20:51 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعی

«قوانین خلق‌الساعه»؛ موتور محرکِ رفتارهای هیجانی
نماد برتر- مدیریت رفتار هیجانی در دوره‌های پرتلاطم بازار با ایجاد قوانین خلق‌الساعه، تنها نااطمینانی در خصوص چهارچوب نهادی بازار را برای سرمایه‌گذاران بیشتر می‌کند و در بلندمدت به زیان بازار خواهد بود؛ از این‌رو یکی از مشکلات اساسی این قوانین ماندگاری آن‌ها حتی پس از فروکش کردن هیجانات و از بین رفتن ریسک مربوطه است و به نحوی که در بسیاری از موارد سرمایه‌گذار امکان پیش‌بینی زمان رفع محدودیت را ندارد.
سایه کسری بودجه زیر چتر راهکارها و برنامه‌های دقیق از سر اقتصاد کشور برداشته می‌شود
نماد برتر- متأسفانه نداشتن برنامه درست و دقیق و پیش‌بینی‌های غیرمنطقی باعث شده درآمدهای مد نظر دولت تحقق نیابد. به گفته ابوترابی؛ امیدواریم با توافق برجام گام‌های مهمی در اقتصاد کشور برداشته شود و در غیر این صورت باید تلاش کرد با راهکارها و برنامه‌های دقیق، تحریم‌ها را دور زده و اقتصاد را به ثبات نزدیک‌تر کرد.
قیمت نفت متأثر از ذخایر نفت خام
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات پرتلاطم روز جمعه افزایش یافت و این در حالی است که قیمت نفت پس از اعلام برنامه کشورها برای آزادسازی نفت خام از ذخایر استراتژیک خود، در مسیر دومین سقوط هفتگی خود باقی ماند.
پیشنهاد شرکت بورس تهران برای تغییر دامنه نوسان در سال ۱۴۰۱
نماد برتر-بعد از نوسانات شدید ایجاد شده در بورس طی ٢ سال گذشته، اقدامات زیادی برای بازگشت آرامش به بازار و در راستای ایجاد تغییر در مسیر شاخص بورس در دستور کار مسوولان ارشد بازار سرمایه قرار گرفت؛ این در حالی است که با وجود تصمیمات اتخاذ شده به نفع معاملات بورس اما هیچ یک از آنها نتوانست با تاثیری مثبت بر روند بازار همراه شود و زمینه ساز روزهای خوش در بین سرمایه گذاران بازار سرمایه شود.
چرا پوتین خواهان اوکراین است
نماد برتر- در این بخش چند پارامتر مهم را می‌خوانید که چرا روسیه و ناتو برای اوکراین دندان تیز کرده‌اند.
آتش سهم‌های برجامی یا آتش بر سهم‌های برجامی!
نماد برتر- سهامداران در روزهای ابتدایی بازار این هفته (معامله‌گران میان‌مدت) با منطق و صبر بیشتری به معاملات بپردازند و وسواس خود را برای خانه‌تکانی پرتفوها به کار گیرند و نباید با استقبال از موج‌ها و تحرکات بازار، تغییرات در پرتفوها را اعمال کنند زیرا امروز احتمال آنکه نقطه خروج برخی خریداران سهم‌های برجامی کلید زده شود، بسیار است.
توافق واقعیتی مؤثر بر اقتصاد
نماد برتر- مجلس امیدوار است در این دوره از مذاکرات برجامی توافقی مؤثر و با ثبات رقم بخورد تا به دنبال آن تغییر و تحول واقعی در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور صورت پذیرد.
 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.
وقتی همه ناراضی هستند؛ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت خودرو
نماد برتر- تا مادامی که خودروسازان داخلی از دام قیمت‌گذاری دستوری خلاص نشوند، نه سهامداران آنها روی خوش بازار را خواهند دید و نه مصرف کنندگان باید منتظر افزایش کیفیت خودرو باشند.
کاهش 230 هزار تنی تولید در «هرمز»/صادرات افزایش یافت!
نماد برتر - در ۸ ماهه سال جاری صادرات فولاد هرمزگان ۱۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.
«سکرد» در رویای تکرار یک عنوان در سال 1400
نماد برتر - شرکت سیمان کردستان با شکستن رکورد صادرات سیمان در ماه، به عنوان صادرکننده برتر استان کردستان در سال ۱۳۹۹ انتخاب شد و در سال جاری نیز نامزد کسب این عنوان است.
گاز؛ بهانه جدید سیمان‌فروشان برای نایابی و گرانی!
نماد برتر - بازی جدید صندوق های بازنشستگی کشور برای سودآوری کاذب؛ کلید می خورد!
توسعه اقتصاد از مسیر شفافیت و حذف قیمت‌گذاری دستوری
اصلاح دو عامل شفافیت و قیمت گذاری عادلانه از طریق مکانیزم بازار به کارکرد اصلی اقتصاد که همان تخصیص و تجهیز بهینه منابع است، منجر می‌شود. اصلاح این دو عامل در هر اقتصادی ، بی‌تردید اثرات توسعه‌ای آن بر اقتصاد نمایان خواهد شد.
هفته‌های بدون عرضه «فولاد مبارکه» هت‌تریک کرد
فولادمبارکه اصفهان بدون محصول این هفته را در بورس کالا به پایان رساند و دلیل عدم عرضه این شرکت در رینگ نقره‌ای بازارسرمایه مشخص نیست.
شلاق قیمت‌گذاری بر پیکر صنعت خودرو
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت سیاست قیمت‌گذاری صنعت خودرو را مورد اشاره قرار داد و این سیاست را زمینه‌ساز ضرر و زیان سهامداران و ادامه این رویه را عامل تعطیلی این صنعت در کشور خواند.
صفحه قبل | صفحه بعد