09:41 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قراردادهای موقت

راه حل مشکل معیشتی کارگران در دوران کرونا
نماد برتر- یک مقام کارگری بر لزوم حفظ اشتغال و امنیت شغلی نیروهای کار در ایام کرونا تاکید کرد و با اشاره به تاثیر نوسان نرخ ارز بر سفره کارگران از شورای عالی کار خواست تا برای افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری به موضوع دستمزد ورود کند.
حداقل دستمزد در تمام مناطق باید رعایت شود
نماد برتر- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است ورود به موضوع مزد منطقه ای به شکل دستوری ممکن نیست و تمام کشورها ابتدا حداقل دستمزد را مورد توجه قرار داده و پس از آن در سایه ثبات اقتصادی به مزد منطقه ای ورود کرده اند.
چرا آمار شکایات کارگری کم شده است؟
نماد برتر- باوجود آنکه در سالهای گذشته بخشی از کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق قانونی خود از جمله حق بیمه، حق سنوات و حقوق معوقه به هیأت‌های حل اختلاف شکایت می‌کردند، آمارها نشان می دهد که تشکیل پرونده های شکایات کارگری کاهش یافته و ثبت دادخواستها روند نزولی را طی کرده است.
آرزوی ۲۸ ساله جامعه کارگری برآورده شد...
نماد برتر- راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، تعیین سقف زمانی انعقاد قراردادهای موقت کار،‌تصویب سند ملی کار شایسته و امضای تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران از مهمترین اقدامات وزارت کار در سال گذشته بود.
نیروهای بومی در اولویت آگهی‌های استخدام
نماد برتر- اهم خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به راه‌اندازی ۲۰۰۰ صندوق محلی در استانهای مختلف، تعیین تکلیف کارگران مشاغل پروژه‌ای و ساختمانی، اولویت نیروهای شایسته بومی در آگهی‌های استخدام و افتتاح ۳۲۲ طرح تعاونی اختصاص داشت.
خداحافظی با قراردادهای سفید امضای کارگران
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه جامع قراردادهای کار شاهد حذف یا کاهش قراردادهای سفید امضا خواهیم بود، گفت: همه مردم، کارگران و کارفرمایان باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و احراز هویت شوند.
حل مشکل بیمه کارگران با پرداخت بدهی دولت
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره کانون عالی کارگری ایران عنوان کرد: اگر دولت بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند، تا ۵۰ سال آینده مشکلی در حوزه بیمه کارگران وجود ندارد.
ندادن عیدی و پاداش، بیشترین شکایت کارگران در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: بررسی پرونده‌های شکایات کارگران نشان می‌دهد که بیشترین میزان شکایت کارگران در سال ۱۳۹۷ مربوط به عدم پرداخت عیدی و پاداش از سوی کارفرمایان و پس از آن حقوق معوقه بوده است.
دودی که اول به چشم باباعلی می‌رود...
پایگاه خبری راد: نگاه ترحم آمیزم از قطره‌های عرق پیشانی بلندش به دستان پیر و پبنه بسته‌اش سر می‌خورد، دستانی که روزی مانند دستان من و همسن و سالانم شاداب بود اما او وقتی همسن من بود بارسنگین مرد خانه بودن به روی دوشش افتاد و شد کوچک مرد بزرگ خانه.
دودی که اول به چشم کارگران می‌رود...
پایگاه خبری راد: دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با اشاره به افزایش شدید قیمت‌های مواد اولیه و کاهش تولیدات در سطح کشور، اظهار کرد: هر اتفاقی که در بخش اقتصادی رخ دهد دود آن اول به چشم کارگران می‌رود.
مقابله با قراردادهای موقت و غیرقانونی کارگران
پایگاه خبری راد: نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصویب آئین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار در دولت را خواستار شد و از وزارت کار خواست تا با قراردادهای موقت و غیر قانونی کارگران مقابله کند.
کام کارگران در نهایت شیرین می‌شود؟!
پایگاه خبری راد: از نگاه بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار در سال ۹۷ اتفاقات متعددی در حوزه روابط کار رخ داد که در مواردی کام کارگران را تلخ کرد. امید است سال پیش رو فارغ از مشکلات اقتصادی و معیشتی با رویدادهای مبارک و خوشایندی برای کارگران همراه باشد.
حل مشکلات جامعه کارگری با اجرای سند کار شایسته
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: اگر سند ملی کار شایسته را سال‌ها قبل تصویب می‌کردیم بسیاری از مشکلات امروز کارگران و قراردادهای کار برطرف می‌شد.
قول وزیر کار به کارگران هفت‌تپه
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به پیش‌شرط‌های واگذاری سرخابی‌ها، پیگیری مطالبات کارگران هفت‌تپه توسط وزیر کار، ایجاد بانک جامع اطلاعات تعاونی‌ها و اختصاص بودجه هزار میلیارد تومانی برای اشتغال و کارآفرینی اختصاص داشت.
وزیر کار در جمع کارگران نیشکر هفت تپه حضور یافت
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن بازدید از شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با کارگران این شرکت دیدار و گفت و گو کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد