09:55 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تعرفه واردات

شاسی‌بلندهای BMW بجای آمریکا در چین تولید می‌شوند!
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی بی ام و (BMW) آلمان اعلام کرده است که تحت تاثیر افزایش تعرفه ۴۰ درصدی بر خودروهای شاسی بلند در آمریکا، می‌خواهد محصولات خود از این پس در چین تولید کند.
اخذ عوارض، موثرتر از افزایش تعرفه خودروهای لوکس است
پایگاه خبری راد: اخذ تعرفه از خودروهای لوکس خارجی و حفظ سرمایه‌های مولد از جمله معضلات اقتصادی و اجتماعی حال حاضر اقتصاد ایران است که چند مسئله اساسی را موجب شده است. دولت مستقر در جهت حل مسائل موجود طرح افزایش تعرفه واردات خودرو را در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ گنجانده است که موجب تبدیل بیش از پیش خودروهای لوکس به کالاهای سرمایه‌ای و تفاخر اجتماعی شده است.
بازار به نفع طلای سفید چرخید
پایگاه خبری راد: رییس صندوق پنبه ایران از افزایش قیمت پنبه وارداتی خبر داد و گفت: پنبه ایرانی کیلویی ۲۰۰۰ تومان از پنبه وارداتی ارزان‌تر است.
ساخت بزرگترین واحد تولید موبایل سامسونگ در هند
پایگاه خبری راد: سامسونگ به‌منظور افزایش میزان تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند خود، قصد دارد بزرگترین واحد تولید موبایل در جهان را در هند احداث و راه‌اندازی کند.
صرافان واسطه معاملات کالاهای گروه ۳ هم شدند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در این سازمان تصویب شد که پروانه صادراتی در سامانه نیما به شکل رقابتی به صرافان فروخته شود و صرافان برای کالاهای گروه سه، ارزهای خریداری شده از صادرکنندگان را به واردکنندگان عرضه کنند.
پاسخ وزارت بهداشت به پرسش‌هایی درباره واردات آمبولانس با ارز دولتی
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات وزارت بهداشت به برخی شبهات درباره واردات آمبولانس توسط این وزارتخانه پاسخ داد و تاکید کرد: کدی که در این زمینه اعلام شده مربوط به خودروهایی با حجم ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی است که با آمبولانس‌های خریداری شده کاملا مطابقت دارد.
شکایت بیش از ۴۰ کشور علیه آمریکا در WTO
پایگاه خبری راد: شرکای تجاری بزرگ آمریکا از جمله اتحادیه اروپا، چین و ژاپن نگرانی عمیق خود را نسبت به تدابیر آمریکا برای وضع تعرفه‌های جدید روی واردات خودرو و قطعات خودرو در سازمان تجارت جهانی (WTO) ابراز کردند.
روایت پارسایی از نقش خودروسازان در گرانی خودرو
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به نقش خودروسازان در گرانی خودرو، گفت: اگر تدبیری برای ساماندهی بازار خودرو نشود، مردم خودشان تعیین تکلیف می‌کنند و اگر ببینند راهی نیست، بهترین راه درمان گران فروشی، نخریدن است و آن موقع است که به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌شود.
واکنش اروپا به تهدید ترامپ برای افزایش تعرفه واردات خودروهای اروپایی
پایگاه خبری راد: یکی از مقامات ارشد کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به تهدید ترامپ برای افزایش ۲۰ درصدی تعرفه های گمرکی خودروهای اروپایی، اظهار کرد اروپا نیز به طور قطع به تهدیدات آمریکا پاسخ خواهد داد.
ترامپ اروپا را به افزایش ۲۰ درصدی تعرفه واردات خودرو تهدید کرد
پایگاه خبری راد: به دنبال اقدام تلافی جویانه اتحادیه اروپا برای افزایش تعرفه واردات تعداد زیادی از محصولات آمریکایی، دونالد ترامپ اروپا را به افزایش تعرفه ۲۰ درصدی واردات خودرو به این کشور تهدید کرده است.
موتورسیکلت‌های آمریکایی؛ نخستین قربانی جنگ تجاری اروپا و آمریکا
پایگاه خبری راد: اروپا در واکنش به اقدام آمریکا در افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم، تعرفه واردات موتورسیکلتهای آمریکایی را ۲۵ درصد افزایش داد.
"اتحادیه اروپا آماده مذاکره با آمریکا درباره تعرفه‌های تجاری است"
پایگاه خبری راد: کمیسیونر تجارت اتحادیه اروپا اعلام کرد: اتحادیه اروپا آماده برگزاری مذاکرات با آمریکا برای حل تنش‌های تجاری است.
وعده ترامپ به اپل درباره آیفون‌های چینی
پایگاه خبری راد: ترامپ به مدیر عامل اپل وعده داده است که قانون افزایش تعرفه واردات از چین شامل محصولات اپل نمی‌شود.
گرانی محصولات الکترونیکی در آمریکا سر به فلک می‌کشد!
پایگاه خبری راد: گزارش‌های منتشره حاکی است که قیمت محصولات الکترونیکی در ایالات متحده آمریکا با افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌های واردات کالا از چین، به میزان قابل توجهی گران خواهد شد.
علل گوناگون گرانی خودرو
پایگاه خبری راد: روزهای سخت اقتصاد ایران، دوباره بازگشت تحریم ها و ایجاد جو روانی در داخل و خارج کشور. این بار تحریم های یک طرفه از جانب آمریکا که اگرچه با مخالفت بسیاری از کشورهای مهم و قدرتمند و مذاکره کنندگان جهانی روبرو شد اما دنیای تجارت گاهی قوانین متفاوت دارد و بسیاری از شرکت های بین المللی از ترس تحریم های آمریکا و از دست دادن منافع خود در این بزرگترین بازار دنیا، به سرعت اعلام کردند که بازار کشور را ترک می کنند و این بار کار به چینی ها نیز رسید.