02:42 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میادین نفتی

نفت 40 دلاری و چالش بودجه‌های نفتی!
نماد برتر - یک شرکت مشاوره انرژی معتبر پیش‌بینی کرد اگر دولتها مصرف سوخت را همسو با برنامه‌های مورد حمایت سازمان ملل متحد برای محدود کردن گرمایش جهانی کاهش دهند، قیمتهای جهانی نفت تا سال ۲۰۳۰ ممکن است به حدود ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.
افزایش ۷۴۰ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت ایران به ارزش ۱۰ میلیارد دلار
نماد برتر- مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران از افزایش ذخایر نفت در میادین نفتی خلیج فارس خبر داد.
درخواست معافیت از توافق اوپک پلاس نخواهیم داشت
نماد برتر- روزنامه دولتی الصباح به نقل از وزیر نفت عراق نوشت: این کشور از اوپک برای معافیت از کاهش تولید درخواست نخواهد کرد و انتظار دارد قیمت نفت در ابتدای سال ۲۰۲۱ به حدود ۵۰ دلار برسد.
درخشش نفت مهارناپذیر ماند
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز جمعه روند یکسانی نداشتند اما در آستانه نشست وزیران اوپک پلاس برای چهارمین هفته متوالی افزایش پیدا کرد.
کشف میلیاردها بشکه ذخایر نفتی جدید در امارات
نماد برتر- امارات از کشف جدید منابع نفتی جدید که مقادیر آنها حدود ۲۲ میلیارد بشکه نفت تخمین زده شده خبرداد.
سرقت نفت و تولید بنزین دست ساز در ونزوئلا!
نماد برتر- مردم ونزوئلا که مدتهاست از کمبود بنزین رنج می برند، نفت را از میادین نفتی که فعالیت ندارند، دزدیده و بنزین دست ساز تولید می کنند.
تولید روزانه نفت لیبی از مرز یک میلیون بشکه گذشت
نماد برتر- لیبی تولید روزانه نفت را به بیش از یک میلیون بشکه رساند که نقطه عطفی برای این کشور عضو اوپک پس از تعطیلی صنعت انرژی تحت تاثیر درگیری جناحهای رقیب در ابتدای سال ۲۰۲۰ محسوب می شود.
افزایش قیمتی که هرگز وجود نداشت
نماد برتر- نفت هفته گذشته تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در موج جدید همه گیری که با کاهش مصرف، ناترازی میان عرضه و تقاضا در بازار را تشدید خواهد کرد، پایین ۴۰ دلار در هر بشکه ماند.
عراق توافق اوپک پلاس را زیر پا گذاشت
نماد برتر- تولید نفت عراق شامل منطقه نیمه خودمختار کردستان در اکتبر ۶.۷ درصد نسبت به سپتامبر رشد کرد و از سهمیه تولید اوپک پلاس فراتر رفت.
بهبود تولید نفت لیبی رکورد زد
نماد برتر- تولید روزانه نفت لیبی به ۸۰۰ هزار بشکه رسیده و این کشور رساندن تولید به ۱.۳ میلیون بشکه در روز در ابتدای سال ۲۰۲۱ را هدف گرفته است.
افزایش تولید بزرگترین میدان نفتی اروپای غربی
نماد برتر- تولید نفت میدان یوهان اسوردراپ که بزرگترین میدان نفتی اروپای غربی است، با مجوز دولت نروژ برای افزایش تولید در سه ماهه چهارم امسال، افزایش خواهد یافت.
ضرر ۱۳۰ میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی
نماد برتر- فرج بومتاری، وزیر دارایی لیبی در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد محاصره های نفتی متداولی که طی چند سال اخیر انجام شده، باعث از دست رفتن مجموعا ۱۳۰ میلیارد دلار درآمد نفتی برای این کشور شده است.
مذاکرات عراق با BP و توتال برای سرمایه گذاری گازی
نماد برتر- عراق در خصوص سرمایه گذاری در تولید گاز که به همراه نفت در میدان نفتی رومیله استخراج می شود با شرکت BP و در خصوص سرمایه گذاری در دو میدان گازی با شرکت توتال به مذاکره پرداخت.
وزارت نفت برای طلاهایی که سوزانده می شود، چه کرد؟
نماد برتر- یکی از برنامه های دولت جمع آوری گازهای همراه نفت است که طبق وعده وزیر نفت این امر تا دو سال دیگر محقق می شود و تاکنون نیز برنامه های متعددی برای تسریع آن بکار برده شده اما با این وجود این طرح همچنان مورد انتقاد است.
افزایش ۲۹ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
نماد برتر- مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: عملکرد تعداد عملیات‌های تکمیل‌شده حفاری در این شرکت در نیمه نخست امسال حدود دو برابر شده و بدین ترتیب تولید نفت از میادین نفتی خلیج فارس، بیش از ۲۹ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
صفحه قبل | صفحه بعد