21:53 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست

کم و کاستی‌های قانون آب و نگرانی‌هایی که درباره آن وجود دارد
نماد برتر- امروز ۲۲ مارس ( دوم فروردین ماه) به‌ عنوان روز جهانی آب نامگذاری شده است. موضوع آب همواره به‌عنوان یکی از موضوعات مهم در جهان و در کشور ما مطرح بوده است و اخیرا نیز در ایران وزارت نیرو از پیش‌نویس قانون آب رونمایی کرده است؛ پیش‌نویسی که علاوه بر کاستی‌ها، نگرانی‌هایی را نیز به‌دنبال داشته است.
دستکاری در طبیعت و ایجاد آلودگی در پی انتقال آب
نماد برتر- مدت‌ها است که سخن از انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مختلف کشور و از شهرها و استان‌های گوناگون به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور به گوش می‌رسد. طی یک هفته اخیر طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی خبرساز شده و برخی کارشناسان نسبت به آثار مخرب اجرای چنین طرح‌هایی بر تنوع زیستی، اکوسیستم‌ها، آلودگی آب و خاک و زندگی اجتماعی هشدار داده‌اند.
۲۰ خودرو و موتور مجوز شماره‌گذاری نگرفتند
پایگاه خبری راد: سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم گفت: از ابتدای آبان‌ماه سال ۹۷، ۱۱۲ درخواست صدور شماره‌گذاری برای وسایل نقلیه به کمیته فنی صدور گواهینامه‌های زیست‌محیطی ارسال شده که از این میان ۹ مدل موتورسیکلت، شش مدل خودروی سنگین و پنج مدل خودروی سبک موفق به دریافت مجوز شماره‌گذاری زیست‌محیطی نشدند.
۸۱ واحد صنعتی سبز برگزیده شدند
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در همایش ملی صنعت و خدمات سبز ۲۵۳ واحد از طریق خود اظهاری ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۸۱ واحد صنعتی و ۱۴ واحد خدماتی سبز برگزیده شده‌اند.
درخواست کارگروه «کاهش آلودگی هوا» از وزارت راه
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه نصف مردودی‌های خودروهای سنگین در معاینه فنی مجدد دارای برگه معاینه فنی هستند، خواستار نظارت جدی وزارت راه بر عملکرد مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین شد.
نظارت بر تولید و شماره‌گذاری وسایل نقلیه تشدید شد
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از تغییرات ساختاری در نحوه صدور گواهینامه‌های آلایندگی وسایل نقلیه موتوری خبر داد و گفت: اصلاح ساختارهای صدور گواهینامه‌ آلایندگی خودروها و موتورسیکلت‌ها باعث شفافیت در صدور مجوزها و بررسی دقیق مستندات فنی آلایندگی مجاز خودروها می‌شود.
توزیع گازوئیل یورو۴ تضمین شود
پایگاه خبری راد: توزیع مناسب گازوئیل یورو۴ فرصت ارتقای استانداردهای خودروهای سنگین را نیز فراهم می‌کند. همچنین بر اساس قانون هوای پاک باید سناریوهایی را پیش از بروز آلودگی هوا پیش بینی و وظایف و تکالیف دستگاه‌ها را مشخص کنیم.
حق‌آبه۳۵۰ میلیون مترمکعبی؛ بدهی وزارت نیرو به دریاچه ارومیه
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه ۳۵۰ میلیون متر مکعب حق‌آبه از وزارت نیرو طلب دارد، گفت: اگر در فصل پاییز این حق‌آبه تامین شود؛ در افزایش تراز دریاچه ارومیه موثر خواهد بود.
ساخت دریاچه مصنوعی در آذربایجان شرقی تخلف محرز است/ اعزام بازرسان سازمان محیط زیست به منطقه
پایگاه خبری راد:به دنبال انتشار خبر ساخت یک دریاچه مصنوعی در آذربایجان شرقی و تعرض به حق‌آبه دریاچه ارومیه، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه ساخت و آبگیری دریاچه مصنوعی را تخلف محرز از مصوبات هیات وزیران برای احیای دریاچه ارومیه دانست و از اعزام بازرس از سازمان حفاظت محیط زیست به این استان خبر داد.
عمر برخی کامیون‌های در حال تردد به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت اجرای قانون منع تردد خودروهای سنگین فرسوده گفت: متاسفانه برخی کامیون‌ها که عمر آنها به دوره جنگ جهانی دوم برمی‌گردد هنوز در حال تردد هستند.
عملکرد دوگانه برخی نمایندگان مجلس، مانع حل بحران آب
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از رفتار دوگانه برخی نمایندگان مجلس در «بحران آب» انتقاد کرد و گفت: برخی نمایندگان در مجلس از حل مشکل آب حرف می‌زنند اما وقتی به شهر محل انتخاب خود می‌روند، نامه‌هایی برای ما ارسال می‌کنند که سد باید ساخته شود یا آب باید رها شود.
۱۲ میلیارد متر مکعب حق‌آبه دریاچه ارومیه خورده شده است
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: طی سال‌های گذشته ۱۲ میلیارد متر مکعب حق‌آبه دریاچه ارومیه خورده شده است و از منابع آب تجدید پذیر تنها حدود ۱۵ درصد حق‌آبه دریاچه به آن سرریز شده است.
سازمان محیط زیست به وزارت کشور درباره موتورهای کاربراتوری نامه می‌نویسد
پایگاه خبری راد: به دنبال رای منفی هیات وزیران به درخواست صدور مجوز شماره‌گذاری ۱۰ هزار موتورسیکلت کاربراتوری، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد احتمال رایزنی مجدد موتورسیکلت‌سازان برای اجرای این درخواست اظهار کرد: با توجه به اینکه هیات وزیران این درخواست را مصوب نکرد، هیچ راه قانونی برای شماره‌گذاری این ۱۰ هزار دستگاه وجود ندارد.
رای منفی هیات وزیران به شماره‌گذاری مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: درخواست صدور مجوز برای شماره‌گذاری مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در هیات وزیران رای نیاورد.
خطر تولید مجدد موتورسیکلت‌های کاربراتوری در کمین سلامت مردم
پایگاه خبری راد: بعد از گذشت بیش از دو سال از آغاز ممنوعیت تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری، باز هم موتورسیکلت‌سازان قصد تولید این دستگاه آلاینده را دارند.
صفحه قبل | صفحه بعد