11:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیران

بهترین حامی بورس در هیات دولت تنها است/ درخواست تنبیه مجریان
نماد برتر- کارشناس ارشد بازارسرمایه با رد نقش سازمان بورس و وزیر اقتصاد در جلوگیری از ریزش چهار ماه اخیر شاخص، دژپسند را یکی از بهترین وزرا معرفی کرد و خواهان تنبیهاتی برای مجریان از سوی روحانی شد.
وعده گشایش ETF پالایشی در هفته آینده/ افزایش تخفیف به خریداران رد شد
نماد برتر- معاون سازمان خصوصی‌سازی از گشایش نماد و آغاز معاملات صندوق پالایشی یکم در هفته آینده خبر داد و گفت: افزایش تخفیف به خریداران رد می شود.
دیدار روسیه با تولیدکنندگان نفت درباره تمدید کاهش تولید اوپک پلاس
نماد برتر- شرکتهای نفتی روسیه روز دوشنبه با وزیر انرژی این کشور به منظور صحبت درباره احتمال به تاخیر افتادن تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس به مدت سه ماه، دیدار کردند.
سقوط قیمت نفت شدت گرفت
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر اعلام قرنطینه از سوی کشورهای اروپایی و ضعیف شدن تقاضا برای سوخت، بیش از سه درصد سقوط کرد.
تخصیص سود سهام ، حق تقدم و سهام جایزه شرکت ها به صندوق‌های ETF
نماد برتر- هیات وزیران مصوبه واگذاری سهام دولت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) را با هدف انتقال سود سهام ، حق تقدم و سهام جایزه شرکت ها اصلاح کرد .
وعده دارا سوم در زمان بلاتکلیفی پالایشی یکم!
نماد برتر- درحالی زمزمه های عرضه سومین صندوق سرمایه گذاری دولت به گوش می رسد که هنوز پالایشی یکم به پرتفوی خریداران این صندوق اضافه نشده و این موضوع با توجه به روزهای کاهشی شاخص بورس باعث شده خریداران بخشی از سرمایه خود را از دست بدهند.
طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی تصویب شد
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی رای دادند.
احتمال تاخیر سه ماهه افزایش تولید اوپک پلاس
نماد برتر- عربستان سعودی و روسیه در نشست آتی وزیران اوپک پلاس احتمالا با تمدید کاهش تولید در سطح فعلی موافقت خواهند کرد.
تکالیف مهم بورس کالا و وزارت صنعت در عرضه و قیمت گذاری فولاد + تحلیل صنعت
نماد برتر- کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تحلیل آخرین وضعیت ایران در بازار داخلی و خارجی فولاد ، گزارشی تدوین و پیشنهادات و تکالیفی برای بورس کالا و وزارت صنعت ارایه کرد.
خلاف ۳۲۰ هزار میلیاردی در واگذاری سهام ۹ شرکت به تامین اجتماعی
نماد برتر- عضو هیات تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی، واگذاری ۳۲۰ هزار میلیاردی از سهام شرکت‌های دولتی به تامین اجتماعی را خلاف قانون اعلام کرد و خواستار لغو مصوبه شد.
هیات وزیران با واگذاری باقی مانده سهام سه بانک بورسی موافقت کرد
نماد برتر- هیات وزیران با واگذاری باقیمانده سهام دولت در سه بانک‏ ملت، تجارت و صادرات در قالب‏ ETF با عنوان دارا سوم از سوی وزارت اقتصاد موافقت کرد.
واگذاری سهام دولت در سه بانک در قالب صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) دارا سوم
نماد برتر- هیئت وزیران با واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک‏ های ملت، تجارت و صادرات ایران در قالب صندوق سرمایه‏ گذاری قابل معامله (ETF) واسطه‏ گری مالی- دارا سوم از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی موافقت کرد.
عرضه فولاد، آلومینیوم و مس در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۵ آبان ماه میزبان عرضه یک هزار و ۲۰۰ تن ورق سرد، ۲ هزار و ۲۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۷ هزار و ۵۰۰ تن شمش و ۵۰۰ تن بیلت آلومینیوم، ۴ هزار تن مس کاتد، ۱۱ هزار تن مس کم عیار، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها است.
برای تعادل در بازار بورس بازارگردانی را دنبال می‌کنیم
نماد برتر- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به رشد بازار سرمایه در یکی دو سال گذشته زیرساخت‌های این بازار نتوانست خودش را با آن تطبیق دهد.
تحلیل کارشناسی از دستورالعمل جدید استخراج رمز ارز
نماد برتر- با توجه به اینکه دستورالعمل جدید استخراج رمز ارز از سوی هیئت وزیران به تصویب رسیده است، یک تحلیلگر رمز ارز با بیان اینکه این آیین‌نامه دارای ابهامات جدی است، معتقد است که با محدودیت‌های ایجاد شده در آیین‌نامه جدید حاشیه سود این صنعت بسیار کم می‌شود و ریسک ورود افراد به صنعت رمز ارز نیز افزایش می‌یابد.