15:52 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رزمی

دلیل تجمیع شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی
نماد برتر- اجرای طرح یکپارچه‌سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی که چندین سال درگیر نهادهای تصمیم گیری بود سرانجام امسال به نتیجه رسید. آنطور که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرده هدف از اجرای این طرح بهبود راندمان و رسیدگی بهتر به صنعت آب و فاضلاب بخش شهری و روستایی است.
اسنادی برای ساخت شهر فرودگاهی چابهار
نماد برتر- معاون حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد چابهار تاکید کرد که در بسیاری از اسناد بالادستی می‌توان الزام احداث شهر فرودگاهی چابهار را جست‌وجو کرد.
بورس هفته را صعودی آغاز کرد
نماد برتر- شاخص کل بورس هفته را با روند صعودی آغاز کرد و هرچند حرکتی پرنوسان داشت، اما در نهایت در حالی به کار خود پایان داد که بیش از ۱۰۰۰ واحد صعود کرده بود.
جریمه چند میلیارد دلاری لهستان علیه خط لوله گازی روسیه
نماد برتر- دیده بان ضدانحصارطلبی لهستان شرکت گازپروم را بر سر خط لوله نورد استریم ۲ مبلغ ۷.۶ میلیارد دلار معادل ۶.۴۸ میلیارد یورو جریمه کرد و با این اقدام، جبهه جدیدی در جنگ سیاسی علیه این پروژه گاز طبیعی گشوده شد.
"وبصادر، شاوان" و ۷ نماد آماده بازگشایی شدند/ خروج موقت سایپا و ۸ شرکت
نماد برتر- ۹ نماد از جمله بانک صادرات و پالایشگاه لاوان آماده بازگشایی شدند اما سایپا ، بانک تجارت ، بانک‌ اقتصادنوین‌ و شش شرکت دیگر موقتا" از گردونه معاملات خارج شدند.
خروج استان مرکزی از لیست استان‌های خشک
نماد برتر- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: از نظر نرم بارندگی استان مرکزی جزو استان های دارای ترسالی است و از دو سال گذشته از لیست استان های خشک خارج شده ایم.
دست شهرک‌های کشاورزی دولتی زیر سنگ کم‌آبی
نماد برتر- مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان مرکزی گفت: برای ایجاد شهرک‌های دولتی، مشکل تامین زمین وجود ندارد، اما مشکل اصلی کمبود آب است که ایجاد این شهرک‌ها را با چالش مواجه می کند.
قدمی جدید در مسیر توسعه دانش کشاورزی
نماد برتر- مراسم انعقاد تفاهم نامه بین مرکز علمی کاربردی گروه سحرخیز و سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی مورخ ۸ مهر ماه ۱۳۹۹ در راستای توان افزایی دانش آموختگان کشاورزی با موفقیت انجام پذیرفت .
تاثیر سی ان جی بر واردات بنزین چه بود؟
نماد برتر- از سال ۱۳۹۱ که مصرف سی ان جی به بلوغ خود رسید تا سال ۱۳۹۸ که پایان واردات بنزین کشور بود، این صنعت توانست روزانه به طور متوسط از واردات ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشور جلوگیری کند. این در حالیست که طبق گفته کارشناسان برای تولید این حجم از بنزین می‌بایست یک پالایشگاه با حداقل ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز احداث می‌شد.
چرا آمار شکایات کارگری کم شده است؟
نماد برتر- باوجود آنکه در سالهای گذشته بخشی از کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق قانونی خود از جمله حق بیمه، حق سنوات و حقوق معوقه به هیأت‌های حل اختلاف شکایت می‌کردند، آمارها نشان می دهد که تشکیل پرونده های شکایات کارگری کاهش یافته و ثبت دادخواستها روند نزولی را طی کرده است.
ورق بورس برگشت
نماد برتر- شاخص کل بورس امروز برخلاف روزهای گذشته صعودی بود و با بیش از ۳۰ هزار واحد افزایش به کانون یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بازگشت.
پرداخت مالیات بر درآمد در مناطق آزاد بعد از معافیت ۲۰ ساله
نماد برتر- آنطور که مسئولان مناطق آزاد می‌گویند با پایان دوره ۲۰ ساله معافیت مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی باید از این پس هر ساله ۲۰ درصد مالیات پرداخت کرده تا به رقم سرزمین اصلی برسد.
زمان مجمع پنج شرکت و افزایش سرمایه ۴۴ و ۴۸ درصدی بانک سامان و مپنا
نماد برتر- بانک سامان، گروه مپنا و پنج شرکت دیگر، زمان برگزاری مجمع سالانه، عادی بطور فوق العاده و فوق العاده را اعلام کردند.
آینده تکان دهنده در انتظار پنج کلانشهر ایران
نماد برتر- یک کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت:در سال 1394، شهرهای ارومیه، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به عنوان پنج شهر هوشمند ایران معرفی شدند، اما با توجه به شاخص‌ها و اصول شهر هوشمند، به نظر می‌رسد این پنج کلانشهر ایران تا رسیدن به واقعیت شهر هوشمند هنوز فاصله زیادی دارند.
کلیات لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی تصویب شد
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی از تصویب کلیات لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری و اصلاح قانون امور گمرکی خبر داد.