12:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گشایش اقتصادی

تحلیلی از خوش بینی دولت به رونق بورس و درآمد ۶ برابری از سهام
نماد برتر- سه کارشناس ارشد با اشاره به پیش بینی درآمد دولت از افزایش ۶ برابری مالیات از سهام در لایحه بودجه، تحلیلی از خوش بینی دولت به رونق بورس ارایه کردند .
عوامل تأثیرگذار و بررسی موج های ریزشی در بازار سهام
نماد برتر- موج های ریزشی چند صباحی است در بازار سرمایه با کاهش قدرت نسبی همراه و به این ترتیب، عوامل تأثیرگذار بر بازار سهام به انواع مختلفی تقسیم شده اند.
روند مثبت بورس تا پایان سال/ اکنون زمان خرید پلکانی است
نماد برتر- دورنمای بازار سرمایه ایران برای ۶ ماهه دوم سال ۹۹ را می توان با محوریت اثر تورم بر بازار سرمایه، گسیل نقدینگی سرشار به این بازار، اراده حاکمیت در صیانت از بازار سهام و همچنین احتمال ادامه روند افزایشی نرخ ارز، مثبت ارزیابی کرد.
کدام عوامل قیمت ها را ریزشی می کنند؟
درحالی هر سه بازار ارز، سکه و سهام با ریزش مواجه شدند که به دلیل تغییر رفتار بازیگران معلوم نیست جرکت بازار در روزهای آینده چگونه خواهد بود.
تأثیر انتخابات امریکا بر بورس ایران / شوک جدیدی در راه است؟
نماد برتر- نخستین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ در حالی برگزار شد که دو طرف بارها و بارها همدیگر را محکوم کردند. این مناظره چه تاثیری روی بورس ایران دارد.
چرا شکاف قابل‌توجهی میان بازدهی بازارها ایجاد شد
نماد برتر- بازدهی بازارها در فصل تابستان نشان میدهد بورس درحالی عقب نشینی واضحی از بازدهی‌های فصل بهار داشته که انتظار می‌رود در دو فصل باقی ‌مانده سال همگرایی ها در بازار تداوم یابد.
دلیل افزایش قیمت گوشی چیست؟
نماد برتر- بازار موبایل این روزها بار دیگر به دنبال افزایش نرخ ارز، ملتهب شده و قیمت گوشی‌ها در مقایسه با یک ماه پیش هم افزایش یافته است و البته انجمن واردکنندگان موبایل، افزایش قیمت چیپ‌ست و اختلال در تخصیص ارز را هم از دلایل نوسان در بازار می‌داند.
 دولت باید در رابطه با وعده‌های گشایش اقتصادی خود پاسخگو باشد
نماد برتر- رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از افزایش ساعتی قیمت کالاها انتقاد کرده و خواستار ورود مجلس برای اتخاذ تصمیمی عاجل شد.
دل مردم به بورس خوش باشد اما با گشایش اقتصادی منهدم شد
نماد برتر- نماینده مجلس با اعلام وعده های وزرا ، گفت: دل مردم به بورس خوش باشد اما با طرح گشایش اقتصادی ، منهدم و قیمت ارز، طلا ، خودرو و مسکن هم نجومی شد .
تصمیم دولت برای فروش نفت به مردم چه خواهد بود؟
نماد برتر- به تازگی دولت طرحی را در راستای گشایش اقتصادی و فروش نفت به مردم مطرح کرده که تا کنون ساز و کار آن به طور کامل مشخص نشده، در این میان موضوع فروش اوراق سلف نفتی و گفته های وزیر نفت در خصوص فروش آنی نفت نیز ابهاماتی را ایجاد کرده است.
افزایش ۷ برابری ظرفیت هسته معاملات/پذیره‌نویسی سهام نفتی‌ها و پالایشی‌های بورس با ۲۰ درصد تخفیف
نماد برتر- مدیرعامل فرابورس ایران از افزایش ۷ برابری ظرفیت هسته معاملات بازار سرمایه خبر داد.
رفع شبهات مربوط به فروش اوراق سلف نفتی با توضیحات زنگنه
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که پس از حضور وزیر نفت در کمیسیون بودجه و ارائه‌ی توضیحات وی در مورد فروش سلف نفتی از این موضوع رفع شبهه شد.
وضعیت پالایشی‌ها در بورس بهتر می‌شود/ دستور وزیر برای کاهش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها
وزیر نفت گفت: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش دادیم و قیمت خوراک پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود.
قیمت‌گذاری در پالایشگاه‌ها تغییر کرد/ گشایش اقتصادی در صنعت پالایشگاهی به زودی
نماد برتر- عاشوری: «قیمت فروش نفت خام به پالایشگاه ها، به جای میانگین قیمت محموله های صادراتی منطقه در مصوبه قبلی، به میانگین ماهانه محموله های صادراتی کشور تغییر کرده است و جزییات این تغییرات متعاقبا اعلام خواهد شد.»
جزییات عرضه اولیه اوراق ۲۰ هزار میلیارد ریالی نفت در بورس
نماد برتر- مدیر عامل بورس انرژی ایران از جزییات عرضه اولیه قراردادهای سلف موازی استاندارد نفت خام سنگین صادراتی شرکت ملی نفت ایران که در روز یکشنبه (۲۶ مرداد ماه) انجام می‌شود، خبر داد و گفت: حجم این تامین مالی ۲۰ هزار میلیارد ریال است.
صفحه قبل | صفحه بعد