02:46 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مجرمان سایبری

سواستفاده هکرها از حفره امنیتی فایرفاکس
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی از یک حفره امنیتی و باگ جدید در مرورگر اینترنتی فایرفاکس خبر داده‌اند که به مدت چندین سال به هکرها اجازه نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران را داده است.
برای جلوگیری از هک شدن آیفون چه کاری باید انجام داد؟
پایگاه خبری راد: علی رغم ادعای اپل ، به عنوان شرکت سازنده این محصولات ، گوشی های آیفون نیز درست همانند سایر گوشی‌های اندرویدی قابل هک بوده و به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهند تا در صورت لزوم به اطلاعات موردنیاز کاربران و قربانیان مدنظر خود دسترسی و نفوذ پیدا کنند.
 آنتی‌ویروس‌ها در مقابله با نفوذ بدافزارهای ارز دیجیتالی عاجز هستند
پایگاه خبری راد: به گفته محققان امنیتی، بسیاری از برنامه‌های آنتی ویروس نیز از مقابله با نفوذ بدافزارهای مرتبط با سرقت ارزهای دیجیتال رمزپایه به رایانه کاربران ناتوان و عاجز مانده‌اند.
تلویزیون‌های هوشمند هم قابلیت هک شدن دارند!
پایگاه خبری راد: کارشناسان در واکنش به یکی از بزرگترین سوالات کاربران مبنی بر هک شدن تلویزیون های هوشمند عنوان کرده‌اند که تلویزیون‌های هوشمند نیز همانند سایر دستگاههای الکترونیکی قابل هک شدن هستند.
 هزاران کاربر هنگام دانلود بازی در معرض جاسوس افزار!
پایگاه خبری راد: به گفته یک پژوهشگر امنیتی، بالغ بر نیم میلیون کاربر با دانلود اپلیکیشن‌های بازی در فروشگاه آنلاین گوگل پلی استور در معرض یک جاسوس افزار قرار گرفته‌اند.
 اطلاعات هویتی 26 میلیون کاربر در دست هکرها!
پایگاه خبری راد: هکرها توانستند به اطلاعات شخصی و هویتی بیش از ۲۶ میلیون کاربر آمریکایی دست پیدا کنند.
لو رفتن رمز عبور کاربران اینستاگرام !
پایگاه خبری راد: هکرها با سواستفاده از باگ موجود در اینستاگرام به گذرواژه کاربران این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کرده‌اند.
 آسیب پذیر بودن خودپردازهای بانکی در برابر هکرها و حملات سایبری
پایگاه خبری راد: بیشتر دستگاه‌های خودپرداز بانکی (ATMs) در برابر حملات سایبری و نفوذ هکرها آسیب پذیرند.
قطع دسترسی کاربران به فیس بوک
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که شب گذشته دسترسی بسیاری از کاربران جهان به فیس‌بوک قطع شده بود و همین امر صدای آنها را درآورده بود.
بزرگترین چالش‌ شهرهای هوشمند !
پایگاه خبری راد: درحالی که موضوع شهرهای هوشمند بیش از پیش بر سر زبان‌ها می‌افتد و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، این گزارش به مرور و معرفی مختصری بر مجموعه‌ای از چالش‌های شهرهای هوشمند می‌پردازد.
۷۰۰ هزار پلت‌فرم ارز دیجیتالی هک شد
پایگاه خبری راد: گروهی از هکرها و مجرمان سایبری موفق شدند به بیش از ۷۰۰ هزار وب‌سایت و پلت‌فرم استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده نفوذ یابند و بیت‌کوین به سرقت ببرند.
بیت‌کوین را هکرها بردند!
پایگاه خبری راد: هکرها و مجرمان سایبری با دسترسی به پلت‌فرم‌های استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده توانستند به ۶۹۰ هزار وب سایت نفوذ کرده و بیت‌کوین‌های کاربران را به سرقت ببرند.
اپلیکیشن‌های اندرویدی اطلاعات کاربران را دزدیدند
پایگاه خبری راد: پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی اعلام کرده‌اند که بدافزار موجود در ۲۹ اپلیکیشن اندرویدی اطلاعات کاربران را به سرقت برده است.
پیام‌های خصوصی ۸۱ هزار کاربر فیس‌بوکی به سرقت رفت
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که پیام‌های خصوصی بالغ بر ۸۱ هزار حساب کاربری در فیس‌بوک به سرقت رفته است.
یک آسیب پذیری جدید در پردازنده‌های اینتل یافت شد
پایگاه خبری راد: به تازگی محققان امنیتی دریافته و اعلام کرده‌اند که در تراشه‌های پردازنده ساخت شرکت اینتل یک آسیب پذیری جدید وجود دارد که به هکرها اجازه می‌دهد به اطلاعات کاربران موردنظر نفوذ یابند.