15:07 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پنجمین دوره

"کرونا" با همایش‌ها و نمایشگاه‌های فناورانه چه کرد؟
نماد برتر- هر چند که در گذشته برگزاری رویدادها، همایش‌ها و سمینارها به صورت برخط و آنلاین امری محال به نظر می رسید ولی شیوع کرونا تغییر رویه ای را در برگزاری چنین رویدادهایی ایجاد کرد که نه تنها امکان حضور همه مدعوین از داخل و خارج کشور در آن را میسر کرد، بلکه می‌تواند رویه قابل قبول برای پسا کرونا در برگزاری سمینارها باشد.
باید در راستای اقتصاد مقاومتی به حوزه فناوری توجه کرد
نماد برتر- معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه «میزان درآمد ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه استخراج طلا معادل حدود نیمی از درآمد یکی از شرکت‌های برتر جهان در حوزه فناورانه دنیاست»، گفت: به همین خاطر باید در راستای اقتصاد مقاومتی به حوزه فناوری توجه کرد.
پنجمین دوره «بورس کمپ» برگزار می شود
نماد برتر-پنجمین دوره مجموعه وبینارهای رایگان آشنایی با بورس در مرکز مالی ایران برگزار می‌شود.
برنامه‌نویسان حرفه‌ای کشور معرفی شدند
نماد برتر- پنجمین دوره مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف با هدف شناسایی برنامه‌نویسان و تیم‌های توانمند در کسب و کارهای مبتنی بر ICT و اتصال به بازار کار برگزار شد.
بررسی وضعیت خدمات الکترونیک در وزارت کشور
پایگاه خبری راد: وزارت کشور ۱۰ مجوز برای ارائه خدمات صادر می‌کند که از این تعداد تنها دو مورد در فرایندی کاملا الکترونیک قرار داشته و هشت مورد دیگر فرایندی غیرالکترونیک دارند.
چرا برخی دستگاه‌های دولتی اعتقادی به دولت الکترونیک ندارند؟!
پایگاه خبری راد: در حالی که برای به ثمر رسیدن دولت الکترونیکی نیازمند یکپارچه شدن خدمات دستگاه‌های دولتی هستیم، به نظر می‌رسد برخی سازمان‌ها یا میانه‌ای با الکترونیکی شدن ندارند یا روش ویژه خود را برای این کار در پیش گرفته‌اند که این موضوع با تجمیع خدمات به صورت واحد در تضاد است.
کدام دستگاه‌ها همکاری نکردند؟
پایگاه خبری راد: ارزیابی نوبت پنجم خدمات الکترونیکی در حالی انجام شد که برخی از دستگاه‌ها از همکاری در این ارزیابی خودداری کردند.
کرمان، میزبان پنجمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور
پایگاه خبری راد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پنجمین دوره جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای - جام خلیج فارس - از ٢٤ تا ۲۶ بهمن ماه به میزبانی شهر کرمان برگزار می‌شود.
لزوم فناوری موج میلی‌متری کار جدی و دانش فنی بالاست
پایگاه خبری راد: رییس پنجمین کنفرانس موج میلیمتری و تراهرتز با بیان اینکه فناوری فرکانس بالا در جهت نیل به اهداف عالیه خود در چنددهه اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است، گفت: فناوری فرکانس بالا در دسترسی به پهنای باند زیاد،کاهش ابعاد مدار و افزایش سرعت و ظرفیت سیستم به منظور به کارگیری در مخابرات، پزشکی، مهندسی پزشکی و امنیت پیشرفت‌های زیادی داشته است.
 باید منتظر دلار ۲۰هزار تومانی باشیم
پایگاه خبری راد: «تا وقتی در روسای سه قوه که هیچ محدودیتی ندارند، اراده جدی برای بهبود شرایط اقتصادی ایجاد نشود و قوه مجریه با قوه قضائیه و مجلس با هر دوی آنها مخالفت کنند، باید منتظر دلار ۲۰ هزار تومانی هم باشیم. این خط این هم نشان.»
بیشترین گل‌ خانه‌های ایرانی از کجا تغذیه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: دبیر برگزاری نمایشگاه گل و گیاه مازندران در آمل از رتبه نخست این استان در تولید گل‌های آپارتمانی در کشور خبر داد و گفت: استان مازندران در تولید گل و گیاه آپارتمانی و گیاهان شاخ و برگ بریده تولید اول را در کشور دارد که به حمایت بیشتر مسئولان نیازمند است.
تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در دستور کار مجلس
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته جاری بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته را دستور کار خود دارند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منصوب شد
پایگاه خبری راد: محمدباقر اثنی عشری طی حکمی از سوی رئیس جمهوری به عنوان رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منصوب شد.
فضای مجازی، فیلترینگ و پیام‌رسان‌های داخلی محور دو نشست کمیسیون‌های تخصصی مجلس
پایگاه خبری راد: طی هفته جاری دو نشست یکی نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی و حقوقی در خصوص وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و دیگری نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی، اقتصادی و صنایع و معادن مجلس برای بررسی وضعیت عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران پیام رسان‌ها برگزار می‌شود.
نظام مهندسی با اصلاحات به جایگاه اصلی خود برمی‌گردد
پایگاه خبری راد: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: نظام مهندسی با اصلاحات به جایگاه اصلی خود برمی‌گردد.
صفحه قبل | صفحه بعد