10:10 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خرید و فروش ارز

آخرین آمار اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی/پرداخت ۴۳۶ میلیون دلار برای دارو
پایگاه خبری راد: در مدتی که از اجرای سیاست جدید ارزی و اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار گذشته، حدود ۱۲ میلیارد و ۲۸۲ میلیون دلار برای کل کالا و خدمات و نیازهای وارداتی تخصیص داده شده است.
ارز در بانک‌ها چند؟
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی بار دیگر قیمت دلار را افزایش داد و برای اولین روز هفته ۴۲۱۱ تومان اعلام کرد.
انحصار بانک‌ها شکست/ بازگشت صرافی‌ها به معاملات ارزی
پایگاه خبری راد: با اعمال تغییراتی در برخی موارد بخشنامه ارزی بانک مرکزی امکان خرید ارز از صرافی‌ها نیز فراهم شد. البته این خرید در سامانه یکپارچه ارزی (نیما) انجام می‌شود و به هیچ عنوان به معنی ورود صرافی‌ها به خرید و فروش ارز در بازار آزاد نیست.
رابطه ارز دیجیتال بومی با جایگاه ایران در لیست FATF
پایگاه خبری راد: ارزهای مجازی از آن دسته مقولاتی هستند که به دلیل ناشناس ماندن هویت افراد در آن می‌توانند به بستری برای فعالیت های مرتبط با پول شویی تبدیل شوند؛ اتفاقی که در تضاد با مفاد دستورالعمل اجرایی اتحادیه FATF است. از سوی دیگر مطرح شدن ارز مجازی بومی در ایران در این شرایط قضیه ای است که کارشناسان آن را قابل کنترل می دانند.
آخرین وضعیت اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی
پایگاه خبری راد: در جریان اجرای سیاست جدید ارزی در حدود یک ماه گذشته ظاهرا حدود شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای تامین نیاز متقاضیان تخصیص داده شده است.
هدف امسال دولت موضوع اشتغال است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هدف امسال دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی و به ویژه آنچه مقام معظم رهبری تعیین کردند و طبق تبصره ۱۸ قانون بودجه، موضوع اشتغال است و بر این اساس باید بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.
دانشجویان ایرانی خارج از کشور ارز دریافت خواهند کرد
پایگاه خبری راد: معاون اول رییس جمهور با تاکید بر حل نیازهای واقعی و ضروری ارزی مردم تصریح کرد: سیاست‌های جدید ارزی در مقطع کنونی و در راستای تخصیص منابع ارزی به نیازهای اصلی کشور تنظیم شده است و این به معنای فراموش شدن انتظارات و نیازهای واقعی و ضروری ارزی جامعه نیست.
مدل آزمایشی ارز دیجیتال ملی آماده شد
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه پیکره آینده دنیا بر اساس تکنولوژی بلاک چین است، معتقد است که در برابر ارز دیجیتال برگشت به عقب معنی ندارد و به همین دلیل باید آن را پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم.
ممنوعیت ارز مجازی در کشور؛ تکلیف ارز دیجیتال داخلی چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: ارزهای مجازی از آن دسته مقولاتی هستند که علاوه بر ویژگی‌های منحصر به فرد و تسهیلاتی که می‌توانند ایجاد کنند، همچنین می‌توانند حامل مخاطراتی برای سیستم‌های پولی و امنیتی کشورها هم باشند؛ امری که در ادبیات مسئولان کشور هم خود را نشان داده است.
 فعلا تحمل کنید
پایگاه خبری راد: رئیس کل بانک مرکزی خطاب به افرادی که تقاضای ارزی دارند که در سیاست جدید دولت سهمی نداشته و نیازمند تامین هستند گفت که فعلا تحمل کنند.
بانک مرکزی مشکلات ارزی گردشگری را قبول کرد
پایگاه خبری راد: معاون رییس جمهور گفت: مشکلات ارزی گردشگری در دو جلسه از هیات دولت مطرح شده و بانک مرکزی نیز آن‌ها را پذیرفته است و به مرور رفع خواهد شد.
اولتیماتوم ارزی تمام شد
پایگاه خبری راد: در جریان یکسان‌سازی نرخ ارز بانک مرکزی نسبت به نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو تا پایان فروردین هشدار داده و اعلام کرده بود که اگر مازاد بر این به فروش نرسیده و یا سپرده‌گذاری ارزی نشود، در صورت کشف با دارنده طبق قانون برخورد می‌شود. این مهلت تمام شد ولی مشخص نیست قرار است با چه سازوکاری ارز دارندگان بیش از ۱۰ هزار یورو شناسایی و با آنها برخورد شود.
دلار واردات کالای اساسی همان 3800 تومان
پایگاه خبری راد: مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت: افرادی که برای واردات کالا‌های اساسی برای دریافت ارز به بانک مراجعه می‌کنند ارز را با نرخ ابلاغیه بانک مرکزی دریافت می‌کنند، اما مابه‌التفاوت آن را نیز دریافت خواهند کرد.
سیاست های جدید ارزی شتاب زده است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران معتقد است سیاست های جدید ارزی دولت و بانک مرکزی شتاب زده بوده است و رویه هایی که تاکنون بوده است را بهم ریخته است.
بازار سوئیت در تهران + قیمت
پایگاه خبری راد: بررسی معاملات انجام شده در تهران نشان می‌دهد که با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان می‌توان سوئیت خریداری کرد.