14:46 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فساد اداری

مردم حال و روز خوبی ندارند /نفت برای خود در بوشهر یک استان ایجاد کرده است
نماد برتر- نماینده دشتستان با اشاره به برخی از مشکلات مردم گفت: مردم به شدت تحت فشار هستند و حال و روز خوبی ندارند.
ارتباط فاسد وزیر پیشنهادی با دو شرکت بورسی/دو تابعیتی و تحصیلات و تجربه اندک
نماد برتر- جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی وزارت صنعت با موافقت ها و مخالفت های حاشیه دار و اتهام فسادهایی درباره دو شرکت بورسی ملی مس و هپکو همراه است.
"ناسازگاری علاقه‌ها" منشا هرگونه فساد اداری است
نماد برتر- وزیر نیرو گفت: موقعیت تعارض منافع یا به اصطلاح دقیق‌تر "ناسازگاری علاقه‌ها" (Conflict Of Interests‌) در هر سازمان و هر سطحی قابل بروز و ظهور است، اما باید تلاش کنیم خود را در این شرایط قرار ندهیم، چرا که منشا هر گونه فساد اداری است.
به ادارات نرویم تا فساد کمتر شود!
پایگاه خبری راد: حذف ارتباط چهره‌ به چهره کارمندان دولت با مراجعه‌کنندگان مساله‌ای است که وزیر اقتصاد آن را عاملی برای کاهش فساد اداری توصیف می کند؛ اتفاق بزرگی که قبل از هر چیز نیازمند بردن خدمات دولتی به بسترهای الکترونیک است.
آخرین وضعیت اصلاح نظام اداری در ایران
پایگاه خبری راد: معاون سازمان اداری و استخدامی ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرای برنامه اصلاح نظام اداری گفت: مهمترین برنامه پیش‌ رو، تعیین اهداف سه ساله دستگاه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه با آنهاست و احتمالا در سال جاری گام اجرایی برنامه دوره دوم آغاز شود.
 دستگاه‌های حاکمیتی و عمومی به دولت الکترونیک بپیوندند
پایگاه خبری راد: رییس کمیته ارتباطات و مخابرات مجلس گفت: همه دستگاه‌های حاکمیتی، دولتی و عمومی با پیوستن به دولت الکترونیک باید در سطحی فراگیرتر و با خدمات مناسب‌تر و بهتر نیاز جامعه به این کالای اساسی جامعه را تامین کنند.
چرا دولت الکترونیک محقق نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: "ایجاد شفافیت"، "جلوگیری از ایجاد رانت" و "صرفه جویی در هزینه‌ها" از کارکردهای اصلی "دولت الکترونیکی" هستند؛ اما چرا چنین طرح خوبی علی‌رغم همه تبلیغاتی هم که برای آن می‌شود، کاملا اجرایی نمی‌شود؟ یک اقتصاددان پاسخ این سوال را در عدم هماهنگی دستگاه‌ها با یکدیگر می‌داند و معتقد است که زیرساخت‌های چنین طرحی همین حالا هم فراهم است.
اقتصاد دیجیتال مجاری فساد را می‌بندد؟
پایگاه خبری راد: گسترش دستگاه عریض و طویل بروکراسی در کشور علاوه بر اینکه باعث ناکارایی سیستم‌های اقتصادی شده، موجب ایجاد فساد اداری هم شده است؛ امری که وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره آن می‌گوید "ناگزیر از رفتن به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال هستیم که باعث افزایش بهره‌وری، شفافیت، روان‌سازی امور، کاهش هزینه‌ها و مبارزه با فساد می‌شود".
دستگیری چهار کارشناس سازمان صمت لرستان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان (صمت) گفت: چهار نفر از کارشناسان حوزه صنایع شیمیایی سازمان دستگیر شدند.
سازوکار تولید و صادرات مانند واردات تسهیل شود
پایگاه خبری راد: در نشست بررسی خواسته‌ها و انتظارات شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن اشاره به منع واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند، تاکید شد که سازوکار تولید و صادرات کالاها نیز مانند واردات تسهیل شود.
 صادرات در مقابل واردات کم آورده!
پایگاه خبری راد: طی ۹ ماهه سال جاری به میزان بیش از دو میلیون و ۵۸۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار از گمرکات مازندران شامل نوشهر ، امیرآباد و فریدونکنار واردشده که نشان از تراز تجاری منفی استان فقط در گمرکات دارد.
لینک خور ایرانی‌ها بیشتر می‌شود
پایگاه خبری راد: چند سالی است که مبحث شهر الکترونیک در ایران در بین محافل تخصصی مطرح می‌شود و طرفداران زیادی نیز به خود جلب کرده است، در این بین نکته مهم تعریف درست از الکترونیک سازی شهر و خدماتی است که می‌توان با آن در زندگی روزمره مردم تاثیر مطلوب و مناسب داشت.
چگونه ارز در ایران میخکوب شد؟
پایگاه خبری راد: یک دکتری اقتصاد گفت: پیمان سپاری ارزی نمی تواند سیاست مناسبی برای کنترل بازار ارز در بلندمدت باشد.
افزایش ایمنی، ساماندهی مسکن، توسعه اقتصاد سبز
پایگاه خبری راد: محمد اسلامی گزینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی در برنامه خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی نظام گسترده حمل و نقل است آورده است: به منظوررفع کسری‌های موجود باید به روزرسانی زیرساخت‌ها را مد نظر قرار داد و در این مسیر ظرفیت سازی و برطرف‌سازی نیازهای کشور در این حوزه‌ها را جدی گرفت.
ارتقاء رتبه ایران در استاندارد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ایران در حوزه عضویت در سازمان بین‌المللی استاندارد جایگاه خوبی به دست آورده و در استانداردسازی از رتبه ۳۲ به ۲۲ در بین ۱۶۳ کشور جهان دست یافته است.
صفحه قبل | صفحه بعد