07:48 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کتب درسی

تحلیلی از عبرت بورس ۹۹ برای سیاستگذاران و سرمایه گذاران
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با بررسی بورس در سال جاری گفت: سرمایه گذاری واقعی برای سیاست گذاران کلان و سهامداران، آشنایی اصولی با مهارت حضور در بازار و ایجاد و تقویت قدرت تحلیل است.
گزیده رویدادهای بازارهای جهانی سرمایه در نیمه دوم ماه سپتامبر
نماد برتر- اخبار مهم بازارهای جهانی سرمایه توسط روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس تهــران ترجــــمه و تنظــیم می‌شود که به آخرین رویدادها و اخبار بورس‌ها و نهادهای مالی بین المللی می پردازد.
تعطیلی ۲۳ درصد از واحدهای نوشت افزار فروشی در اراک
نماد برتر- رئیس اتحادیه کتابفروشان، لوازم التحریر و لوازم مهندسی اراک گفت: 23 درصد از واحدهای نوشت افزارفروشی در اراک تعطیل شده اند.
لزوم رعایت پروتکل‌های امنیتی برای جلوگیری از نشت اطلاعات دانش‌آموزان
نماد برتر- به گفته مدیر پروژه هوشمندسازی مدارس سازمان فناوری اطلاعات، با توجه به حضور بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در طرح هوشمندسازی مدارس، ‌ پروتکل امنیتی باید به‌گونه‌ای رعایت شود که شاهد نفوذ و یا نشت اطلاعات دانش‌آموزان یا مدارس نباشیم.
درخواست نصب پنل‌های خورشیدی در پشت‌بام مدارس برای تولید برق
نماد برتر- با حضور وزیر نیرو و در دومین برنامه گفتگوی هفته، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش به طرح مسائل و چالش‌های آموزش‌وپرورش با حوزه وزارت نیرو پرداختند.
چرا نباید کارگران قهرمان زندگی ما باشند؟
نماد برتر- مدیرکل امور فرهنگی وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی گفت: فضای مجازی یک فرصت بسیار مناسب برای انتقال فرهنگ کار به جامعه است.
فاصله گرفتن جغرافیدانان از علم جغرافیا / سازمان‌ها با جغرافیدانان همکاری خیلی کمی دارند
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن جغرافیای ایران با تعریف دانش جغرافیا به عنوان دانش آگاهی انسان بر ضوابط و ظرفیت‌های محیط گفت: متاسفانه در ۱۵ سال اخیر بعضی دوستان به دلیل جذابیت‌هایی که برنامه‌ریزی در شهر، روستا، کشاورزی، صنعت و سرزمین داشته، از مقوله‌های جغرافیایی فاصله گرفتند و به مرزهای دانش‌های دیگر نزدیک شده‌اند و این ایراد و اشکال بزرگی است که من در آموزش جغرافیا می‌بینم.
از گام‌های موثر در "ژنتیک درمانی" تا امیدی نو برای درمان سرطان
پایگاه خبری راد: رییس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت اصلاح دید مسؤولان نسبت به فناوری‌های نوین و اهمیت فرهنگ‌سازی در این راستا، گفت: در همه جای دنیا تولید یک فرآورده و محصول جدید سلامت‌محور بین ۵ تا ۱۰ سال زمان می‌برد، بنابراین تصور سریع بازده بودن درآمد ناشی از فناوری دانش‌محور مانند سایر حیطه‌های فناوری اشتباه بزرگی است.
کتب درسی، تنها مرجع آموزشی نیستند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه تنها کتاب‌های درسی نباید مرجع آموزش باشند گفت: باید به مکمل‌ها و شرکای کتاب درسی اهمیت بیشتری بدهیم. در حال حاضر علاوه بر مجلات رشد، ناشران نیز کتب استاندارد خوبی تالیف و ترجمه می‌کنند که اگر در راستای اسناد تحولی باشد باید به آن بها بدهیم.
نبودن محل مناسب برای دفن زباله در مازندران!
پایگاه خبری راد: عجیب است که برای داشتن محیط زیستی سالم کمترین هزینه‌ها در این بخش می‌شود اما شاهدیم که با کوچک ترین وزش بادی موج عظیم نایلون‌ها در سطح جنگل های محل دپوی زباله پخش می‌شوند.
ژستی که برازنده دختران ایرانی نیست
پایگاه خبری راد: سیگار بد بود، الان بد نیست؟ کافی‌شاپ، پارک، داخل خودرو و گاه گوشه کنار دانشگاه، دخترانی به چشم می‌خورند که بدون ابایی سیگار دود می‌کنند، خبری از نگاه‌های سنگین جامعه هم نیست، انگار سیگار برای دختران تفریح مجاز شده است.
بررسی حجم کتب درسی در دستور کار آموزش و پرورش
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از انجام پژوهشی برای بررسی حجم کتب درسی خبر داد و گفت: مولفه‌های مختلفی در بررسی حجم کتب درسی موثرند.
وعده‌های عجیب انتخاباتی در مدارس
پایگاه خبری راد: بیست و یکمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس اول آبان ماه با مشارکت ۱۰ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور برگزار و اعضای شورای دانش‌آموزی انتخاب شدند، انتخاباتی که با شعارهای تبلیغاتی عجیب کاندیداها همراه بود.
شرکت‌های چاپ کتب درسی حداکثر تا ۱۵ آبان «کاغذ» دارند
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور از کمبود کاغذ و بروز مشکلاتی در ترخیص آن از گمرک ابراز نگرانی کرد و گفت: حداکثر تا ۱۵ آبان کاغذ داریم و درخواست ما این است که هرچه زودتر کاغذها از گمرک برسند تا خللی در چاپ کتب درسی سال آینده پیش نیاید.
خودکشی، نوعی آسیب روانی است/پرورش معنویت مانع بروز این آسیب است
مدیرگروه بهداشت روان دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران، "خودکشی" را نوعی آسیب روانی دانست و گفت: ۶۵درصد کسانی­ که اقدام به خودکشی می‌­کنند، بیماران افسرده هستند. عامل موثر دیگر در خودکشی، اعتیاد است. بنابراین اقدامات پیشگیرانه اعتیاد نیز می‌تواند از خودکشی جلوگیری کند.
صفحه قبل | صفحه بعد