13:51 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قاچاق بنزین

رابطه کارت سوخت و قاچاق بنزین
نماد برتر- برخی بر این موضوع را مطرح می کنند که حذف کارت سوخت به افزایش قاچاق سوخت منجر شد. این در حالی است که به گفته مسوولان کارت سوخت هیچ گاه حذف نشده بلکه از سال ۱۳۹۲ تا اوایل ۱۳۹۸ بیش از ۹ میلیون کارت نو شماره و بیش از ۷.۷ میلیون کارت المثنی صادر شده است.
نگران کارت سوخت نباشید
پایگاه خبری راد: از چند روز پیش شمارش معکوس برای آغاز طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز شد و مالکان وسایل نقلیه در تب‌وتاب دریافت این کارت بودند و اکنون بار دیگر بر ضرورت استفاده از کارت هوشمند سوخت برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه از روز سه‌شنبه (۲۲ مردادماه) تاکید شده است اما افرادی که تاکنون قادر به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند، نگران نباشند، چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران چاره کار این افراد شده است.
مهلت الزام استفاده از کارت سوخت تمدید می‌شود؟
پایگاه خبری راد: نهم خرداد ماه بود که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به‌طور رسمی اعلام کرد که از ۲۰ مردادماه استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی و سوخت‌رسانی تنها با این کارت امکان پذیر می‌شود، اما به‌تازگی وزیر نفت اعلام کرده که احتمال تمدید این تاریخ وجود دارد.
حمایت از سیاست دو نرخی شدن قیمت بنزین
پایگاه خبری راد: استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مردادماه اجباری می‌شود؛ موضوعی که واکنش‌های متعددی را به‌دنبال داشته و این پرسش را به وجود آورده است که آیا این طرح می‌تواند وضعیت مصرف و قاچاق سوخت را سامان دهد یا مانند دوره قبل یک پروژه ناتمام باقی خواهد ماند؟
احیای کارت سوخت، از قاچاق بنزین جلوگیری می‌کند
پایگاه خبری راد: عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی گفت: استفاده از کارت سوخت سبب می‌شود با یک رصد و آمارگیری دقیق از قاچاق بنزین جلوگیری شود.
کارت سوخت، فرشته نجات می‌شود؟
پایگاه خبری راد: طی چند ماه اخیر اخبار مربوط به بنزین حواشی بسیاری را به دنبال داشت، اما درنهایت دولت برای احیای مجدد کارت سوخت تصمیم گرفت تا شاید از این طریق بتواند وضعیت مصرف و قاچاق بنزین را سرو سامان دهد.
بازگشایی گره قاچاق سوخت در گرو سهمیه‌بندی
پایگاه خبری راد: آمار و ارقامی که درباره میزان قاچاق سوخت وجود دارد، نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده و موجب شده بخش دولتی نگاه ویژه‌تری به این حوزه داشته باشد. بازگشت کارت سوخت موضوعی است که بخش دولتی به آن توجه داشته اما برخی از کارشناسان بر این باورند که این کارت بدون سهمیه‌بندی نمی‌تواند نتیجه مثبتی دربرداشته باشد لذا باید کم کم به سمت سهمیه‌بندی بنزین حرکت کرد.
مانور مبارزه با قاچاق بنزین
پایگاه خبری راد: محرمانه بودن آمار خروجی پالایشگاه‌ها از تابستان سال گذشته تاکنون، این نگرانی را ایجاد می‌کند که نهاد ناظر بر مسیر سوخت کجاست؟ اگر بنا نیست این آمار در اختیار مردم قرار گیرد، آیا در اختیار نهادهای نظارتی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار خواهد گرفت؟
در مورد بنزین با ما صحبتی نشده است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با بیان این‌که دولت با این اتحادیه درباره سهمیه‌بندی سوخت صحبتی نکرده است، گفت: تصمیم‌گیری درباره آینده بنزین پشت درهای بسته صورت می‌گیرد.
"بنزین" از خودکفایی تا قاچاق
پایگاه خبری راد: "خودکفایی تولید بنزین"، آرزویی که بالاخره در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد؛ هرچند به نظر می‌رسد طعم آن چندان شیرین نیست زیرا افزایش مصرف بنزین در ایران به‌دنبال افزایش میزان تولید این فرآورده نفتی می‌دود و حتی گاهی از آن پیشی می‌گیرد و دغدغه میزان مصرف بنزین آنقدر پررنگ است که آسودگی خودکفا شدن زیر سایه این دغدغه رنگ باخته است.
دخالت مستقیم دولت باید در تنظیم بازار
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه مجلس گفت: ارز بالا می‌رود قیمت‌ها چند برابر افزایش می‌یابد، ارز پایین می‌آید، اما همچنان قیمت‌ها بالا هستند. این یعنی دولت نتوانسته است در موضوع ثبات ارز کارآمدی خود را داشته باشد.
 قدم اول دولت برای مبارزه با قاچاق سوخت
پایگاه خبری راد: دولت برای خاموش کردن تنور قاچاق سوخت ، با اجرای مقدمات لازم برای احیای کارت سوخت نخستین قدم را برداشته و قرار است از این طریق آماری از میزان مصرف در نقاط مختلف به دست آورد.
دو نرخی شدن قیمت بنزین/اصلاح قیمت بنزین میان دولت و مجلس سردرگم است
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در اواسط سال و نه آغاز سال اجرایی شود تا آثار روانی و اجتماعی ناشی از این افزایش به حداقل برسد.
دولت روزانه ٣٥ میلیون دلار یارانه بنزین می‌دهد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به مصرف بالای بنزین در کشور، اظهار کرد: روزانه ٣٥ میلیون دلار یارانه بنزین داده می‌شود.
قاچاق سوخت چالش‌های جدی‌ را برای کشور ایجاد کرده است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته حقوقی قراردادها و امور بین‌المللی کمیسیون انرژی مجلس گفت: براساس آمارها روزانه حدود ۱۰ میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود که سرمایه هنگفتی را از کشور بیرون می‌برد.
صفحه قبل | صفحه بعد