مسکن در بورس کالا
با توجه به اینکه مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در مجمع سالانه این شرکت خبر از اتمام مراحل راه اندازی معاملات اوراق سلف مسکن در بورس کالا داده بود، مهدی مساحی، سرپرست مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران عملکرد این بازار و نحوه کارکرد آن را تشریح کرده است.
گپ ۱۲۰دلاری نرخ قیر ایران با ارزان‌فروشی!
عضو هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان قیر گفت: صادرات قیر از طریق رینگ بورس به ۴۲ کشور جهان انجام می‌شود. سال گذشته شرکت نفت جی، حدود ۹۰۰ هزار تن قیر صادر کرده و شرکت نفت پاسارگاد در ۱۱ ماهه ۹۹، حدود ۷۵۰ هزار تن قیر صادر کرده است.
۸۰ درصد فولاد ایران از طریق کوره های الکتریکی تولید می شود
اکثر پیش بینی ها بر این مبنا است که دوره پسا کرونا عرضه و تقاضا در فولاد افزایش می یابد اما طبق بررسی ها، روند رکود و کاهش قیمت ها برای این صنعت دور از انتظار نیست اما نکته اساسی آن است که با وجود دو روش کوره بلند و الکتریکی برای تولید فولاد، کشور ما از جمله کشورهایی است که به دلیل دریافت گاز و برق ارزان به سراغ کوره های الکتریکی رفته و ۸۰ درصد فولاد را از طریق کوره های الکتریکی تولید می کند.
زخم کاری قیمت گذاری بر پیکر اقتصاد در حال ترمیم است
کارشناس خبره بازار سرمایه معقتد است که تجربه دهه‌های اخیر اقتصاد ایران در اجرای قیمت گذاری دستوری باعث شده تا بورس کالا به بستر اصلی مبادلات کالاهای مهم و مواد اولیه مبدل شود که روند پرسرعت ورود کالاهای جدید به این بورس بیانگر اثبات ناکارآمدی قیمت گذاری در میان بسیاری از مسوولان و سیاست گذاران است و می توان گفت این زخم کهنه و کاری بر پیکیر اقتصاد با اعتماد به مکانیزم بورس کالا در حال ترمیم است.
رتبه بسیار بد ایران در ثبات اقتصاد و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها
طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ثبات اقتصاد کلان ایران بدترین رتبه را دارد و در میان ۱۴۰ کشور دنیا در از رتبه ۱۳۴ ایستاده و گویای فضای نامطمئن و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها است.
برنامه‌ها و سه طرح حمایتی سومین بانک بزرگ بورس برای شرکت های تولیدی
نایب‌ رئیس هیات‌‌مدیره بانک صادرات با اعلام برنامه‌ها برای حمایت از استمرار تولید و اشتغال در شرکت های تولیدی در خصوص ارائه خدمات با استفاده از سه طرح‌ توضیح داد.
بزودی بورسی می‌شویم/ از شرکت‌های موفق بین المللی الگو گرفتیم
بهراد منتظری گفت: عرضه آهن آنلاین در بورس، از جمله برنامه های چشم اندازی این شرکت است.