12:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سال آبی

فقط دو سال از امسال بدتر بود!
پایگاه خبری راد: سال آبی ۹۶-۹۷ در حالی به پایان رسید که میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه ۹۶) تا پایان شهریورماه سال جاری به ۱۷۱ میلمتر رسیده است که در مقایسه مدت زمان مشابه سال گذشته (۲۳۳ میلیمتر) ۲۶.۶درصد و در مقایسه با مدت متوسط بلندمدت (۲۴۹ میلیمتر) حدود ۳۱ کاهش داشته است.
سال آبی به پایان رسید؛ تهران در بارش کم‌آورد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: با توجه به این‌که امروز آخرین روز از سال آبی ۱۳۹۶ – ۱۳۹۷ است، باید گفت که متاسفانه شاهد ۲۳ درصد کاهش بارندگی در تهران بوده‌ایم.
وضعیت سدها بحرانی است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: درحال حاضر وضعیت سدهای ایران بحرانی است و باید دعا کرد که بارندگی خوبی در فصل پاییز داشته باشیم تا بتوانیم این وضعیت را سروسامان دهیم.
کلید حل تنش آبی در دست برنامه ۰۱۴۰۰
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برنامه‌ای تحت عنوان تنش صفر ۱۴۰۰ برای گذر از تنش آبی تدوین شده که امیدواریم بتوانیم چالش‌های پیش رو را پشت سر بگذاریم.
آمار تکان‌دهنده از بحران منابع آب در ۵ استان
پایگاه خبری راد: پنج استان شامل استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر در سال آبی جاری بیش از ۵۰ درصد کاهش بارندگی‌ داشته و در پایان شهریور با کسری آب محسوسی وارد سال آبی جدید می‌شوند.
شرایط آبی هر روز بدتر از دیروز
پایگاه خبری راد: وضعیت منابع آبی در کشور به گونه ای شده که در برخی از استان‌ها مردم معنای واقعی بی‌آبی را درک کرده‌اند و آمار و ارقام از وضعیت منابع آبی نیز نشان می‌دهد که دیگر صدای هشدار تشنگی ایران به صدا درآمده است.
آب در کشور ته کشید!
پایگاه خبری راد: به‌رغم بارندگی‌های مناسب فصل بهار، وضعیت منابع آبی شهرهای در معرض تنش، بهبود چندانی نیافته است و کماکان ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی هستند و ۲۱ استان کشور بارندگی‌های منفی را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کنند.
نیمی از سدهای بزرگ کشور کمتر از ۴۰ درصد آب ذخیره شده دارند
پایگاه خبری راد: در حالی به روزهای پایانی سال آبی جاری نزدیک شده‌ایم که از میان ۱۷۷ سد بزرگ موجود در شش حوضه آبریز اصلی کشور ۹۰ سد بزرگ از جمله سدهای زاینده‌رود، شهیدرجایی، ساوه، کوثر و ملاصدرا کمتر از ۴۰ درصد آب ذخیره شده دارند.
تفاوت ۴۰۰۰ برابری قیمت یک‌مترمکعب آب معدنی و آب لوله‌کشی
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: در حال حاضر یک مترمکعب و یا به تعبیری هزار لیتر آب معدنی به قیمت دو میلیون تومان به فروش می‌رسد، ولی یک مترمکعب آب شرب با کیفیت داخل منازل به قیمت ۵۰۰ تومان به مشترکان فروخته می‌شود و این گواه اختلاف ۴۰۰۰ برابری قیمت این دو محصول است.
کمبود ۲۷ درصدی بارش ایران/ سیستان‌وبلوچستان در صدر استان‌های کم‌بارش‌
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای ایران طی ۱۱ ماه گذشته نسبت به میانگین بلندمدت گفت: کشور ۲۷ درصد کمبود بارش دارد.
کاهش ۲۷درصدی بارش‌ها در ایران
پایگاه خبری راد: بر اساس آخرین آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی تا انتهای مردادماه ۲۷ درصد کاهش داشته است.
تنش آبی دامان کدام استان‌ها را گرفت؟
پایگاه خبری راد: بر اساس آخرین آمار در پنج استان کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و خوزستان خطر بحران کمبود منابع آب به طور جدی‌تری وجود دارد، چراکه که کاهش بارندگی در این استان‌ها به بیش از ۷۰ درصد رسیده است.
آخرین وضعیت منابع آبی استان تهران
پایگاه خبری راد: هم‌اکنون به‌طور میانگین ۶۱ درصد از حجم مخزن سدهای استان تهران خالی از منابع آبی است و در سدی همچون لار این رقم به ۹۳ درصد می‌رسد که از این حیث این سازه بدترین وضعیت ذخیره آب را در میان سدهای پنجگانه استان تهران داشته است.
پرونده خاموشی سال ۹۷ بسته شد
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: پرونده خاموشی تابستان سال ۱۳۹۷ بسته شده و از ۱۹ مردادماه خاموشی نداشته‌ایم.
۱ لیتر آب‌معدنی ۲۰۰۰ تومان؛ ۱ لیتر آب گوارای سد لار ۶ ریال!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: کم‌یاب‌ترین و بی‌بهاترین کالا درکشور ما آب است و متاسفانه همین آب نایاب، در برخی مواقع صرف شست‌وشوی ماشین و آبیاری درختان در ساعات اوج گرما می‌شود.