23:55 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

پایان پرونده گازرسانی به زاهدان تا سال ۹۹
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از قرار گرفتن طرح احداث ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز در دستور کار این شرکت خبر داد و گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز روی خطوط نیز از مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت است.
آینده آبی ایران با "آب خاکستری" روشن می‌شود؟
پایگاه خبری راد: بحران آب در حالی بر سر ایران سایه انداخته که کارشناسان بر این باورند با بازچرخانی آب خاکستری و استفاده از آن برای مصارفی مانند صنعت و کشاورزی می‌توان تا حدی به کم‌رنگ‌تر شدن این بحران کمک کرد.
جزئیات نخستین قرارداد "نفت در برابر اجرای پروژه"
پایگاه خبری راد: در بند "ی" تبصره ۱ قانون بودجه سال جاری امکان تهاتر نفت با اجرا برای تسویه پول پیمانکار دیده شده و قرارداد تأمین مالی نوسازی نیروگاه ری در هفته جاری بر اساس تبصره مذکور امضا خواهد شد.
حمایت از سیاست دو نرخی شدن قیمت بنزین
پایگاه خبری راد: استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مردادماه اجباری می‌شود؛ موضوعی که واکنش‌های متعددی را به‌دنبال داشته و این پرسش را به وجود آورده است که آیا این طرح می‌تواند وضعیت مصرف و قاچاق سوخت را سامان دهد یا مانند دوره قبل یک پروژه ناتمام باقی خواهد ماند؟
قطع برق دستگاه‌ها و موسسات پرمصرف/دما را روی ۲۵ درجه نگاه دارید
پایگاه خبری راد: سناریوهای مختلف برای مدیریت مصرف برق در زمان تابستان این روزها همچنان روی میز دولت قرار دارد و در این راستا قطع برق دستگاه‌ها و موسسات پرمصرف به تازگی در دستور کار قرار گرفته است.
ارز دولتی که با پشتیبانی مافیا دود می‌شود
پایگاه خبری راد: مافیای قدرتمند در واردات دخانیات، دست‌های پشت پرده و اختصاص ارز دولتی برای واردات کاغذ سیگار و ارز نیمایی برای توتون، سه گزاره‌ای است که دولتی‌ها و مجلسی‌ها به حقیقت آن اعتراف کردند و حتی خواستار پیگیری و برخورد با عوامل آن شدند؛ اما چرا مسوولان قبل از بحرانی شدن شرایط و رسیدن سن مصرف سیگار و قلیان به ۱۳ سال راهی برای مقابله با آن پیدا نکردند و فقط به طرح مساله آن هم در تریبون‌های رسمی می‌پردازند؟
طرح‌های کنترل قاچاق و مصرف سیگار همچنان خاک می‌خورد
پایگاه خبری راد: با وجود اینکه از سال ۱۳۹۴ طرح‌های گسترده‌ای برای مبارزه با عرضه سیگار قاچاق، ممنوعیت فروش سیگار به صورت نخی و فروش به افراد زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شده، اما مشاهدات از خرده‌فروشی‌های سطح شهر نشان می‌دهد طرح‌های مذکور تاکنون نتیجه عملی و ملموس نداشته‌اند.
بانک مسکن برای خانه‌دار شدن مشتریان چه نوع تسهیلاتی می‌دهد؟
روابط عمومی بانک مسکن استان یزد خدمات و تسهیلات ارائه شده توسط این بانک در استان یزد را معرفی کرد.
فراخوان یک فراکسیون مجلس برای دریافت طرح‌هایی برای جایگزینی درآمد نفت
پایگاه خبری راد: رئیس فراکسیون اقدامات پیش‌دستانه علیه تهدیدات آمریکا گفت که این فراکسیون فراخوانی برای دریافت طرح‌هایی برای جایگزینی درآمد نفتی ارائه کرده است.
کم مصرف کنید تا بستانکار شوید!
پایگاه خبری راد: مصوبه دولت درباره بهای آب و برق از تشویق کم مصرف‌ها حکایت دارد و یکی از مکانیزم‌های این تخفیف این است که خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آن‌ها پایین­‌تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مصرف خود را کاهش می­‌دهند، در قبوض آینده‌ای که می‌خواهند پرداخت کنند، بستان‌کار شوند و معادل آن را پرداخت نکنند.
ارایه غیرمجاز قلیان با یخ و شیرنارگیل/تقلای وزارت بهداشت برای کاهش مصرف دخانیات
پایگاه خبری راد: رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور با اشاره به آنچه که " ضرر سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دخانیات به کشور" خواند، اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش و همچنین ترفندهای صنایع دخانی برای افزایش مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد.
مصرف برق ایران ۵ درصد افزایش یافت
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر با تاکید بر اینکه اوج مصرف برق تاکنون به ۴۷ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسیده است، گفت: مصرف برق امسال حدود چهار تا پنج درصد و در برخی مناطق تا ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
تنها یک لامپ!
پایگاه خبری راد: خاموشی در حالی یکی از دغدغه‌های فصل تابستان محسوب می‌شود که با چند راهکار ساده می‌توان بار این دغدغه را از روی دوش ایران برداشت. به طوری که حتی با خاموش کردن تنها یک لامپ توسط هر خانوار ایرانی در ساعات پیک مصرف، معادل نیروگاه اتمی بوشهر از مصرف برق کاهش خواهد یافت.
چگونه بفهمیم مشترک پر مصرف هستیم؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سیستم عامل موبایل برای نیازهای بومی گفت: به سیستم عاملی نیاز داریم که نسبت به دو فاکتور امنیت و استقلال آن مطمئن باشیم، اما این به معنای اجبار برای همه نیست و قرار نیست جایگزین تمامی سیستم‌های عامل شود.
نمودار مصرف برق ایران همچنان صعودی است
پایگاه خبری راد: مصرف برق در ایران در حالی روندی رو به رشد در پیش گرفته که هنوز چرخه آغاز فصل تابستان، افزایش دما و به تبع آن استفاده از وسایل سرمایشی آغاز نشده است. با این حال به نظر می‌رسد سیاست وزارت نیرو مدیریت مصرف است تا کار به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده نرسد.