01:54 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی عربستان سعودی

کاهش خرید نفت سعودی‌ها توسط هندی‌ها!
نماد برتر - پالایشگاههای دولتی هند در ماه مه ۳۶ درصد نفت کمتری از حد معمول از عربستان سعودی خریداری خواهند کرد که نشان دهنده تشدید تنشها با ریاض حتی پس از حمایت این کشور از افزایش تدریجی تولید اوپک پلاس است.
کاهش قیمت انرژِی با افزایش تولید
نماد برتر - پس از این که دولت بایدن در اقدامی مشابه دونالد ترامپ، از عربستان سعودی خواست قیمتهای انرژی را معقول نگه دارد، اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه وزیران این گروه با تسهیل تدریجی محدودیت عرضه از ماه مه موافقت کرد.
نفت برنت از مرز ۶۵ دلار گذشت
نماد برتر- قیمت نفت برنت تحت تاثیر سقوط ۴۰ درصد از تولید نفت آمریکا و تبدیل آن به یک شوک عرضه جهانی، در معاملات روز پنج شنبه از مرز ۶۵ دلار در هر بشکه عبور کرد.
اوپک پلاس ۲۰۲۱ را با افزایش تولید آغاز می‌کند؟
نماد برتر- با پایان یکی از پرآشوب ترین سالها در تاریخ بازار نفت، اوپک پلاس در سال ۲۰۲۱ با وضعیت ظریفتری روبرو شده است.
بیانیه پایانی دوازدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک
نماد برتر- دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک شامگاه پنجشنبه (۱۳ آذرماه) با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.
برگزاری نشست رسمی وزیران اوپک پلاس به تاخیر افتاد
نماد برتر- اوپک و متحدانش مذاکرات درباره سیاست تولید سال ۲۰۲۱ را در پی اختلاف درباره میزان تولید نفت در بحبوحه تقاضای ضعیف به دلیل پاندمی ویروس کرونا تا روز پنج شنبه به تعویق انداختند.
تولیدکنندگان نفت آماده اقدام باشند
نماد برتر- گروه اوپک پلاس در جدیدترین نشانه از آماده شدن برای به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید، از کشورهای تولیدکننده نفت عضو این گروه خواست در نشست آتی وزیران برای اقدام آماده باشند.
تاثیر واکسن کووید ۱۹ روی سیاست تولید اوپک پلاس
نماد برتر- بازارهای نفت ممکن است از چشم انداز واکسن ویروس کرونا به شوق آمده باشند اما اوپک پلاس نمی تواند چنین پیشامدی را جشن بگیرد.
مذاکرات محرمانه تولیدکنندگان اوپک پلاس به کجا رسید؟
نماد برتر- مذاکرات میان اوپک و متحدانش در خصوص به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید نفت در ابتدای سال آینده به تاخیر سه تا شش ماهه افزایش تولید متمرکز شده است.
تحلیل بازیگران بازار جهانی از چشم انداز بازگشت نفت ایران
نماد برتر- منابع آگاه در اوپک و برخی از مدیران شرکتهای بازرگانی نفت بر این باورند که بازگشت صادرات نفت ایران به بازار جهانی در دوران ریاست جمهوری بایدن سریع اتفاق نخواهد افتاد و به اوپک پلاس فرصت بیشتری برای تنظیم پیمان محدودیت عرضه خود می دهد.
روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تقاضای کوتاه مدت برای سوخت در اروپای تحت قرنطینه و آمریکا، پس از جهش چشمگیری که شب گذشته داشت، دوباره کاهش پیدا کرد.
کاهش پنج دلاری پیش بینی سیتی از قیمت نفت در سال آینده
نماد برتر- بانک سیتی دورنمای قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت و برنت در سال ۲۰۲۱ را با اشاره به افزایش موارد جهانی ابتلا به کووید ۱۹ و تاثیر منفی آن بر تقاضا پنج دلار کاهش داد.
واکنش وزیر انرژی عربستان به احتمال ازسرگیری صادرات نفت ایران
نماد برتر- وزیران نفت کشورهای منطقه خلیج فارس که از سران اوپک هستند، از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال و اعلام کردند روابط میان کشورهایشان محکم خواهد ماند و تسهیل تنشهای تجاری واشنگتن با چین، ممکن است تقاضای جهانی برای نفت را تقویت کند.
اوپک و روسیه در فکر کاهش بیشتر تولید نفت
نماد برتر- منابع آگاه از تفکر روسیه و منابع نزدیک به اوپک اعلام کردند که اوپک و روسیه در حال بررسی کاهش بیشتر تولید نفت به عنوان یکی از گزینه ها در واکنش به ضعیف شدن بازارهای نفت در اوایل سال ۲۰۲۱ هستند.
ریزش قیمت نفت متوقف شد
نماد برتر- نفت پس از سقوط سنگینی که شب گذشته متحمل شد، در معاملات روز سه شنبه اندکی افزایش پیدا کرد اما فضا در بازار تحت تاثیر افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا تیره مانده است.
صفحه قبل | صفحه بعد