01:59 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کنجد

نابودی ۵۰ درصد منابع زیرزمینی گلستان با افزایش بی‌رویه کشت برنج
نماد برتر- عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: بهترین راهکار در کوتاه‌مدت برای کاهش سرعت از بین رفتن منابع آب‌های زیرزمینی با توجه به کشت بی‌رویه برنج، روی آوردن به روش خشکه‌کاری برنج است.
نان چند نرخی شد!
پایگاه خبری راد: نه تنها عرضه نان سفارشی به اجبار از سوی برخی واحدهای نانوایی صورت می‌گیرد، بلکه در مناطق مختلف شهر برخی نانوایی‌ها به‌ویژه در رسته سنگک، قیمت‌های متفاوتی برای این محصول اعلام می‌کنند.
کم‌فروشی در نان همچنان ادامه دارد
پایگاه خبری راد: کم‌فروشی و گران‌فروشی برخی واحدهای نانوایی به بهانه‌هایی همچون افزودن کنجد، سبوس و سبزی همچنان ادامه دارد.
گرانی نان غیرقانونی است
پایگاه خبری راد: در شرایطی که قیمت نان طی هفته‌های گذشته مجدداً و بدون داشتن مجوز افزایش یافته است، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی اظهار کرد که این اتفاق نیفتاده و اگر قیمت نان افزایش یابد، غیرقانونی است.
می‌توانیم گوشت را کیلویی ۵۰ هزار تومان به دست مردم برسانیم
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون مرزنشینان اتاق تعاون ایران مدعی شد که اگر دولت به آنها ارز رسمی بدهد، گوشت را با قیمت کیلویی ۳۵ هزار تومان وارد و در نهایت کیلویی ۵۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.
چرا به کلسیم نیاز داریم؟
پایگاه خبری راد: کلسیم یک عنصر شیمیایی و ماده معدنی است که برای زنده ماندن اندام‌ها یا ارگانیسم‌ها ضروری به شمار می‌آید.
خمیر نان آب رفت!
پایگاه خبری راد: بررسی‌های میدانی حکایت از آن دارد در شرایط فعلی که قیمت انواع مواد خوراکی و مصرفی افزایش یافته است برخی نانوایی‌ها برای کسب سود بیشتر به کاهش وزن چانه نان روی آورده‌اند.
وجود 95 درصد آفات شناخته‌شده کشور در گلستان
پایگاه خبری راد: رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: با توجه به اقلیم استان، از مجموع 600 بیماری، آفت و علف هرز موجود در کشور، 590 نوع آن در گلستان وجود دارد.
چالش جدی کنجدکاران یزدی!
پایگاه خبری راد: مدیر زراعت جهاد کشاورزی یزد با اشاره به مستعد بودن‌ این استان برای کشت کنجد، گفت: افزایش هزینه‌های تولید مانع فعالیت کنجدکاران استان است.
یک قنادی به دلیل حراج شیرینی 1.5 میلیون تومان جریمه شد!
پایگاه خبری راد: «شیرینی را کیلویی ١٢‌ هزار تومان می‌فروخت. ناگهان قیمت را ١٩‌ هزار تومان کرد. پرسیدیم چرا؟ گفت به خاطر ارزان‌فروشی جریمه شده و حالا مجبور است با قیمت بالاتر بفروشد.» «انصافا کیفیت شیرینی‌هایش خوب است. ما که راضی هستیم.»
خاستگاه محصولات کنجدی ایران کجاست؟
پایگاه خبری راد:نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی بر تدوین سند توسعه و استانداردهای لازم برای ارتقای کیفیت فرآورده‌های کنجدی با محوریت شهرستان اردکان به عنوان بزرگترین تولیدکننده کشور در این بخش تاکید کرد.
۷۰ درصد از کنجد وارداتی ایران از پاکستان و هند می‌آید
پایگاه خبری راد: بیش از ۶۸ درصد از کنجد وارداتی ایران از پاکستان و هند به ایران وارد شده است.
تولید ۱۰۰درصدی بذر گندم و جو در ایران
پایگاه خبری راد: رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از تولید ۱۰۰ درصدی بذر گندم، جو، کنجد و گیاهان مشابه در داخل کشور خبر داد.
3 محصول جایگزین برنج در گلستان معرفی شد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان سه محصول پنبه بهاره، کنجد و چغندر قند پاییزه را به عنوان محصولات جایگزین کشت برنج در استان معرفی کرد.
نان‌ها آب رفت!
پایگاه خبری راد: رییس کانون صنایع غذایی با بیان این‌که کوچک کردن چانه توسط نانوایان نشان‌دهنده افزایش پنهانی قیمت نان است، تاکید کرد: نانوایان چاره‌ای جز این اقدام برای تامین هزینه‌های خود ندارند!
صفحه قبل | صفحه بعد