12:28 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نهاده های تولید

 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.
افت کیفیت سیمان صحت ندارد
همزمان با عرضه سیمان در بورس کالا به جهت مشخص بودن خریداران و فروشندگان، فرآیندها به مراتب بهتر از گذشته شده و کیفیت محصولات نیز بهبود یافته است؛ زیرا سیمانی‌ها در معاملات بورس، متعهد هستند کالای فروخته شده به مشتری را به موقع و با کیفیت مطلوب درج شده در اطلاعیه عرضه که مورد تایید و نظارت استاندارد است، تحویل دهند.
آسیب های جدی قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو کشور
صنعت خودرو کشور با چالش بزرگی با عنوان قیمت گذاری دستوری مواجه شده و این امر آسیب های جدی به آن وارد کرده که نیاز به تفکر و خرد جمعی دارد تا ضمن جمع بندی نظر متخصصان و مدیران این صنعت، راهکاری اساسی برای برون رفت از مشکلات ارائه و اجرا شود.
جایگاه صنعت سیمان در ایران و جهان
در فضای اقتصادی حاکم بر جهان امروز، مصرف سیمان به عنوان یکی از اصلی ترین نهاده های تولید در فعالیت های عمرانی و ساختمانی و از مهم ترین شاخصهای ارزیابی توسعه اقتصادی کشورها به شمار می آید و این صنعت، نقشی بی بدیلی در گسترش زیرساخت های اساسی یک کشور ایفا کرده و فارغ از فراز و نشیب های اقتصادی در سطح جهان، به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد.
سازمان حمایت با افزایش قیمت سیمان مخالفت کرد / اعلام نرخ
نماد برتر- سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش قیمت سیمان مخالفت و نرخ سیمان پاکتی تیپ دو بدون مالیات بر ارزش افزوده را ۱۵۵۰۰ و برای مصرف کننده نهایی ۱۹۵۰۰ تومان اعلام کرد.
نامه فولادی انجمن قطعه سازان به وزیر صنعت/ ۴ دلیل برای تغییر سیاست‌ها در توزیع فولاد
نماد برتر- رئیس انجمن قطعه سازان از ارسال نامه به وزیر صنعت با هدف رسیدگی به مشکلات قطعه سازان برای تأمین فولاد در مچینگ فولاد مبارکه و لزوم تغییر سیاست‌ها در توزیع فولاد با ذکر ۴ دلیل خبر داد.
صدور اظهارنامه ترخیص بیش از ۷۸ هزار تن کالاهای اساسی در گمرکات هرمزگان+فیلم
نماد برتر- مدیرکل گمرک شهید رجایی و ناظر گمرکات استان هرمزگان اظهار کرد: بیش از ۷۸ هزار تن اظهارنامه برای ترخیص کالاهای اساسی صادر شده که در حال طی کردن تشریفات گمرکی خود هستند و در سریعترین زمان ممکن به بازار خواهد رسید.
در بازار مرغ چه خبر است؟
نماد برتر- بازار مرغ در این روزها به بازار پر تنشی تبدیل شده و مردم هر چند روز یکبار با افزایش قیمت های جدید در خصوص این کالا مواجه می شوند.
اولتیماتوم گمرک؛ کالا را نبرید متروکه می شود
نماد برتر- بعد از هشدارهایی که گمرک در رابطه با ترخیص فوری به صاحبان کالا داشت، معاون فنی گمرک ضمن اعلام ترخیص بیش از ۱.۴ میلیون تن کالا، ضمن هشدار مجدد به صاحبان کالا تاکید کرده که در صورت عدم ترخیص کالا در مهلت تعیین شده، متروکه خواهد شد.
افزایش ۵۵ درصدی تولید گوشت قرمز
نماد برتر- در مهرماه امسال تولید گوشت قرمز نسبت به سال گذشته تا ۵٥ درصد افزایش داشته است.
آخرین گزارش از موجودی کالاها در آستانه ترخیص میلیونی
نماد برتر- در حالی به دنبال مصوبات اخیر برای تسهیل ترخیص کالاهای دپو شده در گمرک و بنادر ، ترخیص این کالاها در دستور کار قرار گرفته است که طبق اعلام معاون فنی گمرک، در حال حاضر حدود ۷.۳ میلیون تن کالای اساسی و غیراساسی و همچنین ۹۹ هزار کانتینر در گمرکات و بنادر موجود است.
همه راه های ترخیص فوری میلیون ها تن کالا/ شروع از فردا
نماد برتر- آنطور که معاون فنی گمرک می گوید با تسهیلات و راهکارهایی که برای تسریع در ترخیص میلیون ها تن کالا پیش بینی شده و از روز شنبه اجرایی می شود حدود ۶۰ درصد کالاهای اساسی و ۷۰ درصد کالاهای غیر اساسی و مواد اولیه تولید امکان ترخیص فوری دارند، از این رو صاحبان کالا باید به سرعت نسبت به انجام فرایند ترخیص اقدام کنند.
قیمت گوشت قرمز در بازار 100 هزارتومانی شد
نماد برتر- در حالی واردات گوشت قرمز در سال جاری تا ۷۵ درصدکاهش داشته که مسئولان مربوطه دلیل گرانی‌های اخیر گوشت را به طور خاص میزان واردات اعلام نکردند.
لیست کالاهای دپو شده در گمرک به وزارت صمت رفت
نماد برتر- معاون فنی گمرک ایران از ارسال لیست کالاهای اساسی و غیراساسی به وزارت صمت خبر داد.
دلایل مخالفت رئیس شورای رقابت با عرضه خودرو در بورس کالا اعلام شد
نماد برتر-رئیس شورای رقابت با اشاره به علت قیمت گذاری هر سه ماه یکبار محصولات خودرو ، دلایل مخالفت با عرضه خودرو در بورس کالا را اعلام کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد