23:45 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گلوگاه

همکاری تنگاتنگ پترول و بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین‌دستی‌پتروشیمی
مدیرعامل پترول به وجود فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش اشاره کرد و گفت: پترول به‌عنوان متولی توسعه صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی خلیج فارس، همکاری تنگاتنگی با بخش خصوصی به‌منظور تقویت توسعه صنایع تکمیلی، افزایش اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در کشور دارد.
"فولاد" ۱۴ رکورد تاریخی در ۷۵ روز ثبت کرد
نماد برتر- شرکت فولاد مبارکه در ۷۵ روز پایانی سال گذشته، تنها ۱۴ رکورد در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به ثبت رساند.
رشد ۸۶ درصدی تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه
نماد برتر- متخصص تولید خطوط آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی فولاد مبارکه از رشد ۸۶ درصدی تولید این گرید از محصولات فولادی در آذر نسبت به مشابه سال قبل خبر داد.
تهران و ۹۵ شهر از قرمز به نارنجی رسیدند / تمدید محدودیت ۶۴ شهر+ فهرست
نماد برتر- با مصوبه ستاد مقابله با کرونا و از شنبه آینده ، محدودیت ۹۶ شهر دارای وضعیت قرمز از جمله تهران به نارنجی تغییر و محدودیت های قرمز ۶۴ شهر برای یک هفته دیگر تمدید شد.
تصمیمات جدید وزارت صمت برای بهبود فضای کسب و کار/ اعلام فراخوان عمومی برای شناسایی گلوگاه های بخش تولید و تجارت
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: از همه فعالان بخش تولید و تجارت، صاحب نظران و تشکل های بخش خصوصی خواسته ایم که گلوگاه های مرتبط با وزارتخانه را به ما اعلام کنند.
افزایش ورود مواد اولیه و کالاهای اساسی با سیاست‌های جدید صادراتی
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با ورود شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی به حوزه مسئولیت های اجتماعی فقر و نابرابری در جامعه ریشه کن خواهد شد.
مبارزه با فساد هزینه دارد/کمبود کالای اساسی نداریم
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضاهای طلایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی با اعمال نفوذ در جاهای مختلف پول باد آورده زیادی بدست آورده اند و مبارزه با فساد هزینه دارد و قطعا با این مبارزه، تخریب ها نیز شروع خواهد شد زیرا منافع خیلی ها به خطر خواهد افتاد اما ما در وزارت صمت، مصصم هستیم جلوی اینگونه فسادها و امضاهای طلایی را بگیریم.
تسهیلات جدید ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای بخش صنعت و معدن
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت از افزایش سقف اعطای تسهیلات برای بنگاه‌های تولیدی خبر داد و گفت که علاوه بر آن تسهیلات جدید ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای بخش صنعت و معدن در هفت محور در نظر گرفته شده است.
برنامه‌ریزی وزارت صمت برای بهبود فضای کسب و کار با سه راهکار
نماد برتر- مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: به منظور رفع موانع موجود در مقابل فعالیتهای تولیدی و بهبود محیط کسب و کار، در سه محور "تفویض اختیار به سازمانهای استانی"،"شناسایی و رفع گلوگاههای اجرایی" و "اصلاح قوانین و مقررات زائد و مزاحم"، اقدامات اجرایی و عملیاتی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
راهکاری برای افزایش راندمان کمپرسورهای وارداتی صنایع نفتی/ایران‌ساخت شدن ۱۷۰ قطعه وارداتی
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر آنکه موفق به بازطراحی موتور توربین بخار با توان ۳ مگاوات شدند، به راهکاری برای افزایش بازده کمپرسورهای وارداتی که به دلیل مقاوم بودن شرایط آب و هوایی و ترکیبات گازی، با راندمان ۴۰ درصدی کار می‌کنند، دست یافتند و به گفته آنها با این دانش فنی می‌توان بازده این تجهیزات را تا ۷۰ درصد ارتقا داد.
الزامی شدن نشستن یک در میان در هواپیماها از اول آبان/ قیمت بلیت تاثیر می پذیرد
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی گفت: خروج کالا از بنادر اهمیت زیادی دارد چون حجم انبارها در بنادر زیاد نیست و به همین خاطر نگران هستیم رسوب به حدی شود که دیگر قادر به جذب کالا نباشیم که امیدواریم در این زمینه تصمیمات گرفته شده عملیاتی شود.
ظرفیت صادرات به همسایگان؛ ۱۲۵ میلیارد دلار
نماد برتر- رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: محاسبات ما نشان می‌دهد ظرفیت صادرات ما به کشورهای همسایه ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر از میزان کنونی است.
حضور قدرتمند در بازارهای داخلی و جهانی/۱۰۰ درصد ارز صادراتی بازگشته است
نماد برتر- مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در آستانه‌ی هفته‌ی دولت به تشریح اقدامات یک ساله‌ی این ابرپالایشگاه پرداخت.
تسهیل صدور مجوز کسب‌ و کارها با درگاه ملی مجوزها
نماد برتر- درگاه ملی مجوزهای کشور در حالی آماده خدمت‌رسانی به متقاضیان اخذ مجوز راه‌اندازی کسب‌وکار در کشور است که به گفته مدیرکل دفتر تدوین ضوابط فنی و مقررات دولت الکترونیکی، باعث تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، شفافیت، عدالت و حذف مقررات دست و پاگیر شده است.
بررسی سرنوشت طرح‌های کلان ملی معاونت علمی/اجرای کند تورین ملی به دلیل کمبود اعتبارات
نماد برتر- رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به سرنوشت برخی از طرح‌های کلان گفت: اجرای طرح تورین ملی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به دلیل سرمایه‌گذاری عظیم با کندی در حال اجراست و در زمینه تولید رادیوداروها قرارداد جدیدی به امضا رسیده است، علاوه بر آن در زمینه زباله‌سوزها نیز مذاکراتی انجام شده؛ ولی به دلیل سرمایه‌گذاری‌های زیادی که می‌طلبد، این مذاکرات تاکنون به انعقاد قرار نرسیده است.
صفحه قبل | صفحه بعد