18:20 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حصر

همه مشتریان بانکی باید شناسه شهاب داشته باشند
پایگاه خبری راد: باتوجه به لزوم احراز هویت صحیح مشتریان در نظام بانکی، شناسه‌ای تحت عنوان «شهاب» برای هر یک از مشتریان بانکی تعریف شده که مشتری را در همه بانک‌ها شناسایی می‌کند. این بخشنامه از ابتدای اردیبهشت الزامی شده و نداشتن این شناسه محدودیت‌هایی در انجام امور بانکی برای فرد خواهد داشت.
ایجاد دفاتر حفظ امنیت شغلی برای نیروهای کار ایرانی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار از مذاکره با چند کشور اروپایی برای اعزام نیروی کار ایرانی به خارج و ایجاد دفاتر حفظ امنیت شغلی نیروهای کار شاغل در بعضی کشورها خبر داد.
امکانات فضایی در خدمت مدیریت سیل و خشکسالی ایران
پایگاه خبری راد: درحالی که از تصاویر ماهواره‌ای مناطق سیل‌زده برای مدیریت بحران استفاده شده بود، وزیر ارتباطات به تازگی از تصمیم برای استفاده از این امکانات فضایی برای مشکلاتی مانند مدیریت سیلاب‌ها و خشکسالی‌ها و یا حفاظت از جنگل‌ها خبر داده است.
ژاپنی‌ها هم به تولید گوشی تاشو رو آوردند
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که شرکت ژاپنی شارپ نیز به سمت طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند تاشو رو آورده است.
رونمایی استرالیا از پول جدید خود
پایگاه خبری راد: سکه 50 سنتی جدید استرالیا با هدف حفظ گویش‌های مختلف این کشور عرضه می‌شود.
علت خطای استعلام IMEI از سامانه همتا چیست؟
پایگاه خبری راد: طاهایی که در صورت استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا دریافت می‌کنید، می‌تواند به علت اشتباه وارد کردن IMEI، غیرفعال شدن آن یا غیرمعتبر بودن آن باشد که برای هریک از این خطاها راهکارهایی وجود دارد.
ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان کدامند؟
پایگاه خبری راد: بسیاری از مسافران همواره به دنبال یافتن بلیت‌های ارزان و ایرلاین‌های مقرون به صرفه‌ای و اقتصادی هستند تا بتوانند هزینه‌های سفرهای هوایی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.
تولید پانسمان‌هایی که با ایجاد فاکتور رشد انواع زخم‌ را ترمیم می‌کند
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استفاده از زیست‌پلیمرها به ساخت پانسمان‌هایی دست یافتند که با ایجاد فاکتورهای رشد درون سلولی امکان ترمیم انواع زخم‌ها و سوختگی‌های نوع یک و دو را فراهم می‌کند.
قرار گرفتن سازه‌های مهم در مناطق حساس زلزله‌زا
پایگاه خبری راد: وجود ۱۵ گسل اصلی و فرعی موجب شده تا شهر تهران به شهری با پتانسیل لرزه‌ای بالایی شناخته شود و به اعتقاد محققان این حوزه، تهران علاوه بر آنکه متاثر از گسل‌های اصلی است، از فعالیت گسل‌های پیشوا"، "ایوانکی" و "ری" همچنین گسل ماهدشت در کرج تاثیرپذیر است.
کدام کشورها میزبان بیش‌ترین شرکت‌های فعال در هوش‌ مصنوعی هستند؟
پایگاه خبری راد: این گزارش به معرفی کشورهایی می‌پردازد که میزبان بیشترین شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی هستند.
چه بر سر پروازهای چارتری آمد؟
پایگاه خبری راد: ممنوعیت فروش بلیت به صورت چارتری جز برای سفر به کیش، قشم و مناطق نفت‌خیز در اواخر سال ۱۳۹۷ کلید خورد و هرچند در روزهای پایانی سال با متخلفان به صورت کج‌دار و مریز برخورد شد و بعضاً شاهد انجام برخی پروازها به صورت چارتری بودیم، اما به نظر می‌رسد در سال جاری باید شاهد برخورد جدی‌تر با شرکت‌های متخلف هواپیمایی بود.
هوش مصنوعی چین دنیا را خواهد بلعید!
پایگاه خبری راد: بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده‌اند که روند سبقت گرفتن چین از آمریکا در زمینه هوش مصنوعی بسیار سریع‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد، در حال رخ دادن است.
بازار کار کدام کشورها بیشتر وابسته به نیروی کار خارجی است؟
پایگاه خبری راد: برای بسیاری از شرکت‌های مطرح جهان، جذب نیروی کار ماهر نه یک موضوع ساده که مساله مرگ و زندگی است.
کاربران آیفون هم از قابلیت ترجمه جی‌بورد بهره‌مند می‌شوند
پایگاه خبری راد: نسخه آی‌اواس اپلیکیشن جی‌بورد (GBoard) نیز به قابلیت ترجمه همزمان و پشتیبانی از ۱۰۳ زبان خارجی مجهز شده است.
۳۵ میلیون ایرپاد به فروش رفت
پایگاه خبری راد: موسسه آماری و تحقیقاتی کانترپوینت به تازگی اعلام کرده است که اپل توانسته است در سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ بر ۳۵ میلیون دستگاه ایرپاد را به فروش برساند.