02:10 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نابینا

عرضه سامانه‌ای برای بازار سرمایه/تأسیس اولین کالج هوش مصنوعی ایران
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیرساخت‌هایی برای تشکیل اکوسیستم کامل هوش مصنوعی، سامانه‌هایی در این حوزه عرضه کردند که توانستند بازارگاه هوش مصنوعی را در کشور ایجاد کنند و به گفته آنها سامانه‌های هوش مصنوعی عرضه‌شده به گونه‌ای است که افراد حتی بدون داشتن سواد و یا توانایی تکلم نیز قادر به بهره‌برداری از این سامانه‌ها هستند.
امکان حضور افراد نابینا و کم‌بینا در بازار سرمایه فراهم شد
نماد برتر- یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان امکان احراز هویت غیرحضوری برای افراد نابینا و کم بینا در بازار سرمایه را توسط اپلیکیشن سیگنال فراهم کرد.
 پیگیری مطالبات نابینایان و قانون حمایت از معلولان
نماد برتر- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب شخصی خود در توئیتر، از پیگیری مطالبات به‌حق نابینایان و قانون حمایت از معلولان خبر داد.
مسیریابی نابینایان در ایستگاه راه‌آهن با یک اپلیکیشن
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پیاده‌سازی نرم‌افزاری برای مسیریابی در ایستگاه‌های راه آهن دست یافتند که با اضافه کردن قابلیت صوتی در آن، نابینایان از این نرم‌افزار می‌توانند برای مسیریابی بهره‌مند شوند.
هند اسکناس های جدید چاپ می کند
پایگاه خبری راد: دادگاه عالی هند از بانک مرکزی این کشور خواست که امکان استفاده نابینایان از اسکناس‌ها و خدمات بانکی این کشور را با تغییرات مقتضی فراهم کند.
 خدمات بانکی به نابینایان ارائه می شود
پایگاه خبری راد: دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در راستای تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان گام برمی دارد.
پرند جای مناسبی برای زندگی!
پایگاه خبری راد: با گذشت مدت‌ها از تشکیل شهر جدید پرند، اولین تصویر ذهنی بخش زیادی از مردم از این شهر، هنوز دورافتادگی و نبود خدمات و زیرساخت‌های کافی است؛ اما مشاهدات اخیر نشان می‌دهد که این شهر کم‌کم در حال رونق گرفتن و جمعیت آن به ۱۴۰ هزار نفر رسیده است.
استفاده اینستاگرام برای نابینایان!
پایگاه خبری راد: اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد استفاده افراد با مشکلات بینایی از این شبکه اجتماعی تصویر محور را تسهیل کند.
برپایی «جشنواره غذا و شیرینی دیابتی»بمناسبت هفته دیابت
پایگاه خبری راد: مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: برنامه های هفته ملی دیابت با شعار «دیابت و خانواده» در قالب گفت و گو در شهر، جشنواره غذا، مسابقه های ورزشی- تفریحی و ایستگاه های آموزش، مشاوره و غربالگری ویژه شهروندان در محلات و مناطق شهر تهران برگزار می‌شود.
ویژگی‌های کودکان تیزهوش
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن علمی کودکان استثنایی،‌ گفت: آنچه برای کودکان استثنایی و تیزهوش حائز اهمیت است، بحث پرورش استعدادهای آن‌هاست لذا باید طرح استعدادیابی ملی کودکان کشور برای شناسایی این قشر انجام شود.
مشاوره برای خرج کردن اسکناس جعلی!
پایگاه خبری راد: افرادی که اقدام به جعل پول می‌کنند، پول‌های تقلبی را با نصف قیمت به مشتریان می‌فروشند و به آنها مشاوره هم می‌دهند که چطور باید از این پول‌ها استفاده کنند.
تعداد مسمومان با «الکل» به ۹۵۹ نفر رسید
پایگاه خبری راد: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار مسمومان با الکل درباره ایجاد مراکز «ترک الکل» از سوی وزارت بهداشت توضیحاتی ارائه داد.
تاثیر نوعی داروی دیابت بر پیشگیری از نابینایی
پایگاه خبری راد: گروهی از محققان در تایوان در بررسی‌های خود دریافتند مصرف یک نوع داروی دیابت ممکن است به پیشگیری از نابینایی کمک کند.
شناسایی بیش از ۱۵هزارکم‌بینا و نابینا در استان تهران
پایگاه خبری راد: مدیرکل بهزیستی استان تهران از آغاز اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان از ابتدای آبان ماه در پایگاه‌های دائم و سیار بهزیستی استان تهران خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.
چگونه از چشم‌های خود مواظبت کنیم؟
پایگاه خبری راد: یک متخصص اپتومتریست گفت: 80 درصد نابینایی‌های جهان قابل پیشگیری است.
صفحه قبل | صفحه بعد