11:53 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نظام مالیاتی

راز و رمز افسار گسیختگی نقدینگی
نقدینگی و تورم از مهم‌ترین شاخص‌های کلان هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفتند و اقتصاددانان نیز رشد این دو شاخص را از معضلات اصلی اقتصادی می‌دانند. در شرایط تورمی، اقتصاددانان اغلب افزایش حجم نقدینگی را دلیل آن می‌دانند و در شرایط کنترل تورم هم راه حل را محدودسازی نقدینگی می‌دانند. در این یادداشت به راز و رمز افسارگسیختگی نقدینگی پرداخته شده است.
اولویت بندی سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی
رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، همراه با افزایش سطح اشتغال، کنترل تورم و تعادل در تراز پرداخت ها به منظور افزایش رفاه، همواره از اهداف اقتصادی کشورها بوده است. در این یادداشت به اولویت های سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی پرداخته شده است.
روحانی: از مردم قرض گرفتیم، روسای بانک‌ مرکزی: پول چاپ شد / کدام یک درست می‌ گویند؟
حسن روحانی، رییس‌جمهوری سابق ایران درحالی در روزهای پایانی دولت قبل استقراض دولت از بانک‌مرکزی با هدف جبران کسری بودجه را انکار کرد که آمارها و روسای بانک‌مرکزی سابق و فعلی کشور چیز دیگری می‌گویند!
دلار باید به زیر ۱۰ هزار تومان برگردد
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی درباره تحقق شعار سالجاری با بیان اینکه برای ارتقای تولید باید نظام بانکی و مالیاتی اصلاح شود، گفت: اولین اقدامی که دولت بعدی باید انجام دهد رساندن دلار به ۱۰ هزار تومان است.
مخالفت مجلس با اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد اخذ مالیات از تراکنش های بانکی بالای ۱۰ میلیون تومان مخالفت کردند.
رشد تامین مالی از بازارسرمایه به رغم تحریم‌ها
نماد برتر- عضو سابق شورای عالی بورس در خصوص صندوق‌ها بیان کرد: در حوزه صندوق‌ها به رغم کوچک بودن ارقام، صندوق‌هایی که صندوق پروژه بودند یا برای تولید و خرید شرکت‌ها پول جمع آوری می‌کردند، موجب افزایش اشتغال شدند و همین امر باعث شد که تعدادشان بیشتر و تنوع صندوق‌ها نیز افزایش یابد.
تحلیلی از خوش بینی دولت به رونق بورس و درآمد ۶ برابری از سهام
نماد برتر- سه کارشناس ارشد با اشاره به پیش بینی درآمد دولت از افزایش ۶ برابری مالیات از سهام در لایحه بودجه، تحلیلی از خوش بینی دولت به رونق بورس ارایه کردند .
شریعتی: اصلاح نظام مالیاتی مقدمه اصلاح نظام بانکی است
نماد برتر- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اصلاح نظام مالیاتی مقدمه اصلاح نظام بانکی بوده و اصلاح نظام یارانه ای در کشور را نیز به دنبال خواهد داشت.
قالیباف: تلاش برای برقراری نظام عادلانه و هوشمند مالیاتی یک جهاد بزرگ است
نماد برتر- نشست رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی و با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی برگزار شد.
محقق نشدن درآمدهای نفتی/ سهم مالیات از بودجه ۷۰ درصد شود
نماد برتر- یک تحلیلگر اقتصادی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ ضمن انتقاد از نفتی بودن بودجه سال آینده، گفت: بودجه باید ریالی بسته شود و نفت در آن کنار گذاشته شود؛ به‌گونه‌ای که در سال آینده با اصلاح نظام مالیاتی ۷۰ درصد بودجه عمومی دولت از مالیات و ۳۰ درصد دیگر هم از سایر درآمدها چون فروش اوراق مالی اسلامی باشد.
سه ایراد جدی بخش خصوصی به مالیات بر عایدی سرمایه
نماد برتر-در شرایطی که به نظر می‌رسد بررسی‌ طرح مالیات بر عایدی سرمایه به گام‌های پایانی خود نزدیک می‌شود، اتاق بازرگانی ایران از انتقادهای جدی وارده بر این طرح می‌گوید.
بورس؛ بهترین گزینه برای تامین مالی بنگاه ها/برخورد با مدیران متخلف
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی از تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در هفت ماه امسال خبر داد.
وزیر اقتصاد به تلویزیون می‌رود
نماد برتر- وزیر اقتصاد و دارایی، با حضور در برنامه «نگاه یک» امشب شنبه اول آذر، از آخرین تصمیمات و تحولات در اقتصاد ایران صحبت می‌ کند.
حدود ۱۰۰ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد
نماد برتر- رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور مهم‌ترین دستاورد وزارت اقتصاد در سال‌های اخیر را هوشمندسازی نظام مالیاتی دانست و گفت: یکی از پیامدهای این دستاورد تحقق حدود ۱۰۰ درصدی درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی در هفت ماهه نخست سالجاری بوده است.
بهترین قیمت دلار برای صنعت سیمان و راهکاری برای افزایش سهام
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سیمانی با اعلام بهترین قیمت دلار برای این صنعت بورسی و برآوردی از فروش و هزینه کارخانه یک‌میلیون تنی ، بهترین راهکار برای افزایش سهام سیمانی را تجدید ارزیابی دارایی ها معرفی کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد