09:39 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مهارت آموزی

جزییات بسته های جدید اشتغال وزارت کار
نماد برتر- بسته‌های جدید توسعه اشتغال با هدف حفظ نیروهای کار و ایجاد مشاغل جدید با کمترین هزینه از سوی وزارت کار در حال تدوین است.
معضل بیکاری جوانان با سربازی رفتن حل می‌شود؟
نماد برتر- فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح جزئیات، اهداف و چشم اندازهای مهارت آموزی برای سربازان را تشریح کرد.
نظر عجیب مدیرعامل مایکروسافت درباره دورکاری
نماد برتر- مایکروسافت یکی از شرکتهای فناوری بوده که از دورکاری کارکنانش به دلیل شیوع ویروس کرونا سود برده اما مدیرعامل این شرکت معتقد است دورکاری مثل خوابیدن در سرکار است.
غفلت نسبت به مهارت آموزی مرزنشینان
نماد برتر- رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه هر بخش از مرز برای کشور یک فرصت است، گفت: مهارت آموزی مرزنشینان علاوه بر اثرگذاری در پایداری اقتصاد کشور، تا حدود زیادی هر گونه بغض و کینه دشمن نسبت به ملت را بی اثر می‌کند. اگر در گذشته بر روی این موضوع خوب کار می‌کردیم، امروز دیگر از آسیبی مانند کوله بران صحبت نمی‌کردیم.
تمایلی برای پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت نداریم/آموزش ها در ترم جاری به صورت مجازی
نماد برتر- معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه بیان کرد: تمایلی برای تکمیل ظرفیت نداریم و اکنون ثبت نام دانشجویان جدید در حال انجام است.
بستر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم شد
نماد برتر- با اختصاص ۴۰ درصد از کمک ۶۷۰ میلیارد ریالی دولت برای اجرای ﻃﺮح ﮐﺎرورزی داﻧﺶآﻣﻮﺧﺘﮕﺎن، بستر اراﺋﻪ آﻣﻮزشﻫﺎی ﺷﻐﻠﯽ ﺑﻪ ۷۰ ﻫﺰار ﻓﺎرغ اﻟﺘﺤﺼیل داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ فراهم شد.
بیش از ۴۱ هزار دانشجو مشاوره شغلی گرفتند
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به تمدید ثبت‌نام در جشنواره کارآفرینان برتر، ایجاد سامانه مدیریت هوشمند توزیع کالاهای اساسی، آغاز هفته ملی مهارت و افتتاح ۱۳ مرکز سنجش مهارت در هفت استان اختصاص داشت.
بیمه بیکاری چه زمانی قطع می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اعلام آخرین آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری، شرایط قطع بیمه بیکاری را تشریح کرد.
چرا بازار کار به جوانان روی خوش نشان نمی‌دهد؟
پایگاه خبری راد: در حالی که آمارها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد کسانی که آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند در راهیابی به بازار کار موفق‌ بوده‌اند، کارشناسان معتقدند رواج مدرک گرایی در کشور موجب شده تا نه تنها بیکاری گسترش یابد، بلکه کشور از وجود نیروهای کار ماهر بی بهره بماند.
تا وقتی مدرک‌گرایی هست بیکاری هم هست!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است بیکاری در کشور ریشه کن نمی‌شود مگر آن که جامعه از مدرک گرایی فاصله بگیرد و افراد از سنین پایین‌ با آموزشهای عملی و مهارتی آشنا شوند.
هزینه ۵۰ میلیون یورویی برای بالابردن مهارت جوانان
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با استقبال از پیشنهاد تخصیص ۵۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت مهارت‌افزایی در کشور، گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای صرف حقوق و دستمزد و امور پرسنلی می‌شود و چنین طراحی بودجه‌ای، جهت‌گیری‌اش به سمت توسعه آموزش فنی وحرفه‌ای نیست.
۷۴۳ شهر مشمول پروژه‌های نیروگاه‌های سولار می‌شود
پایگاه خبری راد: ۱۵ هزار پروژه و ۲۵۰ مگابیت مزرعه خورشیدی در دست تجهیز برای فعالیت در حوزه سلولار است؛ بدین معنا که تمام استان‌های ایران و حدود ۷۴۳ شهر به جز گیلان که امکان و ظرفیت کمتری برای فناوری در حوزه سولار دارد، مشمول طرح‌های پروژه نیروگاهی سولار می‌شود.
تشریح برنامه‌های مرکز آموزش‌های مهارتی دانشگاه رازی
پایگاه خبری راد: معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه رازی گفت: بنا داریم ظرف سه تا پنج سال آینده با توجه به نیاز بازار تربیت هزار برنامه‌نویس حرفه‌ای را در مرکز مهارت‌آموزی این دانشگاه داشته باشیم.
آغاز به کار دومین نمایشگاه بین‌المللی کار در اردیبهشت ماه
پایگاه خبری راد: دومین نمایشگاه بین‌المللی کار دوم تا پنجم اردیبهشت ماه جاری با حضور سازمان‌ها، شرکتها، کاریابی‌ها،‌استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی از ۳۶ کشور جهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار می‌شود.
کارگران چشم انتظار رقم دستمزد...
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان، گفت: بیش از ۵۰ درصد دشت‌های استان جزو دشت‌های بحرانی و ممنوعه اعلام شده است، هر سال باتوجه به برداشت آب زیر زمینی، شاهد افت سطح آب‌ها در دشت‌ها هستیم.
صفحه قبل | صفحه بعد