15:53 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیستم عامل

باید اپلیکیشن‌ها بطور خودکار آپدیت شوند
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که اپلیکیشن های اندرویدی طبق دستور جدید گوگل، باید قابلیتی را توسعه دهند که به واسطه آن به صورت خودکار به روزرسانی می‌شوند.
از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نکنید!
پایگاه خبری راد: مایکروسافت برای چندمین بار از کاربران ویندوز خواسته است که به هیچ عنوان از مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده نکنند.
کاربران آیفون واتس‌اپ را آپدیت کنند!
پایگاه خبری راد: قابلیت احراز هویت و تشخیص چهره هوشمند برای کاربران آیفون اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ در دسترس قرار گرفت.
اضافه شدن گزینه لغو ارسال پیام‌های به فیس بوک
پایگاه خبری راد: اپلیکیشن پیام‌رسان فیس‌بوک مسنجر اعلام کرده است که گزینه لغو ارسال پیام‌های فرستاده شده (Unsend) را به پلت‌فرم خود افزوده است .
واتس‌اپ هم به تشخیص چهره هوشمند مجهز می‌شود
پایگاه خبری راد: کاربران واتس‌اپ با بهره گیری از فناوری تشخیص چهره هوشمند (فیس آی‌دی) و اثر انگشت (تاچ آی‌دی) قادر خواهند بود وارد این اپلیکیشن پیام‌رسان شوند.
اسکایپ کلاسیک به پایان عمر خود رسید!
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد سرانجام گمانه زنی‌هایی که درباره اپلیکیشن اسکایپ کلاسیک در فضای مجازی به گوش می‌رسید، درست از آب درآمده و مایکروسافت آن متوقف کرده است.
شنود مکالمات کاربران اپل منتفی شد
پایگاه خبری راد: اپل با انتشار پیامی ضمن عذرخواهی از کاربران در خصوص شنود مکالمات آنها در سرویس فیس تایم نصب شده بر محصولاتش، اعلام کرده که این باگ برطرف شده است.
کاربران آیفون مراقب شنود مکالمات‌شان باشند!
پایگاه خبری راد: گزارش‌های متعددی از سوی کارشناسان و کاربران محصولات اپل منتشر شده که نشان می‌دهد وجود یک باگ جدید در پلتفرم تماس ویدیویی فیس تایم، امکان شنود صدای پیرامون کاربران را به افراد غریبه و هکرها می‌دهد.
اپل موزیک به گوشی‌های اندرویدی آمد!
پایگاه خبری راد: اپل که به انحصارگرایی در محصولات، اپلیکیشن و سرویس‌هایش مشهور است، حالا به نظر می‌رسد که قصد دارد شیوه قبلی خود را تغییر دهد و برنامه اپل موزیک را برای کاربران گوشی‌های اندرویدی نیز قابل دسترسی قرار دهد.
استوری از فیلم های مورد علاقه خود
پایگاه خبری راد: مشترکان سرویس نتفلیکس از این پس قادر خواهند بود محتوای موردعلاقه خود را در استوری های اینستاگرام با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
"آیفون" و "آی‌پد" خود را آپدیت کنید!
پایگاه خبری راد: اپل به روزرسانی جدید نسخه iOS ۱۲.۱.۳ را برای دستگاه‌های آیفون و آی‌پد منتشر کرد.
گوشی‌های ویندوزی فقط تا پایان سال ۲۰۱۹ پشتیبانی می‌شوند
پایگاه خبری راد: مایکروسافت اعلام کرده که گوشی‌های هوشمندی مبتنی بر ویندوز ۱۰ تنها تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی پشتیبانی خواهند شد.
مایکروسافت هم به تولید صفحه نمایش تاشو می‌پیوندد
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که عطش فناوری صفحه نمایش‌های تاشو و انعطاف پذیر علاوه بر شرکت‌های تولیدکننده موبایل به رایانه نیز رسیده و مایکروسافت نیز می‌خواهد محصولاتی را که چنین قابلیتی دارند، تولید و عرضه کند.
حفره‌های امنیتی نرم‌افزارهای آدوب برطرف شدند
پایگاه خبری راد: شرکت آدوب با انتشار یک نسخه به روزرسانی شده از نرم افزارهای کاربردی آدوب ریدر و آدوب آکروبات، دو آسیب پذیری و حفره امنیتی موجود در آنها را برطرف کرده و از میان برده است.
نفوذ بدافزارها به بازی‌های اندرویدی
پایگاه خبری راد: برای اجرای بازی‌های قدیمی در محیط اندروید، لازم است شبیه‌سازی به منظور پیاده‌سازی و اجرای بازی وجود داشته باشد و مهاجمان، بدافزار را هنگام نصب برنامه در فایل شبیه‌ساز مخفی کرده و رفتاری مخرب را در قالب برنامه‌ای سالم در فروشگاه اندرویدی منتشر می‌کنند.