08:04 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

باما

آمریکا به بانک‌های خودش هم رحم نکرد!
پایگاه خبری راد: وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد بانک "جی پی مورگان" این کشور با پرداخت جریمه ۵.۲۶ میلیون دلاری به اتهام نقض تحریم‌های ایران و کوبا موافقت کرده است.
پشت پرده حراج پراید در سایتهای اینترنتی
پایگاه خبری راد: پراید ٢٢‌میلیون تومانی درست به اندازه سقوط قیمت دلار خبرسازی کرد. با ریزش قیمت دلار آگهی‌های مشکوک حراج پراید در فضای مجازی گل کرد. آگهی‌هایی که دیروز پا را فراتر گذاشته و قیمت‌های ١٩ و ١٨‌میلیون تومانی برای پرایدهای صفرکیلومتر تعیین کردند.
شبکه‌های اجتماعی با ما چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: «نیرویی برای به اشتراک‌ گذاشتن و برای بازتر و مرتبط‌تر ساختن دنیا»؛ «برای ارتباط با مردم، بیان حالات خود و برای فهمیدن اتفاق‌هایی که در حال رخ دادن‌اند»؛ «راهی سریع، زیبا و سرگرم‌کننده برای به اشتراک‌گذاری زندگی‌ات با دوستان و خانواده»؛ این‌ها، شعارهای شبکه‌های اجتماعیِ «فیسبوک»، «توییتر» و «اینستاگرام» درباره‌ی ماهیت وجودی خود هستند. اما این شعارها، جلوه‌ای ناچیز، حتی فریبنده از کارکردهای اصلی شبکه‌های اجتماعی می‌نمایانند.
کافئین تحمل درد را آسان می‌سازد
پایگاه خبری راد: مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مرتب کافئین توانایی بدن را برای تحمل درد افزایش می‌دهد.
بهترین سن برای بازنشستگی
پایگاه خبری راد: در نظرسنجی موسسه "بنک ریت" ۶۱ سالگی، بهترین سن بازنشستگی و ۶۳ سالگی واقع‌بینانه‌ترین سن برای بازنشستگی انتخاب شد.
 ترورهای ضد بشری بدون پاسخ نمی‌ماند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آمریکا و عربستان و اسرائیل و عوامل آنها بدانند که با این اعمال ضد بشر نمی‌توانند ملت عاشورایی ایران را از رای عزت باز دارند.
سرنوشت ناوهای کیهانی "آپولو" چه شد؟+تصاویر
پایگاه خبری راد: شاید بتوان گفت پرآوازه‌ترین ناو کیهانی که تاکنون به فضا رفته، سفینه "آپولو" باشد. از یک سو جنجال تبلیغاتی وسیعی که آمریکایی‌ها درباره این ناو به راه انداختند تا تلافی موفقیت‌های روس‌ها در نخستین سال های تسخیر فضا را درآوردند و از سوی دیگر اهمیت سفر انسان به ماه توانست شهرت این ناو را طوری جهانی سازد که در روستاهای کوچک هم مردم با نام "آپولو" آشنا بودند.
جزئیاتی درباره ثروتمندترین مرد کره زمین
پایگاه خبری راد: جف بزوس، مؤسس و مدیر اجرایی آمازون به‌عنوان ثروتمندترین مرد کره زمین روتین روزانه جالبی دارد.
قیمت‌های نجومی خودرو "فِیک" است
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران به مردم هشدار داد که قیمت‌های نجومی که برای خودرو در برخی سایت‌های خرید و فروش اینترنتی اعلام می‌شود نادرست و اصطلاحا فِیک است و نباید آنها را مبنا قرار داد.
دعوای اوباما و ترامپ بر سر آمارهای اقتصادی آمریکا
پایگاه خبری راد: باراک اوباما گفته است ترامپ برای رساندن رشد اقتصادی آمریکا به بالای ۴ درصد باید چوب جادویی داشته باشد!
مذاکره حضوری آمریکا با روسیه و عربستان در آستانه تحریم‌های ایران
پایگاه خبری راد: در راستای تلاش دولت ترامپ به تشویق کشورهای تولیدکننده نفت برای ادامه‌ افزایش تولید دو ماه پیش از این‌که تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت ایران به اجرا گذاشته شود، وزیر انرژی آمریکا هفته جاری با همتایان خود از عربستان سعودی و روسیه دیدار خواهد کرد.
تحریم‌ ایران به تنش در اوپک دامن می‌زند
پایگاه خبری راد: در فاصله دو ماه تا بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت، ایران با افت فروش و از دست دادن برخی از خریداران خود در آسیا و اروپا مواجه شده است.
بانک‌های مرکزی اروپایی برای نجات برجام وارد عمل می‌شوند
پایگاه خبری راد: شبکه آمریکایی ان بی سی نوشت: متحدان اروپایی آمریکا به دنبال راهکارهای دور زدن تحریم‌های دولت ترامپ و حفظ توافق هسته‌ای بدون حضور آمریکا هستند.
 باید منتظر دلار ۲۰هزار تومانی باشیم
پایگاه خبری راد: «تا وقتی در روسای سه قوه که هیچ محدودیتی ندارند، اراده جدی برای بهبود شرایط اقتصادی ایجاد نشود و قوه مجریه با قوه قضائیه و مجلس با هر دوی آنها مخالفت کنند، باید منتظر دلار ۲۰ هزار تومانی هم باشیم. این خط این هم نشان.»
رویای ترامپ برای توقف صادرات نفت ایران قابل تحقق است؟
پایگاه خبری راد: شهریورماه وارد نیمه دوم خود شد و تا تاریخ ۱۳ آبان‌ماه که ترامپ برای توقف کامل صادرات نفت ایران وقت تعیین کرده بود، تنها حدود دو ماه زمان باقی است. اما سئوال اصلی این است که آیا صادرات نفت ایران در تاریخ مذکور واقعا صفر می‌شود؟