11:53 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاون وزیر کار

شورای رقابت فروش پسماند از طریق بورس کالا را تصویب کرد
شورای رقابت، دستورالعمل «تنظیم بازار پسماند» را با توجه به انحصاری تشخیص دادن بازار پسماند در حوزه جمع‌آوری و دسترسی فعالان صنعت بازیافت به انواع پسماند قابل بازیافت، مصوب کرد که براساس این دستورالعمل، بورس کالای ایران به عنوان اصلی‌ترین بستر فروش به شیوه مزایده عمومی مواد قابل بازیافت به طور تفکیک شده و قابل فروش معرفی شده است.
جزییات بسته های جدید اشتغال وزارت کار
نماد برتر- بسته‌های جدید توسعه اشتغال با هدف حفظ نیروهای کار و ایجاد مشاغل جدید با کمترین هزینه از سوی وزارت کار در حال تدوین است.
اگر دنبال کار و نیروی کار هستید بخوانید!
نماد برتر- با آغاز به کار سامانه اشتغال و کسب و کار ایرانیان علاوه بر امکان درج و ثبت اطلاعات شغلی شاغلان و مشاهده و اصلاح سوابق شغلی، زمینه ایجاد فرصتهای کسب و کار برای جوانان جویای کار و جذب نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان فراهم شد.
چرا آمار شکایات کارگری کم شده است؟
نماد برتر- باوجود آنکه در سالهای گذشته بخشی از کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق قانونی خود از جمله حق بیمه، حق سنوات و حقوق معوقه به هیأت‌های حل اختلاف شکایت می‌کردند، آمارها نشان می دهد که تشکیل پرونده های شکایات کارگری کاهش یافته و ثبت دادخواستها روند نزولی را طی کرده است.
آخرین وضعیت تاسیس بانک تعاونی سهامی عام و اصرار یک گروه از شرکت ها
نماد برتر- معاون وزیر کار با اعلام آخرین وضعیت تشکیل بانک تعاونی سهامی عام، گفت: شرکت های تولیدکننده لاستیک و تایر به دلیل گردش مالی قابل توجه به شدت پیگیر این بانک هستند.
پیشنهاد تشکیل ETF زیرمجموعه بانک توسعه تعاون
نماد برتر- معاون وزیر کار از ارائه پیشنهاد تشکیلETF زیرمجموعه بانک توسعه تعاون به وزارت امور اقتصاد و دارایی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: منابع پیش بینی شده برای افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به شکل تهاتری در اختیار بانک قرار گیرد.
صندوق های قرض الحسنه مردم یار ایجاد می شوند
نماد برتر- تفاهم نامه همکاری میان معاونت تعاون وزارت کار و سازمان بسیج سازندگی با هدف توسعه اشتغال روستایی و ایجاد صندوقهای قرض الحسنه مردم یار به امضا رسید.
خانه‌های مسکن مهر را به کارگران بدهید
پایگاه خبری راد: نماینده کارگران در شورای عالی کار با انتقاد از تاخیر در برگزاری جلسه بررسی تامین مسکن کارگران در شورای عالی کار، از وزارت کار خواست تا آمار واحدهای مسکن مهر تکمیل شده و آماده تحویل را در اختیار گرفته و از طریق آن کارگران را خانه‌دار کند.
جزییات طرح جدید بیمه بیکاری
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار با تشریح جزییات طرح جدید پرداخت بیمه بیکاری گفت: افرادی که دوره‌های کارورزی را گذرانده باشند و در جایی مشغول به کار شوند، وزارت کار سهم بیمه کارفرمای آنها را می‌پردازد.
بیش از ۴۱ هزار دانشجو مشاوره شغلی گرفتند
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به تمدید ثبت‌نام در جشنواره کارآفرینان برتر، ایجاد سامانه مدیریت هوشمند توزیع کالاهای اساسی، آغاز هفته ملی مهارت و افتتاح ۱۳ مرکز سنجش مهارت در هفت استان اختصاص داشت.
چرا بازار کار به جوانان روی خوش نشان نمی‌دهد؟
پایگاه خبری راد: در حالی که آمارها نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد کسانی که آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند در راهیابی به بازار کار موفق‌ بوده‌اند، کارشناسان معتقدند رواج مدرک گرایی در کشور موجب شده تا نه تنها بیکاری گسترش یابد، بلکه کشور از وجود نیروهای کار ماهر بی بهره بماند.
حساب یارانه‌ها را به عنوان وثیقه نمی‌پذیریم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار هدفگذاری اشتغال روستایی در سال ۱۳۹۸ را ۱۵۰ هزار شغل ذکر کرد و گفت: حساب یارانه‌ها را به عنوان وثیقه وام اشتغال روستاییان نمی‌پذیریم و از ظرفیت صندوق‌های ضمانت برای تضمین وام استفاده خواهیم کرد.
نظارت‌ها تا استعفای همه دو شغله‌ها ادامه دارد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان جزئیات بیشتری از روند استعفای مدیران چندشغله در شرکتها و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه پرداخت و بر تداوم اصل شفافیت و نظارت مستمر در وزارت کار تاکید کرد.
جزییات پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار از پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و میزان اشتغال ایجاد شده در این طرح طی سال ۹۷ را ۱۱۴ هزار شغل اعلام کرد. وی همچنین از پیشنهاد اختصاص سالانه ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی خبر داد.
سال گذشته چقدر شغل حفظ کردیم؟
پایگاه خبری راد: مهترین خبرهای این هفته حوزه کار به پرداخت ۴,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی،مذاکره با اروپایی‌ها برای اعزام نیروی کار ایرانی، ممنوعیت بازنشستگی اجباری زنان و تشریح برنامه‌های هفته کارگر اختصاص داشت.
صفحه قبل | صفحه بعد