13:44 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گاز و پتروشیمی

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه صنعت نفت و گاز
استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی و فعال کردن شرکت‌های پتروشیمی که از نفت و گاز بهره می‌برند جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است تا اطمینان بیشتری برای تحویل خوراک مورد نیاز خود داشته باشند.
هیات مدیره جدید "تاپیکو" تعیین شد
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین از تغییر ترکیب هیات مدیره خبر داد.
«شستا» و ادعای جدید!
نماد برتر - ارزش بازار سرمایه‌گذاری "شستا" در بخش «اوراق مشارکت پذیرفته‌شده در بورس» ۱۴,۲۵۲ میلیارد ریال کاهش را از خود بر جای گذاشت.
رشد سرمایه گذاری در «تاپیکو»
در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "تاپیکو" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «مادر (هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس» با ۴۱،۸۱۱ میلیارد ریال بوده که ارزش بازار آن نیز برابر با ۲۸۳،۲۱۷ میلیارد ریال شناسایی‌شده است.
شاخص در یک قدمی کانال ۱.۵ میلیون واحدی
در جریان معاملات امروز (دوشنبه، هفدهم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۴۹۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲۳۷ واحد افزایش، به رقم ۳۸۴ هزار و ۹۲۹ واحد را به ثبت رساند.
پترویی‌ها مرکز اصلی تمرکز "شستا"
بیشترین دارایی "شستا" در اختیار بخش «سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت» با ۲۷۲،۰۱۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۷۸ درصد رشد را شاهد بوده و همان‌طور که شاهد هستیم «دریافتنی‌های تجاری» با ۲۴۲،۱۹۳ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
۷ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد
در جریان معاملات امروز (شنبه، یکم آبان ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۸ هزار و ۶۸۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۱۸۳ واحد کاهش، به رقم ۳۸۸ هزار و ۷۸ واحد را به ثبت رساند.
گروه فراورده‌های نفتی در صدر نشست
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، هجدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۰ هزار و ۴۲۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۸۹۷ واحد کاهش، رقم ۴۱۴ هزار و ۶۸۳ واحد را به ثبت رساند.
۶ میلیارد اوراق بهادار دست‌به‌دست شد
در جریان معاملات امروز، (شنبه، هفدهم مهر ماه) شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۲ هزار و ۲۸۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۷۰۵ واحد کاهش، رقم ۴۲۰ هزار و ۵۸۰ واحد را به ثبت رساند.
حرکت معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ششم مهر ماه) شاخص کل با افزایش ۷۳۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۰۹ واحد کاهش، رقم ۴۱۹ هزار و ۵۵۰ واحد را به ثبت رساند.
نگاه امیدوارانه صنایع بورسی به پیمان شانگهای
گام‌های سیاسی همسو با منافع اقتصادی می‌تواند به بهبود وضعیت شرکت‌ها و کسب و کارها، از جمله شرکت‌های بورسی منجر شود؛ فرهنگ حسینی، عضویت در پیمان شانگهای را اقدامی همسو با توسعه صنایع بورسی می‌داند و می‌گوید: «هرگونه تسهیل دولت‌های حاضر در پیمان شانگهای در واردات محصولات می‌تواند گام موثری در بهبود صادرات و کسب درآمدهای ارزی به خصوص برای شرکت‌های فعالان در بورس تهران و فرابورس ایران باشد.»
شاخص کل از نیمه کانال یک میلیون واحدی عبور کرد
در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، دهم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲۴ هزار و ۵۳۶ واحد به رقم یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۸ هزار و ۴۸۲ واحد افزایش، رقم ۴۵۵ هزار و ۳۷۵ واحد را به ثبت رساند.
شروع سبز و پایانی قرمز برای شاخص بورس تهران
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، پنجم امرداد ماه) شاخص کل بورس با کاهش ۸ هزار و ۴۰۱ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۶ هزار و ۱۴۲ واحد کاهش به عدد ۳۹۷ هزار و ۹۱۰ واحد رسید.
«ومعادن» نماد پرطرفدار حقیقی‌ها و «تاپیکو» نماد پرطرفدار حقوقی‌ها
سه نماد «تاپیکو»، «فولاد» و «ذوب» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «ومعادن»، «جم‌پیلن» و «شاراک» معطوف بود.
«شستا» لیدر می‌ماند؟!
شستا به سبب در اختیار داشتن منابع قابل توجه می‌تواند سهم بزرگی در بازار سرمایه ایفا کند و در روزهای بحرانی به کمک سهامداران بیاید.
صفحه قبل | صفحه بعد