19:50 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مسئول کارگری

خارج کردن نفت از بودجه به نفع کارگران است؟
نماد برتر- عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار معتقد است اگر با کاهش وابستگی به نفت به سمت و سوی تولید برویم و همزمان با قاچاق کالا مقابله کنیم، در آن صورت خارج کردن دلارهای نفتی از بودجه در زندگی و امنیت شغلی کارگران اثرگذار خواهد بود.
درخواست نمایندگان کارگری برای ترمیم دستمزد
نماد برتر- یک عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار با اشاره به ارسال نامه نمایندگان گروه کارگری به دبیرخانه شورای عالی کار برای تشکیل هرچه سریعتر جلسه دستمزد، بر ضرورت ترمیم حقوق کارگران در نیمه دوم سال تاکید کرد.
مشکلات بازار کار ریشه یابی شود
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری با تاکید بر ریشه یابی مشکلات بازار کار گفت: به جای فروش بشکه های نفت باید به صادرات غیرنفتی متکی باشیم که هم ارزآوری بیشتری برای کشور به دنبال دارد و هم از رشد و نوسان نرخ ارز تاثیر کمتری می پذیرد.
چرا فعالیت مشاغل غیرضرور بعد از ساعت ۱۸ مجاز نیست؟
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری رعایت مصوبه ستاد مبارزه با کرونا در تعطیلی مشاغل غیر ضرور بعد از ساعت ۱۸ را الزامی دانست و رفع نگرانی کارگران شاغل در این کسب و کارها به لحاظ پرداخت حق بیمه و دستمزد را خواستار شد.
یارانه ۱۲۰ هزار تومانی به چه کسانی می رسد؟
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران و کارفرمایان است و نباید صرف تامین منابع طرح یارانه کالاهای اساسی شود، گفت: کارگران، بازنشستگان و گروههای آسیب پذیر و نیازمند در این طرح باید به طور ویژه دیده شوند.
حداقل دستمزد در تمام مناطق باید رعایت شود
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است ورود به موضوع مزد منطقه ای به شکل دستوری ممکن نیست و تمام کشورها ابتدا حداقل دستمزد را مورد توجه قرار داده و پس از آن در سایه ثبات اقتصادی به مزد منطقه ای ورود کرده اند.
دستمزد کارگران به تناسب رشد قیمت ها افزایش یابد
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی شناور شدن دستمزد کارگران را خواستار شد و گفت: در شرایطی که رشد قیمت کالاهای اساسی و افزایش قیمت محصولات تولیدکنندگان را شاهد هستیم شایسته نیست که دستمزد کارگران ثابت بماند.
جهش تولید یعنی بزرگتر شدن سفره کارگران
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری تعطیل شدن کارخانه را موجب تحمیل هزینه های بسیار به جامعه و اقتصاد دانست و گفت: جهش تولید زمانی اتفاق می افتد که سفره کارگران بزرگتر و پررنگتر شود و با انگیزه و روحیه مضاعف به کار و تلاش در مجموعه های تولیدی بپردازند.
حقوق ماهانه یک کارگر  در کمتر از ۱۰ روز تمام می‌شود/گوشت که هیچ پنیر هم نمی‌توانند بخرند
نماد برتر- عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار با بیان اینکه اختلاف میان هزینه‌های خانوار کارگری و دستمزد کارگران حداقل به پنج میلیون تومان رسیده است، گفت: با حقوق‌های کنونی و دستمزد امسال، یک خانواده کارگری حتی ۱۰ روز از ماه هم نمی‌تواند زندگی کند.
تکیه به تولید داخل بهترین جایگزین دلارهای نفتی
نماد برتر- دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران اتکا به تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان را بهترین راهکار جبران کاهش درآمدهای نفتی دانست و گفت: تولید داخلی زمانی به مصرف داخل می رسد و ایجاد درآمد می کند که در تهیه و عرضه و قیمت گذاری دچار مشکل نشویم.
به جای نفت چه کالاهایی را صادر کنیم؟
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری با بیان اینکه باید از نسخه اقتصاد نفتی فاصله بگیریم، بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی را تکیه بر سرمایه های انسانی و نیروهای تحصیلکرده داخلی دانست و بر فعال شدن بیشتر بخش کشاورزی و تسهیل صادرات محصولات ارزآور در شرایط موجود تاکید کرد.
۲۰۰ سال طول می کشد کارگران خانه دار شوند!
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری می گوید وام مسکن به کار کارگران نمی آید و آنها با حقوق حداقلی و دریافتی اندکی که دارند ۲۰۰ سال باید کار کنند تا صاحب یک خانه شوند.
پرداخت معوقات حق مسکن کارگران از ابتدای سال
نماد برتر- یک مقام مسئول کارگری معتقد است حق مسکن شامل بخشنامه دستمزد شورای عالی کار است و معوقات آن باید از ابتدای سال به کارگران پرداخت شود.
چرا جلسه کمیته دستمزد کارگران تشکیل نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری بر ضرورت کاهش هزینه‌های سبد معیشت کارگران تاکید کرد و توزیع ماهانه اقلام مصرفی و ضروری خانوارهای کارگری را خواستار شد.
منطقه‌ای کردن دستمزد به نفع کارگران است؟
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با ابراز مخالفت نسبت به تعیین دستمزد منطقه‌ای برای کارگران گفت: در تعیین مزد منطقه‌ای حداقل‌های قانون کار باید رعایت شود.
صفحه قبل | صفحه بعد