19:40 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هک شدن

آیا رمزارزها سرمایه‌گذاری ایمنی در کشور هستند؟
نماد برتر- یک کارشناس ارزهای دیجیتال گفت: بر اساس مقاله‌ای در خصوص بازار ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۲ تا امروز یعنی حدود ۱۱۰ماه گذشته، ارز بیت‌کوین تنها ۶ یا ۷ ماه در ضرر و بقیه ماه‌ها سودآور بوده که این موضوع در مقایسه با بازار کنونی بورس ایران که سه ماه متمادی ریزشی بوده، بسیار قابل تامل است.
چند راهکار برای حفاظت از حریم خصوصی در فضای مجازی
نماد برتر- یک کارشناس فناوری اطلاعات با اشاره به جاسوسی و سرقت اطلاعات کاربران اینترنت، گفت: هرچند ممکن است اطلاعاتی که از این طریق در معرض خطر هستند، حساس و حیاتی نباشند، با این حال از دیدگاه امنیت دیجیتال تهدید به حساب می‌آیند اما برای محافظت از اطلاعات می‌توان از روش‌هایی استفاده کرد.
چه موقع بانک‌ها موجودی کیف پول الکترونیک را تامین می‌کنند؟
نماد برتر- دبیر کمیسیون حقوقی بانک‌ها و موسسات اعتباری با تاکید براینکه موجودی کیف پول باید توسط دارنده آن تامین شود، گفت: کیف پول الکترونیکی می‌تواند به عنوان پرداخت تسهیلات بانکی نیز عمل کند و دارنده و کاربر آن با دریافت کیف نوعی تسهیلات از بانک دریافت کند و بابت آن باید به بانک سود پرداخت کند که در این حالت موجودی کیف پول توسط بانک تامین می‌شود. در این راستا، بانک مرکزی باید شرایطی را فراهم کند تا کیف پول الکترونیک نوعی مساعدت مالی در قالب پرداخت اعتباری به مردم برای پرداخت بهای کالاهای مورد نیازشان باشد.
چگونه پسورد قوی برای هر سایت بسازیم؟
نماد برتر- ایجاد یک پسورد قوی ساده تر از آنچه هست، به نظر می رسد.
 چگونه امنیت حساب‌های کاربری خود را ارتقا دهیم؟
پایگاه خبری راد: کاربران همواره به منظور ارتقای امنیت سایبری و حفاظت بیشتر از حریم خصوصی خود باید اقدامات مختلفی را انجام دهند.
به این پیام‌ها در واتس‌اپ جواب ندهید!
پایگاه خبری راد: کارشناسان امنیتی به کاربران توصیه کرده‌اند به هیچ عنوان به پیام‌های ناشناسی که در واتس‌اپ آنها ارسال و از آن‌ها درخواست می‌شود که پول پرداخت کنند، پاسخ ندهند.
چگونه از هک شدن دستگاه‌های اندرویدی جلوگیری کنیم؟
پایگاه خبری راد: اندروید نسبت به بقیه سیستم‌های عامل‌ تلفن همراه کاربردهای بسیاری دارد؛ مخصوصاً میان کاربران ایرانی. در عین حال یکی از آسیب پذیرترین سیستم عاملها هم هست و هکرها به راحتی می‌توانند آن را هدف قرار دهند. به همین دلیل بسیاری از کاربران نگران هک شدن دستگاه‌های اندرویدی و از دست دادن اطلاعات مهم‌شان هستند.
بدافزار جدید در کمین دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا
پایگاه خبری راد: کارشناسان امنیتی به تازگی از انتشار یک بدافزار جدید خطرناک خبر داده اند که قادر است دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT ) را هک کند و هکرها به اطلاعات موجود در آن نفوذ پیدا کنند.
اگر اینستاگرام‌ هک شد چه کاری باید انجام داد؟
پایگاه خبری راد: احتمالاً شما هم جزو میلیون‌ها کاربر اینستاگرام هستید؛ یک شبکه اجتماعی، عکس و ویدئومحور که روزانه کاربران عکس، ویدئو و استوری‌های بسیاری را در آن آپلود می‌کنند. اگرچه گفته می‌شود که اینستاگرام جزو شبکه‌های اجتماعی امن است اما امنیت هیچ وقت مطلق نیست و همیشه ممکن است در معرض هک شدن باشید. اما اگر هک شدید چه کار باید بکنید و در این شرایط چطور می‌شود اینستاگرام را مطلع کنید؟
کاربران واتس‌اپ مراقب باشند!
پایگاه خبری راد: کارشناسان اعلام کرده‌اند کاربران واتس‌اپ باید مراقب دریافت پیام‌هایی که در آنها لینک‌های آلوده وجود دارد، باشند.
هکرها با این کار می‌توانند به آسانی به برخی از اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. یکی از راه‌هایی که می‌شود بوسیله آن به هک شدن مودم پی برد، پایین آمدن بی‌دلیل سرعت اینترنت، یا کم شدن ناگهانی و غیرمنتظره ترافیک مصرفی است.  هیچیک از ما دوست نداریم کسی بدون اجازه وارد حریم خصوصی‌ما
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این‌که در چالش‌های موجود و شرایط سخت، فرصت خوبی برای انجام اصلاحات اقتصادی لازم فراهم شده است، افزود: این‌که امروز بین دولت، مجلس و اقتصاددانان درباره اصلاح اقتصادی و بازبینی در روش‌های حمایتی اتفاق نظر وجود دارد را باید به فال نیک گرفت.
آنچه بهتر است برای حفظ امنیت مودم‌تان بدانید
پایگاه خبری راد: امنیت مودم وای فای، موضوع بسیار مهمی است که اگر به آن دقت نکنید، هکرها می‌توانند مودم شما را به آسانی هک و از اینترنت شما استفاده کنند.
اینترنت اشیا و مشکلی به نام بلاکچین
پایگاه خبری راد: کارشناسان بر این باورند که فناوری بلاک‌چین می‌تواند تا حد زیادی به ارتقای سطح امنیت سایبری دستگاه‌های هوشمند و متصل به اینترنت اشیا کمک کند.
بدافزاری که اطلاعات بانکی را می‌دزدد
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که یک گروه حرفه‌ای از هکرها و مجرمان سایبری با انتشار یک بدافزار و تروجان معروف به روزرسانی شده سعی دارند به سرقت اطلاعات بانکی و مالی کاربران بپردازند.
برای جلوگیری از هک شدن آیفون چه کاری باید انجام داد؟
پایگاه خبری راد: علی رغم ادعای اپل ، به عنوان شرکت سازنده این محصولات ، گوشی های آیفون نیز درست همانند سایر گوشی‌های اندرویدی قابل هک بوده و به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهند تا در صورت لزوم به اطلاعات موردنیاز کاربران و قربانیان مدنظر خود دسترسی و نفوذ پیدا کنند.
صفحه قبل | صفحه بعد