11:01 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پشت پرده

آثار منفی تغییر شیوه نامه عرضه فولاد در بورس کالا / جلسات فایده‌ ندارد
نماد برتر- عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد از تصمیم وزارت صنعت برای تغییر شیوه نامه عرضه فولاد در بورس کالا خبر داد و گفت: برگزاری جلسات هفتگی فایده‌ای ندارد.
درخواست حسابدار معروف برای بررسی پشت پرده مصوبه فولادی وزارت صنعت
نماد برتر- حسابدار معروف با اشاره به اینکه همواره بخش زیادی از مصوبات به نفع عده‌ای خاص بوده، گفت: باید پشت پرده مصوبه ابلاغی وزارت صنعت برای قیمت‌گذاری فولاد بررسی شود.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به آغاز پذیره نویسی و برگزاری مراسم رسمی افتتاح معاملات دو صندوق کالایی کشاورزی و معاملات گواهی سپرده خرما و اصرار وزارت صمت بر تغییر قیمت پایه فولاد برخلاف شیوه نامه دولت و واکنش فعالان بازار سرمایه، فولاد ونمایندگان مجلس اشاره کرد.
قیمت‌گذاری دستوری ریشه اصلی فساد در اقتصاد است/ نقش های مثبت بورس كالا
نماد برتر- معاون اسبق وزارت صنعت قیمت‌گذاری دستوری را ریشه اصلی فساد در اقتصاد دانست و گفت: بورس کالا به شرط حذف قیمت‌گذاری دستوری به سلامت اقتصادی ،جلوگیری از رانت و دلال بازی کمک می کند.
تحلیلی از خوش بینی دولت به رونق بورس و درآمد ۶ برابری از سهام
نماد برتر- سه کارشناس ارشد با اشاره به پیش بینی درآمد دولت از افزایش ۶ برابری مالیات از سهام در لایحه بودجه، تحلیلی از خوش بینی دولت به رونق بورس ارایه کردند .
با ورود محصولات به بورس کالا، شفافیت حرف اول را می زند
نماد برتر- رئیس پیشین هیئت عامل ایمیدرو عرضه محصولات فولادی در بورس کالا را دارای مزایای زیادی دانست و عنوان کرد: عرضه محصولات در بورس کالا موجب شفافیت معاملات در هر صنعت و رسته شغلی می‌شود و در واقع عرضه و تقاضای مناسب در بورس از رانت، باندبازی و تصمیم‌های پشت پرده و دلال‌بازی‌ها که مانع به خطر افتادن منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود، جلوگیری می‌کند. همچنین بورس کالا با شفافیتی که در تمام سال‌های فعالیت خود داشته، نشان داده است که در جهت منافع اقتصادی کشور کار کرده است.
افشاگری مدیر سابق و ۵ ماهه دومین صندوق بزرگ ایران از پشت پرده برکناری
نماد برتر- مدیرعامل سابق و ۵ ماهه صندوق بازنشستگی ۱۶ ماه بعد از تصمیم روحانی در برکناری گفت: اگر وزیر تن به این برکناری نمی داد، احتمال می رفت رییس جمهور، وی را برکنار کند.
چرا مردم از خودروی داخلی خسته شده اند؟
نماد برتر- انتشار خبر رونمایی از پژو ۳۰۸ جدید در رسانه‌ها به یکی از پربازدیدترین اخبار تبدیل شد، استقبال قابل توجه مردم از این خبر نشان می دهد که علیرغم نجومی شدن قیمت خودرو در ماه‌های اخیر، مردم همچنان پیگیر اخبار صنعت خودروسازی و مشتاق خرید خودرویی با کیفیت هستند، آرزویی که معلوم نیست در کشور ما چه زمانی بواقع محقق خواهد شد.
معنای لوگوی خودروسازها چیست؟
نماد برتر- لوگو بنز نمادی از ستاره بخت و اقبال است. اما لوگوی سایر خودروسازها چه معنایی میتواند داشته باشد؟
سهام "در خانه بمان"، نجات بخش وال استریت
نماد برتر- وقتی در روزهای معاملاتی هفته گذشته، شاخص های وال استریت با افت های شدیدی همراه شدند همه کارشناسان نسبت به برگشت روزهای خوش به بازار ناامید بودند، اما خبرهای دیگری در راه بود که مسیر بازار این کشور را با شگفتی همراه کرد.
 کمر کشاورزان زیر پرداخت قسط خرید کود شیمیایی خم شده است
نماد برتر- نماینده نیشابور از افزایش قیمت کود شیمیایی انتقاد کرد و گفت: کمر کشاورزان زیر بار پرداخت قسط خرید کود و سم غیر استاندارد خم شده است.
مطهری: اولویت کشور فضای مجازی نیست/طرح سامان‌دهی شفاف شود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «معیشت مردم اولویت دارد، اولویت مردم فضای مجازی نیست» گفت: طراحان چنین طراح‌های باید شفاف با مردم حرف بزنند. بسیاری اوقات ما موضوعی را مطرح می‌کنیم اما پشت پرده ماجرا را شفاف نمی‌کنیم و در همان فضای مجازی از یک جمله نماینده، بهره‌برداری سوء می‌شود.
فرصتی به نام بورس و غفلتی به نام دولت
نماد برتر- یادداشت اختصاصی / محمد علی رفیعی
بازار مسکن محاصره شد
نماد برتر-آخرین تکه از پازل امنیتی شدن بازار مسکن با اعلام آمادگی پلیس برای ورود به این بازار چیده شد. رشد قیمت مسکن در ماه‌های گذشته با واکنش هایی از سوی نمایندگان مجلس یازدهم همراه بود؛ مجلسی که پیکان انتقادات را به سوی دولت نشانه گرفت‌ و شرایط را برای تصمیمات خلق الساعه از سوی دولت فراهم کرد.
هشدار پلیس فتا به تازه واردهای بورس
نماد برتر- رئیس مرکز پیشگیری پلیس فتا در خصوص فعالیت غیرقانونی کانال‌ها و صفحاتی در فضای مجازی تحت عنوان سرمایه‌گذاری در بورس هشدار داد.
صفحه قبل | صفحه بعد