15:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تفاهمنامه

کدام رشته های دانشگاهی بیکار هستند؟
پایگاه خبری راد: اگرچه ممکن است برخی از فارغ‌التحصیلان تصور کنند بازار کار روشنی پیش روی آنها نیست، اما با گسترش روزافزون فناوری، به ویژه در حوزه اپلیکیشن‌نویسی می‌توان علی‌رغم امکانات حداقلی، با کسب مهارت کافی از درآمد مناسبی برخوردار شد و فراهم کردن زیرساخت‌ها نیز تسهیل‌گر شرایط خواهد بود.
کاهش نرخ بیکاری در پاییز امسال
پایگاه خبری راد: عناوین مهمترین خبرهای این هفته به افزایش هشت برابری تسهیلات مشاغل خانگی، کاهش ۱۱.۹ درصدی نرخ بیکاری در پاییز امسال و ایجاد دفتر تعاون در کمیته امداد اختصاص داشت.
عدم همکاری مانع اجرای به‌موقع ساخت پلاسکوی جدید می‌شود
پایگاه خبری راد: درپی انتشار اخباری از تفاهمنامه با مالکان سرقفلی پلاسکو و ایجاد ابهام در آغاز پروژه ساخت پلاسکو روابط عمومی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای بر ضرورت همراهی همه مالکان سرقفلی و مقامات برای اجرای به موقع پروژه پلاسکو تاکید کرد.
پول ویزا خرج چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: برخی کشورها هزینه ویزا را «مالیات» یا «عوارض ورود مسافر»، حساب می‌کنند که درآمد حاصل از آن معمولا برای توسعه گردشگری و در زیرساخت خرج می‌شود. سیاست مالی که در ایران چندان شفاف نبوده است.
همکاری ما با جهاددانشگاهی مصداق ارتباط صنعت و دانشگاه است
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان گسترش و نوسازی(ایدرو) امضای مشارکت‌نامه برای تاسیس شرکت مشترک بین این سازمان و جهاددانشگاهی را میمون و مبارک دانست و تاکید کرد: جهاددانشگاهی نهادی برخواسته از متن انقلاب و مصداق واقعی ارتباط صنعت و دانشگاه بوده، ما نیز سازمانی توسعه‌گر هستیم که سعی داریم در جهت تولید، اشتغال و تولید ثروت گام برداریم.
شرکت مشترک جهاد و ایدرو می‌تواند نیازهای ملی و منطقه‌ای را تامین کند
پایگاه خبری راد: دکتر طیبی با حضور در آیین امضای تفاهم‌نامه تاسیس شرکت مشترک جهاددانشگاهی و سازمان گسترش و نوسازی که بعدازظهر امروز برگزار شد، شرکت مذکور را اولین مجموعه در زمینه تولید فناوری‌های پیشرفته (HIGH TECH) دانست و گفت: امیدوار هستیم که این مجموعه بزرگ بتواند نیازهای ملی و منطقه‌ای را تامین کند.
امضای تفاهمنامه ایران و آذربایجان برای ورود آزمایشی نخستین قطار باری به آستارا
پایگاه خبری راد: تفاهمنامه مسئولان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای ورود آزمایشی نخستین قطار باری به بارانداز آستارا در خاک کشور امضا شد.
خبر خوش برای زنان سرپرست خانوار
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: با امضای تفاهمنامه میان این بانک و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری ۳۳ هزار زن سرپرست خانوار تسهیلات قرض الحسنه دریافت می کنند.
وزارت نفت و سدی به نام کمبود سرمایه
پایگاه خبری راد: اگر به نفت به مثابه ثروت ملی نگاه شود، دارا بودن منابع هیدروکربوری یک وجه آن و داشتن سرمایه و دانش کافی برای برداشت از این منابع وجه دیگر این ماجرا است و ایران که با دارا بودن منابع عظیم نفتی و گازی عنوان یک کشور نفتی را یدک می کشد با گذشت سال ها همچنان در وجه دوم ماجرا دچار چالش است.
ضرر کسب و کارها را از فیلترینگ بررسی می‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات گفت: بتصمیمات این چنینی می‌تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد و اگر چه همه کسب و کارها وابسته به پیام رسان‌ها نیستند، اما باید تلاش کنیم حداقل چالش را برای کسب و کارهای نوپا ایجاد کنیم.
امضای قرارداد اپراتوری 5 ساله بندر رجایی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از نهایی شدن قرارداد اپراتوری پنج ساله بندر شهید رجایی با حضور دو شرکت ایرانی به همراه مشارکت طرف خارجی خبر داد.
کدام غول‌های نفتی خواستگار طلای سیاه ایران هستند؟
پایگاه خبری راد: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در تیرماه سال ۹۴و لغو تحریم‌ها در دی ماه ۹۴، مجددا درهای تعامل بین بازار نفت ایران و غول های نفتی جهان را گشود و مشتریان طلای سیاه ایران یکی پس از دیگری برای توسعه میادین نفتی و گازی پای میز مذاکره نشستند.
اختصاص ۵ میلیارد تومان برای مطالعه امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم
پایگاه خبری راد: رئیس بنیاد مستضعفان از اختصاص ۵ میلیارد تومان برای مطالعه امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم خبر داد.
سیاست محیط زیست جلوگیری از تکثیر و ورود تیلاپیا به اکوسیستم‌های طبیعی است
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: صدور مجوز پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا در مرکز تحقیقات بافق استان یزد به عنوان پایلوت در این منطقه و برای انجام برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی صورت گرفته و سیاست محیط زیست کمافی السابق جلوگیری از تکثیر و ورود تیلاپیا به اکوسیستم های طبیعی است.
آخرین وضعیت عملیات مهار چاه رگ سفید
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: هدف شرکت ملی مناطق نفتخیز این است که همه تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز خطوط خود را از شرکت‌های تولید داخل تامین کند.