14:48 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته

مخالفت مجلس با مسکوت ماندن طرح ساماندهی بازار خودرو
پایگاه خبری راد: درخواست کمیسیون صنایع و معادن مجلس و همچنین تقاضای ۱۵ نماینده برای مسکوت ماندن طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو به مدت ۶ ماه با مخالفت مجلس روبرو شد.
عقبگرد طلا سرعت می‌گیرد
پایگاه خبری راد: قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا در پی افت ارزش یوان در برابر دلار به دلیل نگرانی از تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین، کاهش پیدا کرد.
پیدا شدن مقصر گرانی روی دور باطل!
پایگاه خبری راد: اقلام مختلف مورد نیاز مردم از ظروف یک بار مصرف گرفته تا لوازم‌التحریر طی ماه گذشته یا افزایش قیمت داشته اند یا نایاب شده‌اند. مشکلی که مانند یک کلاف سردرگم پیدا کردن منشا آن ناممکن است. به طوریکه زمانی که برای جست‌وجوی منبع مشکل در راه عرضه‌کنندگان مواد اولیه و تولیدکنندگان قدم می‌گذاریم به بن‌بست می‌خوریم، زیرا نه‌تنها کسی مشکل را گردن نمی‌گیرد، بلکه انگشت اتهام خود را به سوی دیگری دراز می‌کند.
پشت پرده‌ بازار آشفته محصولات سلولزی – بهداشتی
پایگاه خبری راد: بحران تولیدکننده‌های محصولات سلولزی – بهداشتی از ابتدای اردیبهشت شروع شد و تا به امروز مرتب در حال دست‌وپنجه نرم‌کردن با مشکلات هستیم.
خواب ناظران در آشفتگی بازار/کسی پاسخگو نیست
پایگاه خبری راد: در شرایطی که وضعیت بازار با چالش‌ و معضلاتی از گرانی تا گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، آشفتگی، شایعه و امثال آن مواجه است، مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از صدر تا ذیل به عنوان متولی اصلی نظارت بر بازار، روزه سکوت گرفته اند.
پوند و یورو به هم رسیدند/ فاصله ۱۸۰۰ تومانی دلار از صرافی تا دلالی
پایگاه خبری راد: "صرافی‌ها به شما ارز نمی‌فروشند و فقط خریدار دلار و یورو هستند. تابلوهای خرید و فروش‌شان هم برای ماموران است و نمی‌خواهند صرافی‌شان تعطیل شود؛ وگرنه بازار ارز اینگونه است که صرافی‌ها ارز را از مردم می‌خرند و به دلالان می‌فروشند و دلالان هستند که قیمت ارز را مشخص می‌کنند؛ نه صرافی‌ها و دولت"... این بخشی از گفته‌ دلالان بازار است که دلار را ۱۵ هزار و ۲۰۰ تا ۵۰۰ می‌فروشند.
پیشنهاد پتروشیمی‌ها برای سامان دادن به وضعیت بورس کالا
پایگاه خبری راد: بورس کالا که همواره مورد انتقاد برخی فعالان عرصه پتروشیمی قرار داشت، در دو ماه گذشته به محل اعتراض شرکت‌های پتروشیمی تبدیل شده است. فعالان این حوزه بر این باورند که تقاضایی که برای محصولات پتروشیمی در بورس کالا وجود دارد واقعی نیست و از سال گذشته بیش از سه برابر شده است، درحالی که میزان تولید پایین دستی سه برابر نشده است.
آیا ادعای خودروسازان مضحک نیست؟
پایگاه خبری راد: تصور کنید یک خانواده به خاطر آن که یک خودروی صفر کیلومتر به وراث آنها داده شود، همگی حاضر شده‌اند خود را به کام مرگ بفرستند تا بلکه از خودروساز خطاکار، یک خودروی صفر کیلومتر غرامت بگیرند! آیا این ادعا مضحک نیست؟
مقصر اصلی گرانی خودرو کیست؟
پایگاه خبری راد: بازار ملتهب خودرو که این روزها بیش از گذشته آشفته است، انگشت اتهام را به سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت گرفته است.
رهبر انقلاب بالاترین اختیار را به رئیس جمهور برای حل مسائل اقتصادی داده است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: رهبر انقلاب بالاترین اختیار را به رئیس جمهور برای حل مسایل اقتصادی داده است و رئیس جمهور امروز رئیس شورای هماهنگی سه قوه شده است. انتظار داریم اقدامات جدی و اساسی انجام دهند. کم‌ترین کوتاهی گناه نابخشودنی است.
شورای رقابت موجب تشدید نابسامانی‌های قیمتی در بازار خودرو شد
پایگاه خبری راد: عضو هیات‌رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اعلام زودهنگام افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت اقدامی نادرست و در جهت تشدید نابسامانی‌های قیمتی در بازار خودرو بود.
خودروسازان به تعطیلات رفتند
پایگاه خبری راد: خودروسازان و قطعه‌سازان از شنبه سوم شهریور به مدت یک هفته به تعطیلات می‌روند.
ضربه‌های اقتصادی امروز نتیجه بی‌توجهی به راهبردهای است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آیا در اقتصاد مقاومتی جز همایش و شعار اقدام دیگری انجام شده است؟ در خصوص کاهش وابستگی به نفت جز سخن چه کاری انجام داده‌ایم؟ در خصوص حمایت از کالای ایرانی چه میزان به تولید داخل اهمیت داده‌ایم؟
شکایت‌های «ارز مسافرتی» را کجا ببریم؟
پایگاه خبری راد: معاون گردشگری با تاکید بر این‌که موضوع «ارز مسافرتی» و پیگیری چالش‌های آن از دستور کار سازمان میراث فرهنگی خارج نشده است، گفت: مسافرانی که برای تهیه ارز با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند، می‌توانند آن را از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع دهند.
خرید دلار توسط خانه‌دارها در پوشش مسافر
پایگاه خبری راد: بازار ارز و سکه برخلاف گذشته که دلالان در آن نقش بسزایی ایفا می‌کردند، به واسطه ترس از دست رفتن سرمایه به دست صرافان افتاده و صرافان با سلیقه شخصی خود میزان مشخصی از ارز را به مشتریان عرضه می‌کنند.