02:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مواد دخانی

 احتمال افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات سیگار
نماد برتر- رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از احتمال افزایش ۸۰۰ درصدی مالیات سیگار در کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد و گفت که تولیدکنندگان توان پرداخت این مبلغ را ندارند.
کدام صنوف تهران از شنبه مجاز به فعالیت هستند؟
نماد برتر- اتاق اصناف تهران تاکید کرده که با توجه به وضعیت نارنجی شهر تهران، مشاغل گروه ۱ و ۲ از جمله پاساژها از شنبه ۱۵ آذر ماه در تهران مجاز به فعالیت هستند و ساعت پایان فعالیت روزانه صنوف مجاز به فعالیت در شهر تهران راس ساعت ۲۰ خواهد بود.
فعالیت کدام شغل ها از فردا ممنوع است؟
نماد برتر- از فردا فعالیت سه دسته کسب و کار و گروه شغلی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی با محدودیتهای شدید همراه شده و بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تا یک هفته امکان فعالیت نخواهند داشت.
تخلفات صنفی کاهش یافت
نماد برتر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اظهار کرد: از مجموع کل شکایات صنفی دریافت شده در شش ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۶۶۴ مورد غیرمتخلف بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و ۸۳۵۰ فقره نیز متخلف شناخته شده که نسبت به نیمه اول سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته و حاکی از کاهش تخلفات صنفی است.
وضعیت مصرف سیگار در کشور / جرایم تبلیغ دخانیات
نماد برتر- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور ضمن اشاره به فرصت ناشی از تهدید کرونا جهت کاهش مصرف قلیان، اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد.
برخورد با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در جهت حمایت از کالای ایرانی و احقاق حق واردکنندگان رسمی با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود.
امارات دو سال است که با دولت اسد همکاری نزدیک دارد
نماد برتر- سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: در جهت حمایت از کالای ایرانی و احقاق حق واردکنندگان رسمی با عرضه کنندگان مواد دخانی تقلبی و قاچاق برخورد می‌شود.
انتقاد از صدور مجوز تولید ۴۵ برند جدید دخانیات / وزارت "صمت" پاسخگو نیست
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزیر بهداشت، صدور مجوزهای جدید تولید مواد دخانی را مغایر با مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات دانست و خواستار پاسخگویی وزارت صمت در این خصوص شد.
ارز دولتی که با پشتیبانی مافیا دود می‌شود
پایگاه خبری راد: مافیای قدرتمند در واردات دخانیات، دست‌های پشت پرده و اختصاص ارز دولتی برای واردات کاغذ سیگار و ارز نیمایی برای توتون، سه گزاره‌ای است که دولتی‌ها و مجلسی‌ها به حقیقت آن اعتراف کردند و حتی خواستار پیگیری و برخورد با عوامل آن شدند؛ اما چرا مسوولان قبل از بحرانی شدن شرایط و رسیدن سن مصرف سیگار و قلیان به ۱۳ سال راهی برای مقابله با آن پیدا نکردند و فقط به طرح مساله آن هم در تریبون‌های رسمی می‌پردازند؟
ارایه غیرمجاز قلیان با یخ و شیرنارگیل/تقلای وزارت بهداشت برای کاهش مصرف دخانیات
پایگاه خبری راد: رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور با اشاره به آنچه که " ضرر سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دخانیات به کشور" خواند، اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش و همچنین ترفندهای صنایع دخانی برای افزایش مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد.
ژستی که برازنده دختران ایرانی نیست
پایگاه خبری راد: سیگار بد بود، الان بد نیست؟ کافی‌شاپ، پارک، داخل خودرو و گاه گوشه کنار دانشگاه، دخترانی به چشم می‌خورند که بدون ابایی سیگار دود می‌کنند، خبری از نگاه‌های سنگین جامعه هم نیست، انگار سیگار برای دختران تفریح مجاز شده است.
علل افزایش مصرف دخانیات در زنان/ترفند سیگارهای "اسلیم"
پایگاه خبری راد: مسئول دبیرخانه ستاد کنترل و مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار استعمال دخانیات در زنان، گفت: یکی از دلایل افزایش مصرف دخانیات در زنان و جوانان ترفندهای صنایع دخانی مانند عطردار کردن تنباکوها است.
کافئین تحمل درد را آسان می‌سازد
پایگاه خبری راد: مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مرتب کافئین توانایی بدن را برای تحمل درد افزایش می‌دهد.
توصیه وزارت بهداشت برای توزیع نذورات در ایام محرم
پایگاه خبری راد: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، معاونت بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد که عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات در مراسم عزاداری، مساجد، تکایا و هیات‌ها می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با غذا بویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای را افزایش دهد.
کاهش سن مصرف مواد مخدر به ۱۱ سال!
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به کاهش سن مصرف مواد مخدر به ۱۱ سال از نبود آموزش‌های پیشگیرانه در مدارس انتقاد کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد