14:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

لیست واردکنندگان

قیمت گوشی پایین‌آمدنی نیست!
پایگاه خبری راد: قیمت گوشی در ماه‌های اخیر با افزایش نرخ ارز، روندی صعودی را در پیش گرفت و در حالی که حتی زمان عرضه ارز دولتی به واردکنندگان گوشی هم شاهد افزایش قیمت گوشی بودیم، به نظر نمی‌رسد حتی عرضه گوشی‌های توقیف‌شده هم کمکی به کاهش قیمت‌ها کند.
بیانیه انجمن واردکنندگان خودروی کشور
پایگاه خبری راد: با توجه به انتشار لیست واردکنندگان خودرو توسط وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با هدف شفاف‌سازی تخلفات نکات زیر را اعلام می‌دارد.
معجزه‌ای رخ نداد!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای معتقد است، دو مساله تحریم و قاچاق محسوب شدن ارز آزاد، موجب شده واردات کالا با مشکل مواجه شود و اگرچه برخی توانسته‌اند ارز دولتی دریافت کنند اما این روند همچنان مشکلات خود را دارد و علی‌رغم تلاش‌هایی که انجام داده، معجزه‌ای اتفاق نیفتاده است.
ورود گوشی‌های توقیف‌شده به بازار و تعدیل قیمت‌ها
پایگاه خبری راد: به اعتقاد وزیر ارتباطات برای تعدیل بهای گوشی تلفن همراه باید گوشی‌های توقیف شده وارد بازار شود تا قیمت به وضعیت رضایت‌بخش نزدیک شود.
این ۱۰۰۰ یورو هم حاشیه ساز شد
پایگاه خبری راد: گرچه ارزی که بانک مرکزی به مسافران می‌دهد حداکثر ۱۰۰۰ یورو بوده و در ظاهر ماجرا رقم ناچیزی است و حتی مورد اعتراض هم قرار می گیرد، اما همین هم کم حاشیه نبوده است.
فروشگاه‌های آنلاین گوشی هم خالی شدند!؟
پایگاه خبری راد: در حالی که به نظر می‌رسد بازار موبایل پس از دوره‌ی گران‌فروشی که با انتشار فهرست واردکنندگان کالا با ارز دولتی آغاز شد، اکنون در گذار به دوران احتکار است؛ فروشگاه‌های آنلاین گوشی هم از این موضوع مستثنی نبوده و تقریبا خالی هستند، به طوریکه به جز چند مدل گوشی، هیچ محصولی از برندهای پرمصرف را عرضه نمی‌کنند.
۹ میلیارد دلار در مه!
پایگاه خبری راد: چند روز از انتشار لیست دوم واردکنندگان، دریافت کننده ارز دولتی گذشته است، اما همچنان ۹ میلیارد دلار دیگر در ابهام قرار دارد. این در حالی است که با توجه به دستور رئیس جمهوری برای شفاف‌سازی در این مورد افکار عمومی منتظر اعلام اسامی سایر دریافت کنندگان ارز رسمی هستند.
فاکتور رسمی بگیرید تا بتوانید شکایت کنید
پایگاه خبری راد: با اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر جبران زیان افرادی که با گران‌فروشی مواجه شده‌اند، فروشندگان و خریداران از این پس باید نسبت به فاکتورهای رسمی حساس باشند تا بتوانند با استناد به این فاکتورها مشکلات مربوطه را پیگیری کنند.
تشریح شرایط پیش روی اقتصاد ایران از زبان یک تحلیلگر
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه تحولات رخ داده در بازار ارز را در نهایت موجب ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی ارزیابی کرد.
فروشندگان در افزایش قیمت موبایل دخالتی نداشتند
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه فروشندگان موبایل اصفهان گفت: در اصفهان هیچ واردکننده مستقیم موبایل وجود ندارد و فروشندگان جنس خود را از تهران تهیه می کنند، بنابراین نمی توانیم تغییری در قیمت تلفن همراه ایجاد کنیم.
آخرین اخبار وزیر صنعت،معدن و تجارت از مصوبه تجاری دولت
پایگاه خبری راد: شریعتمداری خبر داد که دارندگان کارت های تجاری باید بر اساس مصوبه امروز دولت عمل کنند.
حساب لیست ارزی باز است
پایگاه خبری راد: با وجود دستور رئیس جمهوری برای اعلام صریح و شفاف اسامی دریافت‌کنندگان ارز رسمی برای واردات، تاکنون مجموع اقلام اعلام شده به یک سوم ارز پرداختی هم نرسیده است و همچنان حدود ۹ میلیارد دلاری مانده تا لیست کامل شود.
دلیل مغایرت لیست وزیر ارتباطات با بانک مرکزی
پایگاه خبری راد: فهرست منتشرشده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از شرکت‌های واردکننده گوشی که ارز را با قیمت رسمی دریافت کردند، با فهرست اعلامی از سوی بانک مرکزی تفاوت‌هایی دارد؛ وزیر ارتباطات اختلاف آماری بین دو لیست را به دلیل تفاوت تاریخ بین دو گزارش منتشرشده می‌داند.
چگونه به گرانی "نه" بگوییم؟
پایگاه خبری راد: با سوءاستفاده برخی واردکنندگان از دلار ۴۲۰۰ تومانی سریال افزایش قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر آغاز شد و در این شرایط دولت از مردم کمک خواسته تا گران‌فروشان را معرفی کنند.
انتشار لیست ارزبگیران به ضرر چه کسانی است؟
پایگاه خبری راد: پس از انتشار لیست واردکنندگان با ارز دولتی و زمانی که مشخص شد برخی با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی، کالاها را با ارز آزاد فروخته‌اند، مسیر شفاف‌سازی و رسوایی سودجویان تا اندازه‌ای هموار شد؛ با این حال ظاهرا برخی معتقدند این اقدام وزیر ارتباطات خوب نبوده که بخواهند دنباله‌روی این راه باشند.
صفحه قبل | صفحه بعد