17:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق شهروندی

 ۲۵درصدی مصرف اینترنت در شب یلدا کاهش یافت
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی استفاده از اینترنت در شب یلدا، از لزوم فرهنگ‌سازی از طریق فضای مجازی سخن گفت.
"دولت همراه" ایران و موانع پیش رو
پایگاه خبری راد: به گفته وزیر ارتباطات، اگرچه نرم‌افزار موبایل‌محور دولت همراه در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد، اما مخالفت‌های صنفی دستگاه‌های دولتی و نیز عدم‌ هماهنگی بین دستگاه‌ها موانع جدی فراگیر شدن این پروژه‌ها به شمار می‌رود.
برنامه حق اشتغال بدون تبعیض روی میز وزارت کار
پایگاه خبری راد: مهمترین عناوین اخبار این هفته به اعلام سند ملی کار شایسه به عنوان ترجمان حقوق شهروندی، عدم ارائه خدمات تامین اجتماعی به اتباع خارجی فاقد پروانه کار ،‌برنامه حق اشتغال بدون تبعیض وزارت کار و تضمین وام تعاونی‌های زنان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص داشت.
اینترنت کودکان در راه است
پایگاه خبری راد: حقوق شهروندی از آن دسته از مباحث گسترده ای است که در همه حوزه ها از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات قابل پیگیری است؛ کودکان هم یکی از اقشار شهروندان هستند که حفظ حقوق آنها در فضای مجازی برای جلوگیری از سوءاستفاده از آنها ضروری به نظر می رسد.
تأکید روحانی بر لزوم رفع تبعیض‌های ناروا/کمک دولت به زلزله‌زدگان کرمان
پایگاه خبری راد: در آستانه سالروز ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس‌جمهور، جلسه عصر یکشنبه هیأت وزیران به ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی و بحث و بررسی درباره این موضوع اختصاص یافت.
در بدو ورود گوشی‌تان را رجیستر کنید
پایگاه خبری راد: با آغاز فاز اجرایی رجیستری گوشی‌های همراه، یکی از دغدغه‌های موجود مربوط به مسافران است که در حال حاضر با اعمال سیاست برای برند اپل، ممکن است با آیفون وارد کشور شده و گوشی‌شان با گذشت یک ماه، در شبکه اپراتورهای کشور قابل استفاده نباشد.
انتصاب دستیار وزیر رفاه در امور حقوق شهروندی
پایگاه خبری راد: طی حکمی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روزبه کردونی مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حفظ سمت به عنوان «مسئول اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «دستیار وزیر در امور حقوق شهروندی» منصوب شد.
ورود مسافری گوشی تلفن همراه آیفون ایکس ممنوع نیست
پایگاه خبری راد :بر اساس اعلام گمرک ایران، ورود مسافری گوشی تلفن همراه آیفون ایکس، ممنوع نیست.
پیام رسان داخلی و واکنش ها
پایگاه خبری راد: موضوع پیام‌رسان‌ها از آن دسته مباحثی است که در اشکال و چارچوب‌های بسیار متنوعی می‌تواند ارایه شود و تنها به "تلگرام" یا "اینستاگرام" محدود نمی‌شود. پیام‌رسان‌های بومی می‌توانند در چارچوبی متفاوت وارد عرصه رقابت با خارجی‌ها شوند.
افزایش ۸۹ درصدی واردات گوشی تلفن همراه
پایگاه خبری راد: گمرک ایران از افزایش ۸۹ درصدی واردات گوشی تلفن همراه به کشور خبر داد.
دغدغه والدین دسترسی امن کودکان به فضای مجازی است
پایگاه خبری راد- رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: خدمات حوزه کودک و نوجوان در کشور ما نیز همانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا باید در چارچوب نظام کشور عرضه شود.
فیلترینگ شبکه های اجتماعی در افغانستان
پایگاه خبری راد: شرکت تنظیم کننده مقررات مخابراتی در افغانستان به ارائه دهندگان و شرکت‌های خدمات اینترنت در این کشور دستور داده است که اقدام به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس اپ کنند.
مهم‌ترین خواسته‌های جهرمی از رییس جدید سازمان تنظیم مقررات
پایگاه خبری راد: رویکردها و برنامه‌های اصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دولت دوازدهم توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ابلاغ شد.
برای ۳۱ کشور استاندارد غذای حلال را تدوین کردیم/توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت از زمستان ۹۷
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: ما برای ۳۱ کشور دنیا نسبت به تدوین استاندارد غذای حلال اقدام کردیم که این امر منطبق بر ۹۸ درصد فقه شیعه جعفری است.
آزادسازی حق دسترسی مردم به دریا با تغییر طرح‌ها در چابهار
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: با تئوری‌های آقای آخوندی در حوزه مسئولیت‌پذیری شرکت‌ها و سازمان‌ها در قبال مردم طرح‌ها را در چابهار تغییر دادیم تا حق دسترسی مردم به دریا را آزاد کنیم.