10:43 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا

دلار نخرید؛ ضرر می‌کنید
پایگاه خبری راد: در روزهای اخیر بازار ارز از نوسان شدیدی‌تری نسبت به گذشته برخوردار شده و رکورد ۴۷۰۰ تومان هم برای دلار به ثبت رسید اما مسوولان امر تاکید دارند که جریان به این روال نخواهد ماند و دلار در ماه‌های پایانی سال که اکنون وارد آن شده‌ایم در روند کاهشی مناسبی قرار می‌گیرد.
دهقانی‌نیا: گوشی موبایل‌تان را خودتان ریجستر کنید
پایگاه خبری راد: معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه همه موبایل‌ها تا 30 روز پس از روشن شدن از اپراتورها سرویس دریافت می‌کنند گفت: برای جلوگیری از کلاهبرداری خودتان گوشی موبایلتان را ریجستر کنید.
بررسی مفاسد اقتصادی در کمیسیون سیاسی - اجتماعی خبرگان
پایگاه خبری راد: جلسه کمیسیون سیاسی - اجتماعی مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد.
 ۷.۵ میلیاردی قاچاق خروجی کاهش یافت
پایگاه خبری راد: مدیرکل حقوقی ستاد مبارزه با قاچاق کالا از کاهش ۷.۵ میلیارد دلاری قاچاق خروجی در سال‌های گذشته خبر داد.
کارنامه 100 روزه صنعتی، معدنی و تجاری دولت دوازدهم
پایگاه خبری راد: پس از ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم از سوی رییس جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نیز فعالیت‌های خود طی مدت مذکور را تشریح کرد.
بهبود محیط کسب‌وکار اولویت یک مدیران نیست/ چقدر اصرار کنیم؟
پایگاه خبری راد: معاون وزیر اقتصاد گفت: متاسفانه هنوز بهبود فضای کسب‌وکار اولویت مدیران نیست، علاوه بر این در بعضی شاخص‌ها مواردی اضافه شده که از کنترل ما خارج است.
زیان ۲۷۰۰ میلیارد تومانی دولت از قاچاق موبایل/۱۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی موبایل
پایگاه خبری راد: تعویق طرح رجیستری موبایل که مدتی است از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بدنه دولت مطرح شده است، تبعات زیانباری را برای بازار و شرکت‌های واردکننده به دنبال داشته است به طوریکه برآوردها نشان می‌دهد روزانه ۳۵ گوشی تلفن همراه به کشور قاچاق می‌شود که علاوه بر زیان‌های مالی، دارای تاثیرات گسترده بر اشتغال و سرمایه‌گذاری بوده است.
باز هم رجیستری موبایل و این بار تعلل در اجرا
پایگه خبری راد: طرح رجیستری موبایل و به زعم مسوولان بهترین راه برای مقابله با قاچاق گوشی، برای چندمین بار و البته توسط وزیر جوان ارتباطات کلید خورد اما در شرایطی که فاز اول آن موجب افزایش قیمت گوشی‌ها و اعتراض مصرف‌کنندگان شده بود، ظاهرا باز هم در گردونه‌ تعلل مراحل بعدی گرفتار آمده است.
ادامه ممنوعیت واردات زیتون و روغن زیتون/ حداکثر قیمت منطقی ۱۵ هزار تومان
پایگاه خبری راد: مجری طرح زیتون اعلام کرد که ممنوعیت واردات زیتون شوخی بردار نیست و همچنان ادامه دارد و کسی نمی تواند به بهانه ی افزایش قیمت، به دنبال واردات آن باشد.
آلودگی ۶۰ درصدی "بن‌سای" و "لاکی‌بامبو"های چینی و تایلندی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفظ نباتات اعلام کرد که "بن‌سای" و "لاکی بامبو" با توجه به آلوده بودنشان به آفات و بیماری‌هایی که ممکن است خسارات ملی به بار آورند، وارداتشان از چین و تایلند ممنوع شده، چراکه ۶۰ درصد محموله‌های این کشورها آلوده هستند.
نبرد نابرابر پوشاک ایرانی با برندهای تقلبی
پایگاه خبری راد: عضو علی‌البدل هیئت‌ مدیره اتحادیه کالای کشباف و جوراب تهران گفت: با توجه به شرایطی که در ایران برای تولیدکنندگان پوشاک وجود دارد می‌توان گفت در بازارهای خارجی رقابت برای تولیدکنندگان ایرانی‌ راحت‌تر است.
افزایش ۴۰ درصدی واردات برنج به بهانه کنترل قاچاق
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی افزایش حدود ۴۰ درصدی واردات برنج در هفت ماهه نخست امسال را ناشی از کنترل واردات غیررسمی و قاچاق این محصول دانست.
کشف هفتگی میوه‌های قاچاق/ راه‌اندازی قرنطینه در مناطق آزاد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفظ نباتات اعلام کرد که بصورت هفتگی محموله‌ی میوه‌های قاچاق در کشور کشف و به متولیان معرفی می‌شود و در مناطق آزاد چابهار و کیش نیز قرنطینه محصولات کشاورزی برای جلوگیری از قاچاق راه اندازی شده و در دیگر مناطق نیز این کار انجام می‌شود.
علت اختلاف فاحش آمار واردات پوشاک/مبادی اصلی قاچاق کجاست؟
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح علت اختلاف فاحش آمار واردات پوشاک توسط یونیدو، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شمال غرب و جنوب ایران را به عنوان مبادی اصلی غیرقانونی واردات پوشاک اعلام کرد.
آینده حوزه ارتباطات با رجیستری
پایگاه خبری راد: اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، اضافه شدن تعرفه گمرک به قیمت گوشی‌ها، راه اندازی سامانه تعیین رسمی یا قاچاق بودن تلفن‌های همراه، جهش محسوس حوزه ICT در برنامه ششم و برنامه‌ریزی ارتباطاتی‌ها برای برگزاری بهتر اربعین از مهمترین اخبار حوزه ICT در هفته‌ای بود که گذشت.