13:49 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فلات قاره

"حبندر" در مناقصه اجاره یک فروند شناور شرکت کرد
نماد برتر- شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر از شرکت در مناقصه خبر داد.
" حبندر " و شرکت در مناقصه اجاره یک فروند یدک کش
شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر در مناقصه شرکت نفت فلات قاره شرکت کرد.
افزایش ۷۴۰ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت ایران به ارزش ۱۰ میلیارد دلار
نماد برتر- مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران از افزایش ذخایر نفت در میادین نفتی خلیج فارس خبر داد.
آخرین خبر از توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت حفاری مپنا گفت: دکل دریایی MD-۱ در تاریخ نهم آبان مان سال جاری از میدان نفتی سروش ترخیص شده و به سمت موقعیت مرزی ایران و قطر در حرکت است، پیش‌بینی می‌شود نهایتا طی پنج روز آینده در محل مستقر شود.
افزایش ۲۹ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
نماد برتر- مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: عملکرد تعداد عملیات‌های تکمیل‌شده حفاری در این شرکت در نیمه نخست امسال حدود دو برابر شده و بدین ترتیب تولید نفت از میادین نفتی خلیج فارس، بیش از ۲۹ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
سهم ۲۵ درصدی ایران از اکتشاف نفت و گاز جهان
نماد برتر- مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: ایران در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۴.۹۷ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال کشف کرده که این عدد معادل ۲۵ درصد اکتشافات نفت و گاز جهان در سال ۲۰۱۹ است.
امضای ۱۳ قرارداد نفتی به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو
نماد برتر- ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با ارزشی بالغ بر ۱.۵ میلیارد یورو، فردا (۲۷ مردادماه) بین دو شرکت تابعه شرکت ملی نفت ایران با پیمانکاران ایرانی امضا می‌شود.
فرزاد B زیاد منتظر هندی‌ها نمی‌ماند
پایگاه خبری راد: ۱۰ سال از مذاکره ایران و هند برای امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی می‌گذرد، قراردادی که همچنان به سرانجام نرسیده است اما آنطور که معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده، برای توسعه فرزاد B زیاد منتظر هندی‌ها نخواهیم ماند و به زودی این انتظار تمام می‌شود.
آخرین وضعیت حفاری چاه نفت و گاز در کشور
پایگاه خبری راد: ایران یکی از باسابقه‌ترین کشورهای استخراج‌کننده نفت و گاز است که عملیات اکتشاف نفت و گاز در سال ۱۲۸۰ شمسی در نواحی غرب آغاز شد و در نواحی جنوبی کشور ادامه یافت؛ به دنبال چند سال تلاش مستمر در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی اولین چاه اکتشافی و قابل بهره‌برداری در منطقه مسجدسلیمان حفاری و به نفت رسید.
برای میدان گازی فرزاد B منتظر هندی‌ها هستیم
پایگاه خبری راد: 10 سال از مذاکره ایران و هند برای امضای قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد بی می‌گذرد، قراردادی که همچنان به سرانجام نرسیده است و آنطور که وزیر نفت در آخرین اظهار نظر خود در این مورد اعلام کرده ایران مشکلی ندارد و همچنان در این قرارداد منتظر هند است.
قرار گرفتن سازه‌های مهم در مناطق حساس زلزله‌زا
پایگاه خبری راد: وجود ۱۵ گسل اصلی و فرعی موجب شده تا شهر تهران به شهری با پتانسیل لرزه‌ای بالایی شناخته شود و به اعتقاد محققان این حوزه، تهران علاوه بر آنکه متاثر از گسل‌های اصلی است، از فعالیت گسل‌های پیشوا"، "ایوانکی" و "ری" همچنین گسل ماهدشت در کرج تاثیرپذیر است.
جزئیات اجرای طرح‌های نگه‌داشت و تولید در فلات قاره
پایگاه خبری راد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است چهار پروژه از بسته‌های نگه‌داشت و تولید در شرکت نفت فلات قاره اجرایی شود. چهار پروژه‌ای که به گفته مدیر عامل این شرکت قرار است حدود 100 هزار بشکه به تولید فلات قاره اضافه کند.
۱۳۹ بار حمله به ۵۰ تاسیسات خشکی نفتی ایران
پایگاه خبری راد: بازخوانی صفحات تاریخ حاکی از آن است که طی هشت سال جنگ تحمیلی، بیش از ۱۳۹ بار به ۵۰ تاسیسات نفتی در مناطق خشکی حمله شده است. در این میان، واحد بهره‌برداری چشمه خوش، واحد بهره‌برداری دهلران و واحد بهره‌برداری آب تیمور به‌طور کامل منهدم شدند.
انتشار ١٠هزار میلیارد ریال اوراق منفعت
پایگاه خبری راد: معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران از انتشار ١٠هزار میلیارد ریال اوراق منفعت در مسیر تامین مالی طرح نگه داشت و افزایش توان تولید در هفته آینده خبر داد.
 هشت مخزن نفتی تا پایان سال 97 تعیین تکلیف می شوند
پایگاه خبری راد: معرفی بسته‌های نگه‌داشت و افزایش تولید نفت یکی از طرح‌های وزارت نفت برای تامین منابع مالی مطمئن در پروژه‌های افزایش و نگه‌داشت توان تولید نفت و جلوگیری از افت تولید بود که اوایل سال ۱۳۹۶ معرفی و قرار شد با توان شرکت‌های ایرانی انجام شود. در این راستا آخرین اخبار حاکی از آن است که حداقل هشت بسته از بسته‎های طرح نگهداشت و افزایش تولید تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شوند.
صفحه قبل | صفحه بعد