16:44 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مجرمان سایبری

هشدار سمات درباره کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت
نماد برتر- شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه ای در خصوص کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت به عموم مردم هشدار داد.
ظهور بیت‌کوین‌های تقلبی با قیمت‌ کمتر
نماد برتر- مجرمان سایبری با ترفند فروش ارز با قیمت کمتر در بستر فضای مجازی، با شگرد فیشینگ اطلاعات بانکی افراد را سرقت و به برداشت غیرمجاز اقدام می‌کنند و یا بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال آنها را به سرقت می‌برند.
کلاهبرداری از مدیران وب‌سایت‌ها به روش تبلیغات سئو
نماد برتر- شگرد بالا بردن سئو سایت ازجمله روش‌هایی است که با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی شروع شده است و آگهی‌هایی با مضمون بالا بردن سئو سایت می‌تواند مدیران سایت‌ها را ترغیب به پیگیری موضوع کند و زمینه را برای کلاهبرداری از مدیران سایت‌ها فراهم آورد.
افت مخاطرات امنیتی رایانه با محصولات بومی
نماد برتر- به گفته مدیرکل نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما)، آسیب‌پذیری در پشتی، امکان نفوذ مهاجم در داخل برنامه‌ها و یا تجهیزات سخت‌افزاری را افزایش می‌دهد و ایجاد دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌کند، در حالی که در فرآیند بومی‌سازی، پیامدهای آسیب‌شناختی این جریان کاهش می‌یابد و افت قابل ملاحظه مخاطرات امنیتی نظیر خروج اطلاعات را در بر دارد.
اطلاعاتتان در معرض خطر است!
نماد برتر- کاربران فضای‌مجازی باید از کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک و دانلود نرم‌افزار از منابع نامعتبر اجتناب و از نرم‌افزارهای امنیتی برای حفاظت مداوم سیستم‌های خود استفاده کنند.
شناسایی دو باج‌افزار با هدف اخاذی از کاربران
نماد برتر- با توجه به رشد چشمگیر در حوزه بدافزار در دنیای امروزی، باج‌افزارها نیز رشد قابل توجهی داشتند که RXX و Random Ransome دو نمونه از این باج‌افزارها هستند که با رمزگذاری داده‌ها، از کاربران درخواست وجه می‌کنند.
روش‌هایی مقابله با باج‌افزارها
نماد برتر- باج‌افزار نرم‌افزاری مخرب است که سیستم قربانیان را برای اخاذی پول از آن‌ها قفل‌گذاری می‌کند و برای محافظت در برابر این بدافزارها لازم است نکات امنیتی را رعایت کرده و سازمان‌ها نیز باید یک گروه امنیت سایبری داشته باشند تا اجازه ندهند حملات باج‌افزاری به سیستم‌هایشان آسیب جدی وارد کند.
کلاهبرداری‌ در پوشش فروش اینترنتی
نماد برتر- با افزایش خریدهای اینترنتی، کلاهبرداری‌های اینترنتی هم افزایش یافته و این موضوع اهمیت رعایت نکات امنیتی را آشکار می‌کند تا کاربران هنگام انجام خریدهای آنلاین متضرر نشوند.
دردسر سرقت اطلاعات با نرم‌افزارهای جعلی
نماد برتر- مجرمان سایبری سعی دارند با جلب اعتماد کاربران و ترغیب آنها به نصب نرم‌افزارهای جعلی و مخرب، به اطلاعات هویتی و خصوصی کاربران دسترسی پیدا کنند.
چالش امنیت رمز عبور حساب‌های اجتماعی
نماد برتر- کم‌دقتی کاربران و عدم فعال‌سازی رمز دومرحله‌ای اکانت شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شود دیگران به راحتی به این اکانت‌ها دسترسی داشته و بتوانند برای کاربران دردسر یا مزاحمت ایجاد کنند.
اطلاعات کاربران آیفون در دستان هکرها
نماد برتر- اپل در جدیدترین گزارش‌های منتشره رسماً آسیب‌پذیری اپلیکیشن میل در سیستم عامل ios و نفوذ هکرها به اطلاعات کاربران آیفون و آی‌پد را تایید کرد.
گوگل ایمیل‌های آلوده درباره ویروس کرونا را مسدود می‌کند
نماد برتر- گوگل به تازگی اعلام کرده که در هفته گذشته از ارسال میلیون‌ها ایمیل آلوده به بدافزار و ویروس با عنوان گمراه کننده ویروس کرونا به کاربران جی‌میل جلوگیری کرده است.
هشدار امنیتی به کاربران گوشی‌های اندرویدی قدیمی
نمادبرتر- کارشناسان امنیتی به کاربران دستگاه های اندرویدی قدیمی هشدار دادند که به علت عدم دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی در معرض نفوذ هکرها قرار خواهند گرفت.
نکاتی برای این‌که در دنیای دیجیتال ایمن باشید
پایگاه خبری راد: مشاغل در همه ابعاد روزانه قربانی حملات سایبری می‌شوند؛ بدافزارها و حملات فیشینگ می‌توانند به شرکت‌ها به طور متوسط ۲.۴ میلیون دلار یا بیش‌تر خسارت وارد کنند و این سؤال وجود دارد که اهداف اصلی این حملات چه کسانی هستند؟
احتیاط کنید؛ خطر اتصال به وای‌فای‌ رایگان!
پایگاه خبری راد: اگرچه اینترنت رایگان به صورت وای‌فای امروزه در مکان‌های عمومی بسیاری یافت می‌شود و مورد استفاده بسیاری از کاربران هم قرار می‌گیرد، اما با توجه به ضریب امنیت بسیار پایین و ریسک‌های متعددی که این وای‌فای‌ها دارند، باید در در استفاده از آن‌ها احتیاط کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد