00:43 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استرس

اینجا ماهی‌ها در آب می‌میرند!
پایگاه خبری راد: امروز به دلیل بحران کمبود و شوری آب در خوزستان، آبزی‌پروری به خطر افتاده و روزانه بسیاری از ماهیان در استخرهای پرورش ماهی می‌میرند. شوری و کمبود آب در شهرهای خرمشهر و آبادان، آبزی‌پروران را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است، به شکلی که عده‌ای از آن‌ها ناامیدتر از همیشه شاهد مرگ ماهیانی هستند که خود برای پرورش آن‌ها زحمت کشیده‌اند.
شوره با کمبود زینک ارتباط دارد
پایگاه خبری راد: یک متخصص پوست گفت: مبتلایان به شوره سر یا قارچ‌های پوستی مقاوم به درمان ممکن است از فقر زینک رنج ببرند.
گزارش فسادهای مالی با سلامت روان مردم چه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: عضو هیأت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران با اشاره به تاثیر افزایش گزارش فسادهای مالی در سال‌های اخیر در آرامش جامعه، تاکید کرد که در کنار افزایش گزارش این فسادها، رشد فاصله طبقاتی و به ویژه نمایش مکرر آنها در گردش بی‌سابقه اطلاعات در فضاهای مجازی، هم‌افزایی کم‌سابقه‌ای در برهم‌زدن آرامش جامعه داشته است.
چند پرده از مشکلات بیماران دیالیز صفاقی + پاسخ وزارت بهداشت و ثامن
پایگاه خبری راد: ۱۷۰۰ بیمار دیالیزی در سراسر کشور از اردیبهشت ماه سال جاری با مشکل محلول دیالیز صفاقی و تجهیزات مصرفی آن روبرو شده‌اند؛ مبحثی که وعده حل آن داده شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ است.
چرایی افزایش ام.اس در شهرهای مدرن/از استرس دوری کنید
پایگاه خبری راد: یک متخصص مغز و اعصاب ضمن تشریح عومل بروز ام‌اس و چهار فاکتور مستعد کننده بروز این بیماری،گفت: این بیماری در زنان دو تا سه برابر مردان اتفاق می‌افتد.
۹ خوردنی برای کاهش اضطراب
پایگاه خبری راد: تغییرات در سبک زندگی بی‌تردید در مدیریت و کنترل اضطراب نقش به سزایی دارد و از این میان دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب سرشار از سبزیجات، میوه، حبوبات، غلات کامل و پروتئین خالص برای کاهش اضطراب بسیار موثر است.
عمر «ازدواج‌ سفید» در ایران و آمارهایی درباره این شیوه زندگی
پایگاه خبری راد: یک مردم‌شناس و محقق با استناد به پژوهشی که درباره «ازدواج سفید» روی ۲۱۳ زوج و به شکل میدانی انجام داده است گفت: «عمر» ازدواج سفید در ایران بین یک تا سه سال است. ۴۵ درصد از افرادی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته بودند بین ۲۵ تا ۳۰ سال «سن» داشتند. همچنین ۶۲ درصد آنها دارای «تحصیلات» کاردانی و کارشناسی بودند و ۲۳ درصد در مقطع ارشد و دکتری تحصیل می‌کردند؛ این در حالیست که مهمترین «شیوه آشنایی» که از سوی این افراد ذکر شده بود، گروه دوستان و دانشجویی، همکاری در محل اشتغال و فضای مجازی بوده است.
دولت در بازار ارز موضع‌گیری کند
‌پایگاه خبری راد: یک دکترای اقتصاد گفت: دولت در بازار ارز موضع‌گیری کند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با توجه به تداوم گرما
پایگاه خبری راد: کاهش دور آبیاری به منظور کاهش خسارت‌های ناشی از گرما، آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شوربا توجه به شرایط اقلیمی کشور و خودداری از روشن کردن آتش در اطراف مزارع و مراتع با توجه به گرم بودن هوا و خشک شدن علف‌های هرز و وزش باد برخی توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا پایان هفته جاری صادر شده است.
اسکیزوفرن‌ها از نبوغ تا جنون
پایگاه خبری راد: رییس انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنی ضمن تشریح این بیماری و خدمات انجمن به آنها، گفت: افرادی که زمینه این بیماری را دارند بسیار باهوش هستند و در شرایط صحیح زندگی و جامعه، می‌توانند به نبوغ و موفقیت‌های زیادی دست یابند.
افسردگی دوران بلوغ در دختران دو برابر پسران است
پایگاه خبری راد: یک متخصص علوم اعصاب گفت: افسردگی دوران بلوغ در دختران دو برابر پسران است.
توصیه‌های چهار روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: در نظرگرفتن منابع آبی در نزدیکی زنبورستان، استفاده از قیم برای شاخه‌های درختان جوان، تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها و کنترل کنه‌های نباتی در مزارع از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که توسط اداره هواشناسی کشاورزی برای امروز تا روز یکشنبه (۱۸ تا ۲۱ مرداد) صادر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با محوریت کاهش مصرف آب
پایگاه خبری راد: ماعمال روش‌های صرفه‌جویی آب در باغ‌ها یا پخش پوشش‌های حفاظتی نظیر مالچ، کاه و کلش و براده چوب روی خاک به منظور کاهش تبخیر و تعرق از سطح خاک، انجام عملیات آبیاری در ساعات خنک روز و کوتاه‌تر کردن دور آبیاری جهت مقابله با گرما و خشکی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۹ مردادماه) است.
۱۵ توصیه درمانی برای آکنه‌
پایگاه خبری راد: بسیاری از درمان‌های خانگی می‌تواند به بهبود لکه‌ها و زخم‌های آکنه‌ها کمک کند و این درمان‌ها شامل کرم‌ها و ژل‌های ملایم گیاهی، اسانس‌ها، مکمل‌های طبیعی و برخی تغییرات ساده در سبک زندگی افراد است.
تشکیل کارگروه ویژه برای وضع فوری مالیات بر سرمایه‌ها
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان اینکه با طرح مالیات بر سرمایه ها می‌توان جلوی سفته بازی‌ها را گرفت، از تشکیل کارگروهی ویژه در وزارت اقتصاد برای اجرای این طرح خبر داد.