14:38 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مغز

آثار مصرف مکمل‌ها در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سریع‌تر بیماران کووید۱۹
دریافت مکمل‌ها برای اصلاح کمبودهای بدن بعد از بیماری و بهبود قوای جسمی بیماران لازم است. استفاده از ویتامین‌های D ،E و ریز مغذی‌های روی و سلنیوم در افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها از جمله ویروس جدید کرونا بسیار موثر است. در صورت کمبود ویتامین‌های بدن با مشورت پزشک باید مکمل‌ها مصرف شود.
"کرونا" با همایش‌ها و نمایشگاه‌های فناورانه چه کرد؟
نماد برتر- هر چند که در گذشته برگزاری رویدادها، همایش‌ها و سمینارها به صورت برخط و آنلاین امری محال به نظر می رسید ولی شیوع کرونا تغییر رویه ای را در برگزاری چنین رویدادهایی ایجاد کرد که نه تنها امکان حضور همه مدعوین از داخل و خارج کشور در آن را میسر کرد، بلکه می‌تواند رویه قابل قبول برای پسا کرونا در برگزاری سمینارها باشد.
صنعت شکلات‌سازی از ابتدا تا کنون
نماد برتر- تهیه شکلات فرآیندی طولانی و پیچیده است، اگرچه در طول سال‌ها تغییر و ساده‌سازی شده است. اصطلاح شکلات از کلمه آزتک "xocoatl" گرفته شده و در اصل یک نوشیدنی تلخ بوده که با استفاده از دانه‌های کاکائو تولید و به‌صورت شکلات شیرینی امروزی نبوده است بلکه به‌عنوان یک دارو و تقویت‌کننده انرژی ارزشمند بود.
ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون تنی فولاد ایران و عوامل مخرب در ارز آوری
نماد برتر- بنیان‌گذار فولاد مبارکه با اشاره به ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون تنی فولاد ، عوامل مخرب در ارز آوری این صنعت مهم را اعلام کرد .
مشخصات کلی شرکت جدید و آماده عرضه ۱۵ درصدی سهام در فرابورس
نماد برتر- شرکت زغال سنگ پروده طبس با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی در بازار اول فرابورس درج شد تا آماده عرضه ۱۵ درصدی سهام باشد.
برگزاری رویدادی ملی در حوزه سرمایه‌گذاران در کسب‌وکارهای علوم شناختی
نماد برتر- رویداد ملی سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای حوزه علوم شناختی همزمان با هفته آگاهی از مغز به صورت برخط در تهران برگزار می‌شود.
بیش از هر زمان دیگری به کارآفرینان نیاز داریم/راهکارهای ساده برای تقویت خلاقیت
نماد برتر- مدیر مرکز فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در رویدادهای فناورانه اکثر ایده‌ها سطحی است و چنین ایده‌هایی منجر به رفع مشکلات کشور نخواهد شد، گفت: توسعه خلاقیت در جوانان برای ایده‌پردازی مربوط به آموزش‌های دوره کودکی می‌شود و این در حالی است که تعلیم و تربیت در کشور منجر به رشد خلاقیت در کودکان نمی‌شود.
پتروشیمی بورسی دچار حریق شد/ یک فوتی و ۵ مصدوم تاکنون
نماد برتر- در پی حادثه آتش‌سوزی در پتروشیمی خارگ، نیروهای آتش‌نشانی و امدادی با حضور در محل به انجام اقدامات لازم پرداختند اما تاکنون یک نفر جان باخته و چهار نفر دیگر مصدوم شده اند.
ایران در رتبه هفتم تامین و احداث پروژه های صنعت نفت
نماد برتر- در بین ۱۰ شرکت برتر پیمانکاری قراردادهای مهندسی، تأمین و احداث منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، یک شرکت ایرانی در جایگاه هفتم قرار گرفت.
بازی‌هایی مثل فیفا بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد
نماد برتر- عضو هیئت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه تهران درباره مفیدبودن بازی‌های کامپیوتری برای مغز انسان گفت: فواید بازی‌های کامپیوتری تا حد زیادی ثابت شده است، اما در عین حال که مخالفت‌های عدیده‌ای با آن می‌شود. در تحقیقات نشان داده شده است که بازی‌هایی مثل فیفا، بر تصور فضایی و سرعت عمل افراد تاثیر مثبت می‌گذارد.
طراحی نانوداروی درمان تومور مغزی با استفاده از ترکیبات زردچوبه
نماد برتر- رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از دستیابی به فناوری تولید نانو دارو جهت درمان تومور مغزی با استفاده از کورکومین خبر داد.
قلمروی «خوشگل»ها ۱۰ ساله شد!
نماد برتر- محبوب‌ترین اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس در جهان، از روزهای اولی که به عنوان یک فضای هنری بازیگوشانه ظهور کرد تا این اواخر با موج اینفلوئنسرها و استخرهای بادی، خوب و بد را در جامعه دگرگون کرده است.
فراخوانی برای حمایت از طرح‌های حوزه توانبخشی شناختی
نماد برتر- پانزدهمین فراخوان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای حمایت از طرح‌‎های پژوهشی به منظور ارتقا و توانبخشی شناختی در رده سنی بزرگسالان (18 سال به بالا) است.
آیا حلزون های زینتی ناقل بیماری هستند؟
نماد برتر- عضو هیات علمی بخش تحقیقات جانورشناسی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور اثرات حلزون‌های زینتی بر سلامتی انسان و بخش کشاورزی را تشریح کرد.
شناسایی هکرهای مزدور در خاورمیانه
نماد برتر- نتایج تحقیقات امنیت سایبری شرکت بلک بری نشان داد دیپلماتهای سعودی، جدایی طلبان سیک و مدیران بازرگانی هند از جمله اهداف یک گروه از هکرهای استخدام شده بوده اند.
صفحه قبل | صفحه بعد