08:53 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

قبوض نجومی برق در انتظار خانه های اسپیلت دار
نماد برتر- تعرفه های برق در سال های اخیر سبب رویکرد بسیاری از سازندگان مسکن به نصب سیستم های سرمایشی-گرمایشی موسوم به داکت اسپلیت به جای کانال کشی و نصب کولرهای آبی شده، این در حالی است که با اجرای آئین نامه برقی دولت از ابتدای بهمن ماه، از این پس معادلات تعیین نرخ برق برای دارندگان این سیستم ها به گونه دیگری رقم خواهد خورد.
 احتمال افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات سیگار
نماد برتر- رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از احتمال افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات سیگار در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت که تولیدکنندگان توان پرداخت این مبلغ را ندارند.
از تابستان بی‌برق تا زمستان بی‌گاز
همان طور که در فصل تابستان، افزایش مصرف برق بسیاری از شرکت‎ها را دچار خاموشی کرد و به روند تولید آن‎ها ضربه زد، در فصل زمستان نیز کشور با وجود داشتن ذخایر فراوان، توان استخراج گاز کافی برای مصرف داخلی خود را ندارد و به ناچار برخی از صنایع با قطع مصرف گاز مواجه خواهند شد و تولیدات آنان کاهش خواهد یافت.
از توفان و بوران تا تنور گرم نفت
توفان آیدا، سرمای زمستان کشورهای اسکاندیناوری تقاضا برای نفت را افزایش داد تا بازار نفت همچنان گرم بماند.
صفر تا صد یک ابزار جدید؛ از افزایش بهره‌وری تا پاداش صرفه‌جویی
اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در دنیا به عنوان مشوق افزایش بهره‌وری، افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به کار گرفته می‌شود و همان‌طور که از اسم آن مشخص است منجر به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی می‌شود.
عرضه سیمان در بورس کالا قطع نمی شود
مسوولان مجوزی برای قطع عرضه سیمان در بورس کالا دریافت نکردند، با توجه به صحبت مطرح شده از سوی وزیر نیرو با خنک شدن هوا و کاهش مصرف برق سهمیه مصرفی برق واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش داده می شود.
«تارا» ایمن‌ترین خودرو ایرانی است
نماد برتر - مدیرعامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو (آیکید) گفت: با استفاده از ورق‌های جدید و مستحکم در بدنه این محصول، تارا دارای مستحکم ترین و ایمن ترین بدنه در میان خودروهای کشور است.
پیشنهادی برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب کشاورزی توسط صنعت مهم بورسی
نماد برتر- عضو هیات مدیره انجمن فولاد پیشنهاد داد صنایع فولادی با تامین ورق های گلخانه ها، بخش کشاورزی را به سمت کاهش مصرف ۳۰ درصدی آب سوق دهند.
پیش بینی افزایش مصرف و تولید فولاد و مهم‌ترین فرصت های شرکت های ایرانی
نماد برتر- تحلیلگر ارشد بین‌المللی صنایع معدنی با اعلام پیش بینی رشد مصرف و تولید فولاد در سال ۲۰۲۱ ، مهم‌ترین فرصت های صنعت فولاد ایران در آسیا ، اروپا و خاورمیانه را معرفی کرد.
چشم انداز ذوب آهن برای صادرات ریل به کشورهای منطقه
نماد برتر- مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به انجام مذاکره برای تأمین ریل مورد نیاز سایر کشورهای منطقه گفت: چشم انداز مطلوبی برای صادرات این محصول استراتژیک دیده می شود.
قطعی گسترده برق در تهران و چند استان ایران / علت و توضیح توانیر
نماد برتر- کمبود سوخت نیروگاه ها منجر به قطعی برق دو و چند ساعته برق در چند منطقه تهران و برخی استان ها شد که با توضیح توانیر همراه بود .
بزرگترین قرارداد تولید خودرو برقی در ایران بین کرمان خودرو و مپنا بسته شد
نماد برتر- دو زیرمجموعه گروه اقتصادی کرمان خودرو و مپنا برای مشارکت و همکاری در تولید نخستین خودرو جدید با پلت‌فرم الکتریکی قرار داد بستند.
۶ راهکار مرکز پژوهش‌های مجلس برای جبران کسری بودجه ۱۴۰۰
نماد برتر- مرکز پژوهش‌های مجلس با هدف جبران کسری بودجه سال آینده ۶ راهکار به دولت ارائه کرد که ضمن درآمد زایی بالا موجب افزایش تورم و تشدید فشارهای اقتصادی به مردم نمی‌شود.
کم مصرف ها چقدر پاداش گرفتند؟
نماد برتر- یکی از برنامه های دولت برای مدیریت مصرف برق اهدای پاداش به کم مصرف ها بود و آنطور که معاون هماهنگی توزیع توانیر اعلام کرده ۱۸۴ میلیارد تومان پاداش به مشترکان خانگی کم ‌مصرف برق در سال جاری تعلق گرفت و این در حالیست که سال گذشته این میزان پاداش ۱۰۶ میلیارد تومان بوده است.
 اوضاع خنده‌دار لبنیات
نماد برتر- یک شهروند اراکی که از اوضاع نابسامان بازار لبنیات عصبانی است و به قول خودش برای رفع این مشکل هم دستش به جایی نمی رسد، می گوید " کار به جایی رسیده که فقط می توانیم به این اوضاع بخندیم!"
صفحه قبل | صفحه بعد