22:42 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعتگران

آینده شغلی رشته‌های «علوم پایه» باید تضمین شود
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه طبیعتا انتخاب یک رشته به فرصت‌های مطلوب شغلی آن رشته در آینده بستگی دارد، گفت: امیدواریم آینده و امنیت شغلی افراد در رشته‌های علوم پایه تضمین شود تا آنان بتوانند انتخاب رشته آگاهانه تری داشته باشند.
فیلسوفان جریان اندیشیدن را در کشور رونق دهند
پایگاه خبری راد: یک استاد اقتصاد دانشگاه یکی از دلایل اصلی توسعه نیافتگی در ایران معاصر را توسعه نیافتگی فلسفه در ایران در طول تاریخ گذشته و به طور خاص توسعه نیافتگی فلسفه در دوران پس از مشروطیت می‌داند و معتقد است حرکت رو به جلوی توسعه مستلزم توسعه فلسفه‌ غیر حکومتی و برخاسته از دل جامعه و متکی بر مسئولیت‌ پذیری شخصی فیلسوفان است.
لایحه جدید دولت برای بازار اجاره مسکن/ معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی از تدوین لایحه‌ای در زمینه‌ی اجاره بهای مسکن و طرح پیشنهاد معافیت مالیاتی برای خانه‌های کوچک مقیاس خبر داد.
برگزاری جشنواره‌ای برای تعامل ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران حوزه کامپوزیت
پایگاه خبری راد: دومین جشنواره کسب‌وکار کامپوزیت ایران (ISC97) با هدف فراهم کردن زمینه تعامل بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود.
کاهش ۴۰ درصدی عرضه آب بسته‌بندی در بازار
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی از کاهش ۴۰ درصدی عرضه آب بسته‌بندی به دلیل کمبود بطری خبر داد.
ایران به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی پیوست
پایگاه خبری راد: معاون وزیر دفاع گفت: ایران به جرگه کشورهای سازنده موتورهای دیزلی پیوست.
 آقای روحانی آیا اولویت مردم موضوع تفکیک وزارتخانه‌هاست؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اراک انتقاد کرد: دولت به جای ارائه لایحه بی‌خاصیت تفکیک وزارتخانه‌ها لوایحی برای رفع مشکلات مردم ارائه کند.
ثابت ماندن قیمت‌ مواد غذایی ممکن نبود
پایگاه خبری راد: رییس کانون صنایع غذایی از تعدیل نیرو در برخی کارخانه‌های مطرح خبر داد و گفت: امکان ثابت نگه داشتن قیمت مواد غذایی در شرایط فعلی بیش از این وجود نداشت و افزایش ۲۲ تا ۳۲ درصدی قیمت لبنیات، منصفانه است.
وجود برخی رانت خواری‌ها، علت اجرایی نشدن طرح‌های تولیدی
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، علت اجرایی نشدن برخی از طرح‌های تولیدی را رانت خواری برخی از افراد صاحب نفوذ بیان کرد و گفت: برای اشتغال و رونق اقتصادی کشور باید با دلسوزی، از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.
برای کاهش مصرف برق با کشاورزان و صنعتگران قراردادهایی انعقاد شده است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: از صنعتگران خواسته‌ایم در زمان اوج بار دستگاه‌های برقی خود را خاموش کنند و در زمان کاهش بار برق ارزان‌تر دریافت کنند. همین موضوع با کشاورزان نیز مطرح شده است و قرار است برق رایگان برای زمان غیرباربرق به کشاورزان داده شود.
مشکلات ما در فرایند اقتصاد، هماهنگی‌هاست
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: مشکلات ما در فرایند اقتصاد، هماهنگی‌هاست.
فساد اداری و بانکی تهدید کننده اقتصاد ایران
پایگاه خبری راد: دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: معتقدم تهدید بزرگ برای اقتصاد ایران، فساد،‌ ناکارآمدی و بزرگ شدن اندازه دولت و ربا و بهره نامتعارف بانکی است.‌
بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به دنبال انتفاع خود هستند
پایگاه خبری راد: مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه گفت: بانک‌ها وام می‌دهند تا از سود آن منتفع شوند و این یک معضل بزرگ است.
چرا وزارت نیرو مصائب صنایع را مضاعف کرده‌ است؟
پایگاه خبری راد: باتوجه به خسارت‌های مالی و ساختاری به صاحبان صنایع بر اثر قطعی برق به نظر می‌رسد که وزارت نیرو باید هرچه سریع‌تر نسبت به حل این مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی چاره اندیشی کند.
پیش‌بینی رشد ۳۰ درصدی مواد غیرنفتی برای سال ۹۷
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که هر میزان که آزادی برای فعالان اقتصادی در کشور ایجاد شود، میزان مشارکت آنها برای توسعه اقتصادی بیشتر می‌شود، گفت: امسال رشد ۳۰ درصدی در حوزه صادرات مواد غیرنفتی پیش‌بینی می‌شود.