23:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با قاچاق

تضمین وزارت صمت به واردکنندگان!
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان و دوزندگان پیراهن معتقد است که وزارت صنعت‌، معدن و تجارت باید با تهیه یک دستورالعمل، تضمین کند که واردکنندگان مواد اولیه با مشکلی مواجه نخواهند شد.
تقاضا برای پوشاک داخلی افزایش یافت
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از افزایش تقاضا برای پوشاک تولید داخل خبر داد و گفت که تامین مواد اولیه و نقدینگی واحدهای تولیدی می‌تواند کمیت و کیفیت تولید پوشاک را بهبود بخشد.
سازوکار تولید و صادرات مانند واردات تسهیل شود
پایگاه خبری راد: در نشست بررسی خواسته‌ها و انتظارات شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن اشاره به منع واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند، تاکید شد که سازوکار تولید و صادرات کالاها نیز مانند واردات تسهیل شود.
دستگاه‌هایی که تن به شفافیت نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: همیشه وقتی صحبت از شفافیت به میان می‌آید، فورا شرایط کشورمان را با کشورهایی مقایسه می‌کنیم که در آنها از هر سازمانی هر اطلاعاتی که بخواهیم به ما می‌دهد و بعد می‌گوییم دلیل پیشرفت آن کشورها همین است.
تعیین تکلیف 13 هزار خودروی وارداتی دپو شده !
پایگاه خبری راد: وقتی با گمرکی‌ها صحبت می‌کنم از حضور مجددش در این مکان ابراز خوشحالی می‌کنند و می‌گویند حل مشکلاتمان به دست او ممکن است. همه‌شان معتقدند باوجدان است و برای مردم هر آنچه از دستش بربیاید دریغ نمی‌کند؛ علم این کار را به‌اندازه کافی دارد و اگر می‌گویند آقای دکتر قطعاً لایق است و دکتر بودن تنها عنوانی روی مدرکش نیست.
فضای ناامن مبارزه با قاچاق
پایگاه خبری راد: در حال حاضر افرادی که از واردات کالای قاچاق سود می‌برند، با این اسم رمز که مبارزه با قاچاق در سطح عرضه فضای اقتصادی را امنیتی می‌کند یا با مطرح کردن احتمال ایجاد مشکل در بازار شب عید، می‌خواهند فضای مبارزه با قاچاق را مسموم کنند.
برخورد با پوشاک قاچاق با جدیت ادامه می یابد
پایگاه خبری راد: در حالیکه از هفته گذشته برخورد با برندهای پوشاک قاچاق و جمع‌آوری تابلوهای آنها آغاز شده است، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران اعلام کرد که برخورد با این برندها همچنان ادامه دارد و تعمدی برای برخورد نکردن با آنها وجود ندارد.
مشکل کمبود گوشت را با افزایش واردات و کنترل قاچاق حل می‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی گفت:برخلاف اینکه گوشت گرم گوسفندی در دو ماه گذشته بیش از دوبرابر سال گذشته وارد شده است، اما به دلیل وجود قاچاق، تفاضا بیشتر شده که امیدوارم با کنترل قاچاق و افزایش واردات، مشکل را حل کنیم.
 اصناف به عضویت شورای عالی پول و اعتبار در می‌آیند
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در قانون جدید، شورای پول و اعتبار به شورای عالی پول و اعتبار ارتقا پیدا کرده است و اصناف نیز به عضویت این شورا درخواهد آمد؛ چرا که می‌خواهیم از نظرات آنها نیز استفاده کنیم.
گرانی ربطی به صنوف ندارد/ مذاکره با مجلس برای افزایش بودجه بازرسی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر این‌که گرانی با گران‌فروشی فرق دارد، اعلام کرد که گرانی برخی محصولات در بازار هیچ ارتباطی با اصناف ندارد و می‌تواند عوامل مختلفی غیر از فروشنده‌ها داشته باشد.
چه کسانی مانع برخورد با پوشاک قاچاق می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: درحالی که رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از برخورد با برندهای پوشاک قاچاق و جمع‌آوری ۸۰ درصد تابلوی این برندها در پایتخت خبر داده است، رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان اعلام کرد اگرچه این اتفاق افتاده، اما برخی در این زمینه کارشکنی کرده و مانع این برخوردها می‌شوند.
ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه ترانزیت منطقه آزاد انزلی
پایگاه خبری راد: مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تصریح کرد: طی سالهای اخیر زیرساخت‌های خوبی در حوزه ترانزیت و بندری در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده است.
لزوم تعیین و تکلیف کالاهای انباشته‌شده در بنادر!
پایگاه خبری راد: جلسه بررسی مسائل گمرکی کشور عصر شنبه (۱ دی) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد و اسحاق جهانگیری در این جلسه بر لزوم تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای انباشته‌شده در بنادر تأکید کرد.
رجیستر شدن تمام گوشی های وارداتی
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که طرح رجیستری گوشی‌های مسافری در آینده با چالش مواجه نمی شود و هیچ یک از گوشی‌های وارداتی بدون اینکه رجیستر شوند، امکان فعال شدن و راه‌اندازی در ایران را ندارند.
 پرونده‌های قاچاق ۲۱ درصدی افزایش پیدا کرده است!
پایگاه خبری راد: رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افزایش ۲۱ درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق خبر داد و گفت: سامانه گمرک تا پایان سال به سامانه جامع تجارت متصل می‌شود.