01:56 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میدان نفتی آزادگان

آغاز بهره برداری رسمی از پروژه‌های ملی 30 هزار میلیاردی وزارت نفت
نماد برتر- بهره برداری از طرح‌ها و پروژه های ملی وزارت نفت در سه استان کشور توسط رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.
برجام و قرارداد همکاری ایران و چین
نماد برتر- مشاور وزیر کشور با اشاره به مباحث مطرح‌شده درباره قرارداد همکاری ایران و چین، این موضوع را از جمله میوه‌های برجام توصیف کرد که می‌تواند تاثیرات بسیاری در حوزه اقتصادی و حتی اجتماعی و سیاست خارجی ایران به جای بگذارد.
آخرین وضعیت حفاری چاه نفت و گاز در کشور
پایگاه خبری راد: ایران یکی از باسابقه‌ترین کشورهای استخراج‌کننده نفت و گاز است که عملیات اکتشاف نفت و گاز در سال ۱۲۸۰ شمسی در نواحی غرب آغاز شد و در نواحی جنوبی کشور ادامه یافت؛ به دنبال چند سال تلاش مستمر در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی اولین چاه اکتشافی و قابل بهره‌برداری در منطقه مسجدسلیمان حفاری و به نفت رسید.
دستگاه‌های حفاری آزادگان جنوبی همچنان عملیاتی‌اند
پایگاه خبری راد: با وجود ورود آب به تالاب هورالعظیم، دستگاه‌های حفاری مستقر در منطقه عملیاتی میدان نفتی آزادگان جنوبی عملیاتی هستند.
جزییات اجرای پنج پروژه‌ی حفاری در ایران
پایگاه خبری راد: پنج پروژه کلید در دست (EPD) که به‌طور عمده در میدان‌های مشترک خشکی و دریایی ایران اجرا شده است، در مرحله تحویل نهایی قرار دارند.
ورود ۳۵ حلقه چاه جدید نفت
پایگاه خبری راد: ۳۵ حلقه چاه جدید طی دو ماه آینده، در میدان نفتی آزادگان جنوبی وارد مدار تولید شده و حدود ۵۰ هزار بشکه نفت در روز به ظرفیت تولید این میدان افزوده خواهد شد.
ادامه واردات نفت CNPC چین از میادین ایرانی
پایگاه خبری راد: شرکت ملی نفت چین (CNPC) حتی پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا، هم‌چنان به خرید نفت از میادین نفتی ایرانی که در آن‌ها سهم دارد، ادامه می‌دهد.
ایران به همه پول نفت خود دسترسی دارد/IPC بعدی در راه است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی نفت با تاکید بر این که ایران در حال حاضر به همه پول نفت خود دسترسی دارد، از مذاکره با یک شرکت روسی برای امضا قرارداد IPC خبر داد.
ایران در بازار جهانی نفت چگونه باید رفتار کند؟
پایگاه خبری راد: هرچند قرار است تحریم‌های نفتی علیه ایران تا سه ماه دیگر آغاز شود اما کارشناسان بر این باورند شرایط نفت ایران مانند گذشته نخواهد شد، زیرا نه تنها مشتریان آسیایی مانند چین و هند زیر بار توقف واردات نفت از ایران نرفته‌اند، بلکه کشورهای اروپایی هم چتر حمایت خود را روی ایران باز کرده‌اند. در این شرایط که به گفته یک کارشناس ارشد حوزه انرژی، زمینه برای حفظ بازار وجود دارد، رفتار نفتی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
بازخوانی پرونده مناقصه آزادگان/شرکت‌ها مسکوت ماندند
پایگاه خبری راد: میدان نفتی آزادگان، نخستین میدانی بود که توسعه آن منوط به برگزاری مناقصه بین کنسرسیوم‌های مختلف متشکل از شرکت‌های داخلی و خارجی شد.فرآیند برگزاری مناقصه حدود دو سال است که آغاز شده و طبق برنامه قرار بود اواخر سال جاری برگزار شود اما به نظر می‌رسد از میان 17 شرکتی که علاقه خود را به حضور در این مناقصه اعلام کرده اند تنها چند شرکت پای حرف خود ایستاده‌اند.
مناقصه آزادگان در سال جاری به سرانجام می‌رسد؟
پایگاه خبری راد: سناریوی وزارت نفت برای توسعه میدان نفتی آزادگان، بزرگ‌ترین میدان نفتی کشور، یکپارچه سازی قسمت شمالی و جنوبی آن و برگزاری مناقصه بین غول‌های نفتی جهان بود. فرآیندی که از حدود دو سال گذشته آغاز شده و طبق گفته های مسئولان به نظر می‌رسد در سال جاری به سرانجام برسد.
پیشنهادات فنی در مورد میدان نفتی آزادگان رضایت بخش است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت با اشاره به فرآیند برگزاری مناقصه میدان نفتی آزادگان اظهار کرد: پیشنهادات فنی که تاکنون در مورد میدان نفتی آزادگان از سوی شرکت‌های خارجی ارائه شده، رضایت بخش است.
تولید نفت از آزادگان جنوبی 70 هزار بشکه بیشتر می‌شود
پایگاه خبری راد: مجری پروژه میدان نفتی آزادگان از افزایش تولید 70 هزار بشکه‌ای نفت در میدان نفتی آزادگان جنوبی تا اواخر تابستان سال 1397 خبر داد.
ارائه مطالعه فنی توسط ۴ شرکت خارجی برای مناقصه آزادگان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ارائه مطالعه فنی از سوی چهار شرکت خارجی برای مناقصه میدان نفتی آزادگان خبر داد.
کدام غول‌های نفتی خواستگار طلای سیاه ایران هستند؟
پایگاه خبری راد: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در تیرماه سال ۹۴و لغو تحریم‌ها در دی ماه ۹۴، مجددا درهای تعامل بین بازار نفت ایران و غول های نفتی جهان را گشود و مشتریان طلای سیاه ایران یکی پس از دیگری برای توسعه میادین نفتی و گازی پای میز مذاکره نشستند.
صفحه قبل | صفحه بعد