18:22 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ بازار

خروج سالانه 9 میلیون ایرانی/ کنترل محدود بازار با حذف ارز مسافرتی
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان معتقد است: در حالت کلی تا زمانی که دولت بشکل دقیق کنترل، نظارت و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و رانت خواران نداشته باشد و همچنین نتواند تعادل بین عرضه و تقاضای ارز را ایجاد کند، راه اندازی بازار ثانویه و یا حذف ارز مسافرتی اگر چه سبب کنترل بازار پرنوسان افزایشی ارز می‌شود ولی تاثیر چندانی بر کاهش قیمتها در بازار نخواهد داشت.
ارز مسافران را مضطرب کرد
پایگاه خبری راد: وضعیت نامشخص ارز مسافرتی هیجان خاصی را بین مسافرانی که این روزها بلیت سفر دارند، ایجاد کرده است. شعب بانک‌ها میزبان مسافرانی است که نمی‌دانند آیا پرداخت ارز تا زمان سفر آن‌ها برقرار است یا قطع خواهد شد؟
مهلت ۴۸ ساعته روبه‌ اتمام است
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی اعلام اسامی کامل دریافت‌کنندگان ارز دولتی را آنقدر به تعویق انداخت تا در نهایت دادستانی به ماجرا وارد شد و زمان ۴۸ ساعته‌ای برای این موضوع تعیین کرد. با این حال مشخص نیست که با این هشدار بانک مرکزی لیست را اعلام می‌کند یا خیر؟ در این بین یکی از ابهامات اصلی این است که آیا بانک مرکزی به خواست خود اسامی را کامل اعلام نمی‌کند و یا با محدودیت مواجه است؟
واریز ۱۸۰۰ تومان از هر دلار دولتی در جیب عده‌ای خاص!
پایگاه خبری راد: نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است که با وجود این‌که کالاهای اساسی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی شده‌اند، اما با نرخ ۶۰۰۰ تومانی در بازار عرضه شده که نشان می‌دهد این مابه‌التفاوت ۱۸۰۰ تومانی به جیب عده‌ای خاص واریز می‌شود.
تحویل سکه‌های پیش‌فروش ۳ماهه از فردا
پایگاه خبری راد: دبیر کل بانک مرکزی از تحویل سکه‌های پیش فروش با سررسید سه ماهه از ۲۶ تیرماه خبر داد.
دلیل آرامش نسبی بازار ارز
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه نبود شفافیت‌ و ابهام در تصمیم‌گیری‌های ارزی دولت باعث ایجاد رانت‌های ارزی می‌شود، آرامش نسبی بازار ارز را ناشی از انتظار فعالان برای تعیین تکلیف وضعیت بازار ثانویه ارزیابی کرد.
 دولت باید بر قیمت نهایی کالاها نظارت کند
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید قیمت کالاها را تا مصرف کننده نهایی نظارت کند.
۹ میلیارد دلار در مه!
پایگاه خبری راد: چند روز از انتشار لیست دوم واردکنندگان، دریافت کننده ارز دولتی گذشته است، اما همچنان ۹ میلیارد دلار دیگر در ابهام قرار دارد. این در حالی است که با توجه به دستور رئیس جمهوری برای شفاف‌سازی در این مورد افکار عمومی منتظر اعلام اسامی سایر دریافت کنندگان ارز رسمی هستند.
دلار بورسی چقدر قیمت می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: در حالی در هفته پیش رو بازار بورس میزبان بخشی از ارزهای صادراتی و آغاز معاملات آن است که تاکنون به طور رسمی هیچ گونه شفاف‌سازی در رابطه با نحوه معاملات و قیمت‌گذاری آن از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام نشده است، اما خبرها از این حکایت دارد که احتمالا نرخ پایه حدود ۶۵۰۰ تومان برای دلار تعیین و معاملات بورسی انجام خواهد شد.
فعال کردن بخش‌های تجاری به کاهش نوسانات ارزی کشور کمک می‌کند
پایگاه خبری راد: یک دکتری اقتصاد گفت: فعال کردن بخش‌های تجاری کشور به کاهش نوسانات ارزی کشور کمک می‌کند.
"دلار" تورم را دو رقمی کرد
پایگاه خبری راد: درحالی تورم در خردادماه با رشد همراه بود و تورم نقطه به نقطه به بیش از 13 درصد رسید که بانک مرکزی دلیل این افزایش را التهابات ارزی اعلام کرده است.
واردات ۳ میلیون دلار سس گوجه و نمک
پایگاه خبری راد: طبق آمار و جزئیات منتشر شده از سوی مسئولان تجارت خارجی سال ۹۶ بالغ بر ۴ میلیارد دلار کالای ممنوعه به کشور وارد شده که بخشی از آن سهم ۳ میلیون دلار سس گوجه و نمک است.
ابهامات محدود شدن واردات با دلار ۴۲۰۰ تومانی و ورود نرخ سوم
پایگاه خبری راد: اخیرا خبرها و شنیده‌ها از برخی مسئولان از این حکایت دارد که سیستم ارزی و نحوه اختصاص ارز به واردکنندگان در آستانه تحول قرار گرفته است. از جمله محدود شدن کالاهای وارداتی مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی و همچنین احتمال ورود نرخی جدید برای تامین نیازهای ارزی. اما هیچ یک از این موارد به طور رسمی از سوی دستگاه‌های ذیربط تایید و اعلام نشده است.
رانت زیرپوستی واردکنندگان در بازار دلار ۴۲۰۰ تومانی
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن سیاست جدید ارزی و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات طولی نگذشت که جریان سودجویی برخی از جمله واردکنندگان مطرح شده است.
بازار دوم ارزی نداریم/واردات فقط با دلار ۴۲۰۰ تومانی
پایگاه خبری راد: معاون سازمان توسعه تجارت در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر واردات برخی کالاها با دلار با نرخ بیش از ۴۲۰۰ تومان تأکید کرد: بر اساس تمهیدات صورت گرفته از سوی دولت، هیچ برنامه ای برای واردات با نرخ ارزی دیگری غیر از آنچه در مصوبات دولت آمده، امکان پذیر نخواهد بود؛ بنابراین ادعای برخی رسانه ها به ویژه در شبکه های مجازی در این خصوص، صحت و سندیتی ندارد.